Episode 35 - Perfect Two

2011-01-17 ♥ 19:40:15
Jag fick ett svar några minuter senare.
''Okej. Jag är inte arg, bara sårad. Men varför gjorde du som du gjorde? Jag skulle vilja ha en förklaring, annars kan vi inte vara vänner! Justin''
Jag tänkte en stund innan jag svarade.
''Okej, jag ska vara helt ärlig. Jag tyckte Easy såg bra ut och han var otroligt snäll, och det kändes så spännande när jag var med honom. Och jag ångrar mig verkligen, gjort är gjort. Men jag har helt klart fortfarande känslor för dig och därför klarade jag inte av att vara tillsammans med honom. Men snälla Justin, kan vi inte vara vänner? Kristen''

Jag fick ett snabbt svar.
''Deal, vänner. Justin''

Jag kände hur klumpen i min mage löstes upp och jag vände mig mot Susanne och log.
- Vad ler du åt? Frågade hon.
- Allt har löst sig nu, sa jag och dansade runt lite i rummet.
- Galning, suckade Susanne och tittade ner i sin bok igen.
- Jag är hungrig, klagade jag.
- Du missade middagen, sa hon retsamt.
- Ja, men har du ett äpple eller något? Frågade jag henne.
- Japp, sa hon och slängde ett rött äpple till mig.
- Tack Susanne, sa jag och log tacksamt.

Jag kunde inte sova den natten, och jag satt och glodde på min mobil när det gick från fredag till lördag. Jag suckade tungt och satte mig i fönstret som jag gjorde när jag inte kunde sova. Från fönstret såg man ut över skolans enorma område och plötsligt ser jag en svart figur nedanför fönstret, jag öppnar fönstret och tittar ut.
- Hallå? Ropar jag så tyst jag kan för att inte väcka Susanne.
- Kristen, ropar en välbekant röst nederifrån.
- Justin? Säger jag frågande.
- Ja, kom ner. Ropar han.
- Visst, jag drar på mig ett par jeans och drar på mig min jacka över tröjan jag har under.

Jag smyger ut i korridoren och klättrar ner för brandstegen, jag landar mjukt i gräset. Jag går mot Justin som står och väntar på mig lite längre bort.
- Hej, sa jag lite blygt och log mot honom.
- Hej Kristen, sa han och log tillbaka.
- Jag kunde inte sova, sa han.
- Samma här, svarade jag.
- Jag har saknat dig Kristen, men jag kan inte smälta att du gjorde så. Sa han och såg mig i ögonen.
- Förlåt, jag kan inte säga det nog gånger men jag menar det verkligen. Men allt jag begär är att vara vänner, sa jag och kände hur ögonen fylldes med tårar.
- Kristen, vi är vänner. Men du ska veta att du verkligen krossade mitt hjärta, sa han och torkade bort en tår som rullade ner för min kind.
- Bra, jag vill aldrig mista dig helt igen Justin. Sa jag och la armarna om honom.

Det kändes så bekant att krama Justin, han var några centimeter längre än mig och det gjorde det perfekt att kyssa honom. Men det var ju inte särskilt aktuellt även fast det var frestande. 
- Kan vi inte åka någonstans, frågade Justin.
- Absolut, svarade jag och vi gick mot bilen.

Han öppnade dörren åt mig och jag klev in, när han hade satt sig i bilen började California Girls med Katy Perry spelas. Han blev generad och tittade bort.
- Jag brukar alltid lyssna på den här låten när jag tänker på dig, sa han lite tyst.
- Jag har en gammal tröja som jag tog från dig dagen då jag åkte till skolan, för om jag saknade dig någon gång skulle jag lukta på den. Men den luktar tyvärr inte som dig längre, sa jag och kände hur mina kinder hettade.
- Där ser man, då är vi lika patetiska båda två. Sa han och log.

Vi körde runt lite i området och pratade om allt som hade hänt medan vi hade varit åtskilda. Vi stannade vid Mc Donalds och köpte varsin latte, vilket gjorde oss ännu piggare.
- Vad sägs att sova över hos mig imorgon? Som vänner förstås, och Pattie vill gärna träffa dig. Frågade han innan jag hoppade ur bilen vid skolan.
- Visst, det blir kul. Sa jag och log tillbaka.
- Bra, jag hämtar dig vid 5, sa han.
- Underbart, ses då. Sa jag och klev ur bilen.

Jag gick över gräsmattan och klättrade tyst upp för brand stegen igen, jag gick med tysta steg genom korridoren och gick in till rummet. Jag drog av mig jeansen och tjock tröjan och bäddade ner mig i sängen, klockan började närma sig 4 på morgonen. Jag tänkte en sista gång på Justin innan jag somnade snabbt.
________________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? Kommer det verkligen inte bli något mer mellan Justin och Kristen? Det får ni se .. ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

AHHHHHHH MER MER MER MER AWESOME

2011-01-17 @ 20:57:09
Postat av: Johanna/Moonlight

hahha jo det kommer det nog men inte på ett bra tag elr???? skitbra x 100000 iaf;)

2011-01-17 @ 21:04:27
Postat av: anna

dina noveller är galet bra, love it, mer mer mer :DD

2011-01-17 @ 21:06:06
Postat av: Anonym

jättebra,,,MEEEER

2011-01-18 @ 14:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: