You and Me - Episode 35

2011-02-01 ♥ 19:42:51
- Är du.. redo? Frågade han.
Jag nickade till svar, och lät det hända.



Några timmar senare satt jag i en taxi påväg hem och tänkte tillbaka på kvällen.
Att ha varit med Justin, och nu verkligen varit med honom, var helt fantastiskt.
Min mobil ringde och jag svarade genast.
- Det är Crystal, vart tog du vägen? Frågade Crystal på en gång.
- Jag åkte hem till Justin, sa jag och log även fast hon inte kunde se det genom telefonen.
- Jaså, är ni tillsammans igen eller så?
- Vi var aldrig riktigt tillsammans förut, men nu är vi iallafall det, sa jag och fnittrade lyckligt.
- Åh, vad kul! Vad gjorde ni hos Justin då? Frågade Crystal glatt.
- Vi gjorde.. det, sa jag lite blygt.
- Hade ni sex? Frågade hon förvånat.
- Mm, mumlade jag och upptäckte att taxi chauffören verkade lyssna av mitt samtal.
Jag hörde ett pip i telefonen, och drog den snabbt från örat.
- Ähum Crystal, mamma ringer, jag måste ta det, sa jag och kopplade om mig till andra linjen.

- Hej mamma, svarade jag.
- Hej älskling, var är du? Frågade hon.
- Påväg hem från.. min pojkvän, svarade jag.
- Jag trodde du och Brandon hade gjort slut, sa hon och jag kunde nästan höra hur hon rynkade sin panna.
- Jo, det har vi. Men jag syftade inte på honom, sa jag.
- Nähä, okej. Vem är din nya pojkvän då?
- Jag träffade honom i Atlanta i somras.
- I Atlanta? Vad gör han här? Frågade mamma fundersamt.
- Äh, han har hyrt en lägenhet här med sin mamma. Han behöver vara i New York nu när han ska fixa det sista till sin skiva.
- Skiva? Vem är han egentligen?
- Justin heter han. Justin Bieber, svarade jag försiktigt.
- Justin Bieber? Är inte han ganska känd? Frågade mamma och jag kunde se hur taxi chauffören nu stirrade nyfiket på mig.
- Mamma, kan vi ta det när jag kommer hem? Frågade jag besvärat.
- Visst, absolut! 

Den kvällen somnade jag inte förens vid två, jag var alldeles för uppspelt.
Allt jag tänkte på var Justin och när jag somnade drömde jag om honom.

När jag vaknade morgonen efter var det lördag och Justin ringde och väckte mig.
- Gumman jag vill ta med dig ut på middag ikväll, sa Justin bestämt.
- Eh, okej. Vart ska vi? Frågade jag.
- Det är en hemlighet, klä dig bara fint, svarade Justin.
- Fint? Det är väl inget dyrt ställe vi ska till?
- Kanske, sa Justin hemlighetsfullt.
- Sluta Justin! Inget dyrt ställe!
- Det är du värd, sa Justin.
- Okej, är du säker? Frågade jag tveksamt.
- Absolut! Var klar vid sju så hämtar jag dig då, sa Justin innan han lade på.
Jag log lyckligt, för jag visste att Justin skulle bli den bästa pojkvännen någonsin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tråkigt inlägg, men jag slängde bara ihop något snabbt åt er!

Kommentarer
Postat av: A

Den var ju jätte bra :D Gillar verkligen novellerna :) kram <3

2011-02-01 @ 20:40:57
Postat av: Johanna

Super duper bra inet alls tråkigt ;)

2011-02-02 @ 07:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: