You and Me - Episode 2

2010-12-31 ♥ 01:58:54
- Du, Kath, ska vi gå och träffa Tyler? Han har visst några kompisar på besök och undrar iallafall vi vill komma dit, sa Ashley och visade upp ett sms från Tyler.



- Okej, visst, säg att vi är där om 10 minuter, sa jag och gick fram till garderoben och drog ut ett vinrött linne och ett par ljusa jeans. Medans jag böt om kom jag ihåg att jag hade lovat att ringa mamma, och jag slog genast hennes nummer.
- Hej gumman, jag började bli orolig, sa mamma genom telefonen.
- Det är lugnt, jag mår bra, svarade jag.
- Vad bra, vad ska ni göra ikväll?
- Eh, jag och Ashley ska över till Tyler, han vid huset längre ned på gatan, svarade jag och släppte ut mitt hår ur tofsen jag hade haft det i förut.
- Jaha, då får ni ha det så trevligt då, vi hörs senare, sa mamma och lade på luren.
Jag strök bort en brun hårslinga från mitt ansikte och gick sedan ner till ytterdörren där Ashley väntade.
- Hejdå, ropade vi in till huset innan vi gick nedför gatan.

- Tyler har blivit riktigt snygg, jag träffade på honom i går, och du ska bara veta.. Avslöjade Ashley för mig.
- Verkligen? Du kanske borde satsa, han har alltid gillat dig lite extra.
- Tror du? Frågade Ashley och log.
Jag hann bara nicka, för vi var framme vid hans hus.
Han öppnade dörren, och jag måste medge att han hade blivit mycket snyggare än vad jag kom ihåg.
- Hej, det känns som det var år sedan vi sågs! Sa Tyler till mig och kramade om både mig och Ashley.
Sedan styrde han in oss mot hans rum där det satt några killar runt ett xbox. 
- Okej, det här är Ashley och Katherine, sa Tyler och drog killarnas uppmärksamhet från tv-spelet.
- Och det här är Christian, Aaron och Kevin.
- Hejsan, hälsade killen som tydligen hette Aaron och log mot oss.
- Hej, svarade jag och log tillbaka.

Efter att vi umgåtts lite med killarna var det dags för oss att gå hem och äta middag.
- Men.. Det är en brasa vid "stranden" ikväll, ni kan väl komma? Frågade Aaron och tittade på mig.
- Jaa, kom! Instämde Christian.
Ashley tittade på mig, och jag nickade till svar.
- Vi kommer, sa Ashley och vinkade.

När vi åt middag frågade vi morfar och mormor om vi fick gå, och dem sa att det var okej, bara vi var hemma till halv tolv.
- Okej, tack så mycket! Sa vi innan vi rusade upp för trappan till vårat rum.
Jag bytte om till shorts och drog en cardigan över mitt linne. 
- Ash, visst var han Aaron söt? Frågade jag medan hon flätade mitt hår.
- Joo, han verkar gilla dig, svarade hon och jag kunde höra hur hon log.
- Tror du? Frågade jag glatt.
- Jaa, vi får väl se vad som händer.
- Det samma gäller dig och Tyler, svarade jag och sedan sa Ashley åt mig att flätorna var klara.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad kommer hända vid brasan? :) Och  Justin kommer snart komma in i novellen, vänta någon episode bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: