Episode 10 - Perfect Two

2011-01-01 ♥ 21:04:41
Han vänder sig och och går mot flyget, men innan han går in vänder han sig en sista gång och formar ett hjärta med händerna och pekar på mig och ler. Jag stannar och kollar när planer åker iväg och sedan börjar jag gå mot utgången där en taxi väntar.
Nu är jag på marken medans Justin är i luften tänker jag och en tår rullar ner för min kind.

Dagarna gick och jag umgicks med Jessica som vanligt, fast jag hörde inte ett ljud från Justin. Efter två veckor blev det lite konstigt, han sa ju att han skulle ringa varje dag? Och hans konsert i New York var ju för en vecka sedan, jag beslutade mig för att ta tag i saken och ringa upp honom.
- Hallå?
- Hej Justin det är Kristen sa jag glatt.
- Eh, åh hej Kristen sa Justin.
- Hur är det med dig? Frågade jag.
- Eh, jo det är bra. Alltså, jag hinner verkligen inte prata just nu säger han snabbt.
- Aha, okej sa jag och försökte låta glad.
- Hejdå Kristen sa han och la på.

Vad var det med honom? Jag satte mig på sängen och tittade ut genom fönstret, solen sken och det var riktigt varmt. Jag tog på min bikini och la mig i trädgården med ett glas lemonad, jag satt och tänkte på vilka underbara dagar vi haft tillsammans.
- Men åh sa jag tyst för mig själv.
Jag var så dum, varför i hela världen skulle Justin vilja ha en tjej som för det första bor långt bort och för det andra som han knappt kan träffa för han är ute på turne, och när han väl är hemma vill ha ju umgås med sin familj och vänner och inte någon brud i kalifornien.

Jag bestämde mig från och med då att bara strunta Justin problemet, visst vi hade haft några super mysiga dagar men han hade uppenbarligen valt att lägga det åt sidan och jag skulle göra likadant.

Jag behövde prata med någon så jag ringde över Jessica och vi tillbringade resten av dagen i vår trädgård, bland alla blommorna. Dagar blev till veckor och ja, jag slängde ibland iväg en tanke på Justin men jag sköt snabbt undan den.

- Pappa och jag åker nu ropade mamma från nedervåningen.
- Okej, jag kommer.
Jag gick ner för trappan och kramade dom hejdå, dom skulle till Rom över helgen och fira deras bröllopsdag. Och jag skulle få vara hemma om jag lovade att ringa varje dag, och om jag ville så kunde jag gå över till Jessica. Det skulle faktiskt vara skönt att vara ensam ett tag, bara sova och ta det lugnt. Jag vinkade till dom genom fönstret och gick sedan upp till rummet, jag var uttråkad så jag bytte om och sprang min vanliga jogging runda. När jag kom tillbaka duschade jag och tvättade håret, och bytte sedan om till ett par shorts och ett vitt linne. Jag hörde min mage kurra, jag orkade verkligen inte beställa mat så jag ringde efter en pizza. Efter ett tag plingade det på dörren, pizzabudet redan? Frågade jag mig själv och gick och öppnade.
Där stod inte pizzabudet utan..

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Har börjat läsa din novell nu och tycker att den är skitbra:!

2011-01-02 @ 02:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: