You and Me - Episode 6

2011-01-01 ♥ 03:55:44
- Så.. ni är typ tillsammans? Frågade han och tittade försiktigt på mig.
- Nej, alltså.. Jag.. Jag vet inte, sa jag förvirrat.
Justin nickade och verkade nöjd, nästan glad över min tveksamhet.



Vi satte oss ner och pratade ett tag, och jag upptäckte att han var riktigt trevlig.
- Jaha, här sitter ni och har det trevligt, låt inte mig störa! Hörde vi plötsligt Christian säga bakom oss.
Jag vände mig om och såg honom stå lutad mot ena köksväggen, med ett flin på läpparna.
Innan han gick ut ur köket blinkade han mot oss.
Jag vände mig om mot Justin och log lite generat.
Efter ett tag ropade Ashley från vardagsrummet att vi behövde gå, och jag sa hejdå till Justin.
När jag kom ut till hallen väntade Aaron där, och kollade lite avundsjukt på Justin.
- Vart tog du vägen? Frågade han mig.
- Jag pratade bara lite med Justin, lärde känna honom lite - du vet, sa jag och gav honom ett förvirrat ögonkast.
Varför brydde han sig? 
- Kom nu Katherine, tjatade Ashley från dörr öppningen, och jag skyndade mig att kyssa Aaron hejdå.

Under kvällen hade jag det trevligt med morfar och mormor, vi spelade Alfabet och åt mormors kakor.
Jag gick och lade mig ganska tidigt, men kunde inte somna så jag tog fram min favoritbok av Jane Austen.
När klockan var halv två på natten plingade min mobil till av ett sms.
Jag trodde det var från Aaron, men konstigt nog var det från Justin.
"Tja babe, jag och grabbarna är vid brasan, kom dit! ;)"
Jag väckte Ashley och frågade om hon skulle med, men tydligen var inte Tyler hemma, så hon sket i det.
Jag bestämde mig för att gå dit ensam, och drog på mig ett par mjukisbyxor och en tjockare tröja över mitt linne.
Sedan smög jag ut genom fönstret, ner för brandstegen så tyst jag kunde.

När jag kom närmare brasan upptäckte jag att den var släckt, och att det bara satt en ensam silhuett vid den.
- Hallå? Ropade jag försiktigt, och var redo att springa där ifrån.
- Katherine? Hörde jag en bekant stämma ropa.
- Aaron?
- Nej, Justin, svarade rösten.
- Var är dem andra? Frågade jag medan jag började gå mot brasan.
- Dem var aldrig här, du skulle inte kommit om jag inte sagt så, förklarade han.
- Jaha, svarade jag lite förvånat.
- Slå dig ned! Föreslog Justin, och jag gjorde som han sa.
Vi satt tysta ett tag, tills jag kände hans arm runt min midja.
Konstigt nog trivdes jag med hans arm där, och tog inte bort den.
- Varför ville du få ut mig då? Frågade jag och log mot honom, även om han inte kunde se det i mörkret.
Han förde sakta sin ansikte tveksamt mot mitt, redo att dra sig tillbaka iallafall jag bad honom om det.
Chockat insåg jag att jag inte ville stoppa honom, tvärtom - jag ville se vart det ledde.
Han pressade försiktigt sina mjuka läppar mot mina, innan han drog sig undan några centimeter från mitt ansikte.
- Därför, svarade han och jag kunde känna hans varma andedräkt kittla mig i ansiktet.
- Ehum, ok..okej, var det enda jag kunde få ut.
Hur lite jag än ville erkänna det så gillade jag hans kyss, mycket.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ojojoj, här händer det grejer. Vi (vi som driver denna bloggen) är hos våran kompis nu, och vi lovar att skriva mer imorgon, som är idag.

GOTT NYTT ÅR FÖRRESTEN, OCH TACK FÖR ALLA KOMMENTARER, vi har redan fått fler än vad vi räknat med att vi skulle få :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack asså fett bra! ;) Har läst alla avsnitt :) Jätte bara skriv mer eller kommer det något mer efter 41 kapitlet? :)

2011-02-14 @ 21:01:23
URL: http://prinsessancolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: