You and Me - Episode 16

2011-01-10 ♥ 20:01:51
- Nu? Kan du verkligen gå hemifrån nu? Frågade Justin försiktigt.
- Mormor sover redan, hon tog en insomningstablett för ett tag sedan.
- Okej, jag kommer med cykeln om 5 minuter, sa Justin och lade på.



Jag drog på mig en tunn, svart skinnjacka över mina jeans och mitt lila linne.
Sedan gick jag ut genom dörren och väntade på Justin.
När han kom rusade jag fram till hans famn och kände hur tårarna började rinna.
- Gumman, viskade Justin och strök mig över håret som mormor gjort.
- Kan vi åka någonstans? Frågade jag efter ett tag och strök bort mina tårar.
- Absolut, sa Justin och jag hoppade upp på paket hållaren.
Han cyklade mot en skog jag aldrig varit i förut, och svängde sedan upp i en stig.
Vi körde över rötter och småstenar, och jag andades in den friska doften och mådde genast bättre.
- Vart är vi påväg? Frågade jag Justin.
- Du får se snart, men nu måste du hålla i dig hårt, svarade Justin innan han cyklade ner för en brant backe.
Jag höll mina armar hårdare runt hans midja och tjöt lite när jag kände hur snabbt det gick nedför backen.
Efter ett tag stannade han, hoppade av cykeln och dumpade den under ett träd.
- Kom! Sa han och tog tag i min hand.
Vi gick genom skogen ett tag, innan han svängde av från stigen och fick mig att följa efter.
Vi kom ut på ett berg med en otroligt utsikt.
- Wow! Andades jag och tittade ut över himlen som fortfarande var lite rosa efter solnedgången.
- Jag vet, jag älskar att vara här,  sa Justin och såg sig nöjt omkring.
Vi slog oss ner och bara njöt av utsikten och av att vara nära varandra.
- Åker du ofta hit? Frågade jag efter en stund.
- Ganska. Det är ett bra ställa att tänka över saker på.
- Vad gullig du är som tar med mig hit, sa jag och log mot Justin.
- Jag tänkte att du skulle gilla det, svarade han.

Några timmar senare bestämde vi oss för att dra oss hemåt, efter att ha suttit på berget och pratat om allt möjligt.
När Justin cyklat iväg efter att ha gett mig en godnatt kyss, somnade jag genast.
Under natten sov jag oroligt och inte tillräckligt djupt för att kunna drömma något.
När jag vaknade tidigt på morgonen var Ashleys föräldrar redan hos mormor, och dem satt och åt frukost när jag gick ner för trappan.
- Hej Katherine! Hälsade Tyra, Ashleys mamma och jag hälsade tillbaka.
Vi pratade en stund om morfar, innan jag bestämde mig för att ta en snabb dusch.
När jag var klar där bytte jag snabbt om till kläder och då ringde min mobil.
- Hej det är Katherine, svarade jag.
- Hej, det är Caitlin.
- Hej, hur är det? Frågade jag.
- Jo det är bra.. Jag hörde om din morfar, jag är ledsen, sa Caitlin försiktigt.
- Tack, jag mår lite bättre nu än igår, svarade jag.
- Vad bra! Jag undrar om du skulle vilja sova över här någon dag? Ashley kan också följa med.
- Absolut, funkar det imorgon? Frågade jag samtidigt som Ashley kom in i rummet.
- Jadå, det funkar toppen! Svarade Caitlin och lade på.
- Det var Caitlin som undrade om vi ville sova över hos henne imorgon, sa jag till Ashley.
- Det låter bra!

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Jääääättteeeebrrraaaaa!!!!!!!!!!:D Längtar tills nästa :)

2011-01-11 @ 20:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: