You and Me - Episode 30

2011-01-30 ♥ 19:39:07
- Okej, gör som du vill!
- Mm, men jag ska gå nu, vi hörs! Sa jag och vi lade på.



Justin ringde inte på söndagen, eller på måndagen, så jag tänkte att han inte skulle ringa någon gång senare heller.
Jag kände mig lite besviken, även fast jag inte direkt ville att han skulle ringa mig.
Men på tisdags kvällen ringde min mobil, och när jag såg att det var han som ringde kunde jag svära på att mitt hjärta hoppade över ett slag.
- Hallå? Svarade jag.
- Hej, det är Justin, hörde jag hans röst säga.
Den var lika mjukt som vanligt, kanske aningen mörkare.
Jag visste inte vad jag skulle svara utan mumlade bara fram ett jaha.
- Jo, jag undrade om du ville träffas någon dag? Frågade han.
- Jag sa ju att jag hade ganska mycket att göra, svarade jag.
- I skolan?
- Ja, och utanför. Det är en skoldans om drygt en vecka, och vi har väldigt mycket prov, förklarade jag.
- Jaha. Jag vill bara träffa dig, snabbt, och prata lite. Det hinner du väl?
- Jag kanske inte vill träffa dig igen, sa jag kort.
- Ähum, jag vill också be om ursäkt för hur det slutade i Atlanta.
- Det är lugnt, sa jag.
- Vad bra, kan vi inte träffas då? Sa han och lät lite lättad.
Jag tänkte en stund, och upptäckte att jag betedde mig som en barnunge.
- Jo, vi kan väl det, svarade jag tveksamt.

Vi bestämde oss för att träffas på lördagen, veckan innan dansen.
Dagarna rullade på, och plötsligt stod jag framför garderoben dagen vi skulle träffas.
Jag drog ut lite olika kläder, men bestämde mig efter ett tag för att bara ta på mig ett par jeans och en enkel tröja.
När jag klätt på mig vibrerade mobilen till och jag såg att jag fått ett sms från Brandon.
"Hej sötnos! Vad ska du hitta på idag? Pussar Brandon."
Jag funderade på vad jag skulle svara en stund, och bestämde mig för att inte gå in på några detaljer om vem jag skulle träffa.
"Hej gulle! Jag ska träffa en gammal kompis, vi kan väl höras ikväll? Puss"
Jag satte upp håret i en hästsvans innan jag begav mig mot Times Square där Justin ville träffa mig på TGI Friday.

- Katherine, vad fin du är, hälsade Justin och log mot mig när vi träffades utanför restaurangen.
- Tack, du med.
Jag kände mig lite mer avslappnad i Justins sällskap nu, och var inte lika sur längre.
Vi beställde in mat och pratade om allt möjligt.
- Jag skulle vilja be om ursäkt en gång till för vad som hände i Atlanta, jag skötte det inte särskilt snyggt, sa Justin med allvarligare röst.
- Det är lugnt, det sa jag ju, upprepade jag.
Han nickade lite.
- När är det dags för skoldansen du pratade om? Frågade Justin.
- På fredag, svarade jag och log stort.
- Har du köpt en klänning ännu?
- Jag gjorde faktiskt det när vi träffas på stan förut, berättade jag.
- Åh, är den fin? Frågade Justin.
- Jaa, jätte fin, sa jag och nickade.
- Då passar den säkert dig jätte bra, sa Justin och blinkade lite åt mig.
Jag fnittrade lite, och tog en tugga av en bit bröd.
- Var bor du här i New York? Frågade jag.
- Jag bor på Upper East Side, nära Central Park, berättade han.
- Trevligt, sa jag.

Efter vi ätit upp vår middag gick vi runt lite runt Times Square och Broadway innan vi bestämde oss för att ta en glass på Pinkberry.
- Åh, jag älskar att fixa toppingen till yoghurten, kommenterade jag när vi betalat och fått våra glassar.
Justin tog en stor bit yoghurt på sin sked och grimaserade sekunden efter.
- Brain freeze, pep han och jag började skratta högt.
Kvällen hade varit jätte trevlig, och det hade inte kommit fram alltför många fans till Justin och bett om autografer.
- När ska du vara hemma? Frågade Justin och tittade på klockan.
- Jag har ingen speciell tid, men jag börjar bli trött.
- Då tar vi en taxi hem, avgjorde Justin och vinkade in en gul taxi till oss.

- Jag har haft det jätte kul, sa jag uppriktigt.
- Jag med, vi får höras snart igen! Sa Justin och kramade om mig snabbt.
Jag hoppade ut ur bilen, smällde igen dörren och taxin rullade genast iväg.
När jag kom in genom dörren var klockan halv tolv, och mamma sov redan.
Jag smög in till badrummet och tog en snabb dusch.
Sedan tog jag på mig pyjamas och kröp ner i sängen.
Jag somnade snabbt, med ett stort leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome! =)

2011-01-30 @ 21:43:18
URL: http://belieberworld.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Kanon bra:D hoppas det blir bättre mellan dem;)

2011-01-31 @ 19:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: