You and Me - Episode 43

2011-02-22 ♥ 16:01:39
Jag tog ett djupt andetag och släppte långsamt ut luften.
Jag var inte lika chockad längre, men jag hade blivit så sjukt överraskad när tjejen börjat prata med mig.
"De flesta är inte alls som tjejen du träffade på" hörde jag Justins röst säga i huvudet, och bestämde mig för att tro på det.


När jag kom hem slängde jag in väskan på mitt rum och hälsade på mamma och Pete som nu var hemma.
- Var har du varit? Frågade mamma.
- Hos Justin, sa jag.
Jag krängde av mig jackan och hängde upp den på en galge i hallen.
Påväg in till toaletten, där jag skulle ta en dusch, stack jag in huvudet till vardagsrummet där mamma och Pete satt.
- Jag åt där, så jag är proppmätt, förklarade jag.
Sedan gick jag in till badrummet som var inrett med vitt kakel och tog av mig mina kläder innan jag tog en varm, välbehövlig dusch.

Tjugo minuter senare virade jag in mig i en rosa handduk, och virade en rosa runt mitt blöta hår.
Jag tog mina saker och skyndade mig in till mitt rum.
Jag drog på mig ett par gröna mjukisbyxor och ett gulligt vitt linne, och sedan satte jag mig på min säng med en tjock historia bok.
Jag gäspade och kände hur trött jag var, men fortsatte plugga då jag snart hade prov.

Efter ett tag öppnade jag ögonen och insåg att jag förmodligen somnat till medan jag pluggade. Jag kollade ner på mina kläder och insåg att jag hade på mig en stor, grå tröja där det stod Justin Bieber på med stora, lila bokstäver.
Jag tittade förvirrat på den, men sedan kände jag att jag var otroligt törstig och behövde dricka lite vatten.
Så jag ställde mig upp och gick ut i köket, och började hälla upp ett glas med vatten.
När jag vände mig om stod det en tjej med blont hår framför mig, och blängde surt på mig.
Hon hade på sig en tröja med ett tryck av Justins ansikte och ett par av mina shorts på sig.
Hon ställde sig nära mig och helt plötsligt stod det tio andra tjejer, också dem med Justin tröjor på sig, runt oss och alla gick hotfullt närmare mig.
- Dejtar du Justin? Viskade den blonda tjejen plötsligt.
Jag svarade inte och hon tog ännu ett steg närmare mig.
- Är du tillsammans med Justin? Viskade hon igen och jag skakade lite lätt på huvudet.
- DU LJUGER! Skrek hon högt och jag backade skräckslaget.
- Du är väl Katherine Rose? Du dejtar väl Justin Bieber? Du känner väl honom? Varför är du med honom? Vad håller du på mig? Varför ljuger du?
Rösterna kom från en olika håll, och köket fylldes med mer och mer Justin fans som alla kollade på mig med hat i blicken.
Dem stod runt mig i en cirkel och skrek åt mig, och jag föröskte be dem att gå.
- Om du sårar honom, då kommer vi alltid hata dig! Vi kommer att döda dig, fattar du det? Du kommer dö! Lämna honom ifred, han är våran!
Nu såg jag att folk hade bilder på mig och Justin i sina händer och dem tryckte upp dem framför mitt ansikte.
Jag bestämde mig för att fly, och försökte springa ut ur köket, men stoppades av massorna av fans som tog tag i mig och ruskade mig hårt.
- Sluta, sluta! Ropade jag panikslaget.

Sekunden efter pep mitt alarm till och jag satte mig upp i sängen.
Jag kände hur svetten rann ner för min hals, och jag andades snabbt.
Det var bara en dröm, det var ingen galen mobb av fans i mitt kök som försökte göra mig illa.
Som för att extrakolla tittade jag ner på mina kläder och såg att det var samma mjukisbyxor och samma linne som under gårkvällen.
Jag upptäckte att mina läxböcker låg uppslagna runt omkring mig och förstod att jag måste ha somnat medan jag pluggade igår kväll.
Jag andades långsamt och försökte få mitt hjärta att slå så förbaskat fort.
Efter ett tag var andningen under kontroll, så jag skyndade mig in till badrummet där jag drog en borste genom mitt toviga hår.
När det någon minuter senare hängde ner över axlarna i stora vågor sminkade jag mig snabbt, och borstade tänderna.

När jag en halvtimme senare ätit frukost och klätt på mig begav jag mig mot skolan.
Det var ruskigt och kallt ute, regnet bara forsade ner över Manhattans gator -  gårdagens fina väder var som bortblåst.
Skoldagen gick fort och jag skyndade mig mot Justins lägenhet.
När jag väl kom fram tog jag hissen upp till honom, och plingade otåligt på dörren.
- Ta det lugnt! Hörde jag honom ropa från insidan.
Sekunden senare slog han upp dörren och där stod han, i hela sin perfektion.
- Hej, andades jag och slängde mig runt hans hals.
- Hej, skulle du ha någonting emot att ta av dig din blöta jacka innan du dränker mig? Skrattade Justin och backade ett steg.
Jag skakade på huvudet och drog ner dragkedjan till min svarta jacka innan jag hängde upp den på en galge i den bruna hallen.
- Hej, upprepade jag igen och tog av mig mina skor.
Han kom fram till mig och drog mig närmare honom, innan han kysste mig.
Jag besvarade kyssen och drog min hand genom hans mjuka hår.

- Hur mår du? Frågade han när vi tio minuter senare satte oss vid hans matbord med en varsin bit kladdkaka framför oss.
- Sådär, jag hade världens mardröm inatt, berättade jag och tog en tugga av kakan.
Justin tittade nyfiket på mig medan jag tuggade och jag gav honom en frågande blick.
- Vad tycker du? Frågade han ivrigt.
- Om vad?
- Kakan! Jag bakade den själv, sa Justin och log stolt.
- Aw, den var jätte god, sa jag och tog en till tugga.
- Men, vad handlade drömmen om? 
- Inget speciellt, du skulle bara skratta åt den, sa jag och tittade bort från hans ögon.
- Berätta nu, du får mig bara ännu mer nyfiken, sa han och knuffade till mig.
- Äh, den handlade om att det kom en massa av dina galna fans till mitt kök och hotade mig. Dem sa att jag skulle dö, berättade jag.
Jag hörde Justin frusta till av skratt och jag tittade ilsket på honom.
- Förlåt, men jag tror inte att mina fans skulle försöka döda dig! Sa han och log stort.
Jag ryckte på axlarna och stämde in i hans skratt.
- Nej, det vet jag. Men det kändes så verkligt, sa jag och skakade på huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: