You And Me - Episode 1

2010-12-31 ♥ 01:16:03
Denna novellen kommer handla om en 15 årig tjej som heter Katherine, och bor i New York med sin mamma och hennes nya man. Under sommarlovet åker Katherine med sin kusin till hennes morfar och mormor i Atlanta, och vad som händer där.. får ni läsa om ;)



- Är du säker på att du klarar att åka flygplan alldeles själv nu då? Frågade mamma oroligt.
- Mamma, det är ett direktflyg från New York till Atlanta, vad kan hända? Svarade jag och log.
- Katherine har rätt älskling, det kommer gå bra, sa Pete, min nya styvpappa, till mamma.
- Okej gumman, då syns vi snart! Lova att ringa så fort du kommer fram, var inte för jobbig mot mormor och morfar, ta det försiktigt och.. jag älskar dig, sa mamma och kramade mig en sista gång.
- Jadå, hejdå!
Jag vände mig om och gick in igenom säkerhets kontrollen, och kände hur det pirrade lite i magen. Jag var trots allt lite spänd inför flygturen, och ännu mer spänd inför sommaren. En månad hos morfar och mormor med min favoritkusin Ashley, medans mamma och Pete hade sin smekmånad, vad kunde gå fel? 

När jag väl satte mig tillrätta på min flygstol satte jag i mina iPod hörlurar i öronen och drog fram en skvaller tidning. Efter att intresserat läst en artikel om sommarfräsh hy, slog jag upp en artikel om Justin Bieber. Jag rynkade lite på mina ögonbryn, för jag hade aldrig förståt grejen med honom. Visst, han sjöng bra, och visst, han såg helt okej ut. Men personligen var uppståndelsen kring honom överdriven. Jag bläddrade snabbt vidare till en annan sida i tidningen.

När jag klev av flygplanet i Atlanta stod redan morfar och Ashley där och väntade, och jag rusade genast dit och kramade om dem. Ashley hade kommit till morfar och mormor för några dagar sedan från Washington där hon bodde, och jag blev otroligt glad när jag såg henne.
- Åh, Katherine, jag har saknat dig så mycket! Pep Ashley och hela hennes ansikte lös av iver.
- Jag har saknat dig också, sa jag och borrade in mitt ansikte i hennes mjuka, blonda hår.
Sedan vände jag mig mot morfar och han kramade om mig riktigt länge.
- Nej, vad säger ni ungar - ska vi dra oss hemåt mot mormor och hennes nybakade kakor? Frågade morfar med sin mörka röst och lyfte upp mina tunga väskor.

När vi väl kom fram till morfar och mormors hus där jag blev välkomnad med kakor och fler kramar, gick jag upp till rummet jag och Ashley delade på övervåningen. Jag öppnade mina väskor och började packa ut, medan jag och Ashley pratade om allt som hänt i våra liv den senaste tiden.
- Du, Kath, ska vi gå och träffa Tyler? Frågade Ashley efter ett tag.
- Tyler.. Han längre ner på gatan?
Jag och Ashley hade spenderat många somrar i Atlanta, så vi kände iallafall några personer här.
- Mm, han har visst några kompisar på besök och undrar iallafall vi vill komma dit, sa Ashley och visade upp ett sms från Tyler.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Första inlägget.. Kommer mer snart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: