Episode 11 - Perfect Two

2011-01-01 ♥ 23:48:27
Efter ett tag plingade det på dörren, pizzabudet redan? Frågade jag mig själv och gick och öppnade.
Där stod inte pizzabudet utan..

Där står till min förvåning Justin, han ler lite tveksamt mot mig.
- Hej Kristen.. Säger han och tittar ner i marken.
- Justin, vad gör du här? Säger jag chockat.
- Förlåt Kristen, verkligen förlåt.. Säger han och tittar bedjande på mig.
- Justin jag har förstått säger jag och pressar fram ett leende.
- Vad bra, eller vänta.. Va? Stammar han fram.
- Ja, du har inte tid för någon tjej i Kalifornien, du har fullt upp annars.
- Nejnej, Kristen.. Jag ska förklara.
- Visst, kom in säger jag och öppnar dörren helt.

Han tar av sig sina skor och vi sätter oss på soffan i vardagsrummet framför den öppna spisen.
- Okej säger Justin tveksamt och harklar sig.
- Ja? Säger jag uppmanade
- Jag bröt kontakten med dig för jag ville inte att du skulle bli utsatt. Jag vill så gärna lära känna dig mer, men jag tror att jag sårar dig mer genom att fortsätta träffa dig. Som jag känner för dig har jag aldrig känt för någon förr, jag vet att vi knappt känner varandra men det är liksom som vi är meant to be. Jag vill inte förlora chansen att hans röst bryts och han tittar bort.
Jag ser att han har tårar i ögonen, jag lägger tröstande handen på hans ben.

- Att få en riktigt vacker och fin tjej. Säger han och kollar mig djupt i ögonen.
Jag visste inte vad jag skulle säga.
- Där ser man, jag.. Jag blir avbruten av att det plingar på dörren.
- Haha, middag säger jag och blinkar till honom.

Jag reser mig och öppnar dörren, jag tar emot pizzan och betalar, jag går in köket och klipper upp den i bitar och tar med den till vardagsrummet.
- Du Justin, hur kom du hit egentligen? Sa jag och satte ner kartongen mellan oss och båda tog varsin bit.
- Jag är ledig ett tag så jag tog bilen från Atlanta säger han och ler.
- Men herregud, det tar ju en dag med bil hit! Säger jag chockat.
- Det var det värt.

Vi åt vidare under en bekväm tystnad.
- Men du Justin.. Säger jag och tittar in i elden i den öppna spisen.
- Ja?
- Hur gör vi? Säger jag och vänder huvudet mot honom.
- Vi testar! Om du vill förstås?
- Testar? Säger jag och kollar frågande på honom.
- Ja, jag är ledig en månad. Vi kan pendla om du fattar?
- Absolut, om du vill Justin så tycker jag vi gör det. Säger jag och ler mot honom.
- Puh, jag hoppades på att du skulle säga det.

Han böjer sig fram mot mig, jag känner hans varma andedräkt och ryser i hela kroppen. Jag lägger armarna runt hans hals och kysser honom, han besvarar kyssen med entusiasm. Vi blev avbrutna av den skarpa ringsignalen från hemtelefonen, jag sprang och svarade.
- Hej det är Kristen, flämtar jag lite andfått.
- Hej gumman, hur är det?
- Det är jättebra, Justin är här.
- Vad trevligt, hälsa från mig.
- Det ska jag, hur har ni det? Frågar jag.
- Super, det är så vackert här! Säger hon glatt.
- Gud, vad mysigt, ha det så jätteroligt mamma.
- Det ska vi, puss! Sa hon och la på.

Jag gick tillbaka till Justin i soffan.
- Kan inte du hålla mig sällskap i helgen? Mina föräldrar är i rom så jag är ensam. Frågar jag och ler mot honom.
- Absolut, jag tog faktiskt med mig lite kläder, det var ju en ganska lång bilresa. Säger han och blinkar till mig och ler.
Mitt hjärta smalt som smör i en stekpanna.
____________________________________________________________________________________________
Vad säger ni om den Episoden? :) Haha, och mitt flummiga smörgrej på slutet vad EPIC.
Och tack för alla fina kommentarer vi har fått!

Kommentarer
Postat av: therese

DET VAR AWSOOMME, VILLL HA MEEERRR!! <3

2011-01-02 @ 11:44:57
URL: http://thessiess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: