Episode 17 - Perfect Two

2011-01-07 ♥ 14:44:46
Vi satt och skämtade och pratade ett långt tag innan de ville Justin skulle lyssna på någon ny låt, det var en låt skrivare som ville skriva till Justin och hade spelat in en bit så han skulle höra hur det lät.
Vi gick in i ett annat rum men en massa knappar, de satte in en skiva och musiken började spela. Alla satt helt tysta och lyssnade, jag tyckte det lät riktigt bra men vågade inte säga nått. De lyssnade om några gånger och Justin nynnade med ibland, de stängde av musiken och alla riktade sina ansikten mot Justin.
- Hmm.. Om man sänkte basen lite och gjorde låten lite mer akustisk så kan den nog funka, sa han och tittade på Scooter.
- Aa, du har rätt, basen måste sänkas, svarade han.
- Mm, vad tycker du Kristen? Frågade Justin mig.
- Jag kan ingenting om sånt här men jag tyckte den var riktigt bra, svarade jag lite blygt.
- Men då ringer jag upp snubben och bokar ett möte, okej Justin? Frågade Scooter.
- Absolut gör det, men inte imorgon. Då ska Kristen och kolla på internat skola, sa Justin och log mot mig.
- Visst, då var vi klara för idag då. Sa Scooter.

Vi sa hejdå till alla och vi åkte sedan ner och gick till bilen.
- Nu åker vi och hälsar på lite av mina vänner, sa Justin när vi hade spänt fast oss.
- Okej Bieber, sa jag och tittade ut genom fönstret. 
Det var verkligen vackert här i Atlanta, i allafall i de finare områderna. Det var grönt och frodigt med många parker där folk satt och hade picknick i.

Vi stannade några minuter senare vid ett stort vitt hus, vi klev ur bilen och innan vi ens hunnit till dörren springer en tjej med långt brun hår ut och kramar Justin.
- Hej Caitlin, sa Justin glatt och kramade henne tillbaka.
- Det var evigheter sen vi sågs förut, pep hon glatt.
- Jag vet, var är Christian föresten? Frågade han henne.
- Han kommer vilken sekund som helst, svarade hon och vänder sig mot mig. Och du måste vara Kristen, sa hon och log mot mig.
- Det är jag det, svarade jag och log tillbaka. Hon verkade väldigt trevlig tänkte jag för mig själv.
- Jag är Caitlin, sa hon och skakade min hand.

Då kom en ung kille med brunt hår ut springande ur huset.
- Yo man, sa han och gjorde något konstigt handslag med Justin.
- Tja Christian, svarade Justin och log.
- Och det är måste vara din tjej, sa han och vände sig mot mig.
- Ja, det här är min vackra tjej.

Mitt hjärta hoppade ett extra slag när jag hörde det, han kallade mig sin tjej. Jag var hans tjej, jag hade inte tänkt på oss som ett par än, men det hade tydligen Justin. Och det gjorde mig helt varm i kroppen.
- Hej, jag heter Kristen, sa jag och log mot honom.
- Jag är Christian, sa han och log tillbaka.

Han hade ett väldigt sött leende och vackra bruna ögon, man såg att han och Caitlin var syskon på en gång.
- Kom, sa Caitlin och drog med oss in i huset.
Vi kom in i en stor hall, och man såg direkt att de inte hade lite pengar.

- Vad ska vi hitta på, sa Christian glatt.
- Vad tycker ni, svarade Justin.
- Jag tycker vi bara tar det lugnt på baksidan, föreslog Caitlin.
- Det tycker jag låter super, svarade jag.

Vi gick in i deras stora kök och hämtade varsin cola och satte oss ute i solen på baksidan. Vi pratade och skrattade om vart annat, både Caitlin och Christian var riktigt roliga och härliga.
- Hur känner ni Justin, frågade jag dom och tog en klunk av min cola.
- Eh, jag är Justins ex, svarade Caitlin.
- Och jag känner Justin genom att Caitlin och Justin träffade varandra, svarade Christian.

Jag kände hur jag rodnade och log generat mot dom. Var Caitlin Justin ex, tänkte jag chockat, det hade han inte sagt någonting om.
- Aha, där ser man, svarade jag.
- Och nu är vi alla tre bästa vänner, svarade Caitlin och log tillbaka mot mig.
- Ja, jag har världens bästa vänner, sa Justin och tittade på dom.
- Du måste sakna dom när du reser, sa jag med medlidande.
- Aa, sjukt mycket. Men man blir så glad när man träffar dom igen, sa han och log.

Tiden gick fort, och när klockan började närma sig 6 ringde Pattie och sa att middagen var klar om en stund.
- Vi måste åka nu tyvärr, sa Justin.
- Vad tråkigt, sa Caitlin.
- Vi kan väl träffas i övermorgon? Frågade Christian.
- Visst, svarade Justin och log mot mig.
- Absolut, sa jag och borstade bort gräset från klänningen.

Vi kramade Christian och Caitlin hejdå, och gick mot Justins bil.

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Naw, super duper bra:D!!!!!!!

2011-01-07 @ 15:38:03
Postat av: Julia ♥

Jättebra !! meeeer ♥

2011-01-08 @ 00:22:46
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: