Episode 18 - Perfect Two

2011-01-07 ♥ 22:00:05
- Vi kan väl träffas i övermorgon? Frågade Christian.
- Visst, svarade Justin och log mot mig.
- Absolut, sa jag och borstade bort gräset från klänningen.

Vi kramade Christian och Caitlin hejdå, och gick mot Justins bil.
Dom bodde inte långt från Justin så vi var hemma tio minuter senare.
- Perfekt, maten är precis klar, sa Pattie när vi kom in genom dörren.
- Mumms det luktar underbart, sa jag till Pattie.
- Vi får hoppas det smakar lika gott, sa hon och blinkade till mig.

Vi satte oss vid bordet och Pattie la upp en portion spaghetti till mig. Jag tog en tugga och det var bland det godaste jag ätit.
- Det här var fantastiskt gott Pattie, sa jag och log mot henne.
- Tack Kristen, svarade hon och log tillbaka.

Under resten av middagen berättade jag om mig själv och mitt liv i kalifornien.
- Du verkar ha en underbart liv i Kalifornien, sa hon drömmande, så varför vill du till internatskola?
- Jag har ett underbart liv hemma i kalifornien, men jag vill se någonting nytt. Svarade jag.
- Jag förstår, sa hon och bytte sedan samtalsämne.

När vi hade ätit upp gick Justin och jag upp till rummet, vi la oss och kollade på en film innan vi somnade. Nästa morgon väckte Justin mig tidigt för vi skulle och besöka internat skolan, jag duschade och klädde på mig ett par jeans shorts och en gullig blus. Sedan åt vi snabbt frukost och körde sedan iväg, vi följde gpsen på Justins iphone och sista biten var det skyltat. När vi kom fram såg vi en stor gammal byggnad i sten, och stora gräs plättar med ungdomar som solade, och killar som kastade frisbee i bar överkropp. Vad gjorde dom här nu igentligen, det var ju sommar.
- Justin, har dom inte sommarlov här? Frågade jag Justin lite tyst.
- Såklart dom har Kristen, men dom får fortfarande bo här på sommaren och vissa går ju på sommarskola.
- Aha, sa jag.
- Kom vi ska fråga någon efter Mr. Daniels.

Vi går fram till en tjej som kommer gående.
- Ursäkta mig, men var kan vi hitta Mr. Daniels? Frågade Justin och log mot henne.
- Eh.. Mr.. Ghm.. Daniels, hittar ni på hans kontor, sa hon och pekade en minde byggnad till höger.
- Tack, sa Justin och log ett dödligt vackert leende.
- Och.. Är.. Du, typ Justin Bieber? Stammade hon fram.
- Ja, det är jag, svarade han.
- ÅH, FÅR JAG DIN AUTOGRAF? Pep och fram.
- Absolut, svarade han och signerade pappersbiten hon höll fram.

Sedan gick vi vidare den högra byggnaden hon hade pratat om, det stora dörrarna stod öppna så det var bara att gå in. Vi gick fram till en tjej i 30 års åldern som satt bakom ett stor skrivbord.
- Hej vi söker Mr. Daniels, sa jag till kvinnan.
- Okej, sätt er så kommer han vilken sekund som helst, hon och fortsatte skriva på ett papper hon höll på med.
Vi satte oss i varsin fåtölj och väntade.

Efter en stund kom en äldre gråhårig man in i rummet, han tittade på oss och log.
- Du måste vara Kristen, sa han och kollade på mig.
- Ja, det är jag, sa jag och skakade mannens hand.
- Jag heter Mr. Daniels och är rektor här på skolan, sa han och vände sig mot Justin.
- Justin Bieber, sa Justin och skakade hans hand.
- Det låter bekant men jag kan inte koppla det, sa Mr. Daniels fundersamt och rynkade pannan.

Jag tittade på Justin och höll mig för skratt.
- Nåväl, följ med mig här ungdomar, sa Mr. Daniels och började gå.
Vi följde efter honom och han gick vidare in till ett stort kontor med utsikt över den hela framsidan av skolan.

- Sätt er ner, sa han och pekade på två stolar vid skrivbordet.
Han satte sig ner på andra sidan bordet och rotade runt bland några.
- Så du är intresserad av att börja här alltså? Sa Mr. Daniels med lugn röst.
- Väldigt gärna, svarade jag och log mot honom.
- Det ska vi nog kunna fixa, jag har gått igenom dina betyg och andra meriter. Allt ser toppen ut, dina betyg är höga och du har intresserat dig i välgörenhet hela förra terminen och även jobbat extra på ett soppkök för uteliggare. Det skulle vara en ära att få ha dig här, sa han med ett leende.
- Tack så hemskt mycket, sa jag och log stort mot Justin.
- Du är antagen, och du kan flytta in den 15 agusti. Det är några dagar innan skolan börjar så du kan göra dig hemmastadd. Här är ditt schema för terminen och ett häfte med olika aktiviteter du kan angangera dig i, sa han och räckte mig en mapp som hade skolans logga på.
- Tack så jättemycket Mr. Daniels, sa jag lyckligt.
- Det var så lite, gå ut till receptionen och be Miss Murray, kvinnan som sitter där alltså, om en rundtur.
- Okej, svarade jag och skakade hans hand igen.
- Vi ses i höst Kristen, sa han och öppnade dörren till oss.

Jag pep till av lycka och kastade mig i Justins famn när vi kom ut.
- Grattis gumman, sa Justin och kysste mig.
- Jag kan inte fatta det, jag är antagen, svamlade jag lyckligt.
Jag tog upp mobilen och ringde mamma och pappa, dom vart lika glada dom. Efter det gick vi och letade reda på Miss Murray, vi fick en liten rund tur på skolan och sedan satte vi oss i bilen och körde hem.
- Justin, jag är så lycklig. Nu kommer vi kunna träffas, jag kommer träffa en massa nya vänner och åh. Allt
är undebart, babblade jag på.
- Ta det lugnt Kristen, annars drabbas du av en hjärtinfarkt och kan inte börja på skolan i höst, sa han och ruffsade mig i håret.
- Strunt prat sa jag och blinkade till honom.
________________________________________________________________________________________________
Tråkig episode jag vet, men jag har slut på ideér. Vad vill ni har mer av? Romantik, spänning eller drama? :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Super var det!!! Hat igen aning är själv tom i huvudet;)

2011-01-08 @ 01:28:23
Postat av: therese

MEERR ROMMAANNTIIKK <3

2011-01-08 @ 11:25:34
URL: http://thessiess.blogg.se/
Postat av: Julia

Allt! Alltså en blandning av romantik, spänning och drama. :)

2011-01-08 @ 14:45:43
URL: http://jumpie.blogg.se/
Postat av: Anonym

draammmmaaa :D

2011-01-08 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: