You and Me - Episode 8

2011-01-02 ♥ 00:21:24
När jag kollade på honom kände jag hur mitt hjärta bultade hårdare, och insåg att jag inte reagerade såhär när jag var nära Aaron.
Visst reagerade jag på honom, men inte lika starkt.



När vi väl kom fram till yoghurt baren beställde vi snabbt det vi ville ha, och gick och satte oss vid ett runt bord.
Det kändes ganska konstigt när några fans gick fram och började prata med Justin, även om dem bara stannade vid vårat bord i någon minut.
Något som kändes ännu konstigare var att han faktiskt kysste mig igår.
- Vad hittade du på igår kväll då? Frågade Aaron, och avbröt mina funderingar.
- Eh, jag var med morfar och mormor, det berättade jag ju, sa jag och tvingade mig att titta oskyldigt i hans ögon.
Det kändes bara onödigt att berätta om Justin, jag var ju inte tillsammans med Aaron - så varför skulle han få reda på något om det som hänt?
- Nej, jag bara undrade om du hittade på något mer, sa Aaron och log mot mig.
Visste han om något? Tänkte jag panikslaget.
- Hehe, nej, jag gick och lade mig ganska tidigt, sa jag och tittade bort.
- Just det, mumlade Aaron, jag ska på semester till min släkt på Hawaii i övermorgon.
- Ska du? Hur länge?
- I en vecka bara, svarade Aaron och tog min hand, men jag kommer ändå sakna dig!
- Jag kommer sakna dig också! Sa jag - och kände att jag faktiskt menade det.

Under dagen började det snurra i mitt huvud, och när vi låg i solen vid Christian och Caitlins pool kände jag plötsligt hur jag behövde spy.
Jag lutade mig över solstolen och fick ur mig det mesta jag ätit under dagen.
- Herregud Katherine, hur mår du? Frågade Ashley och drog undan mitt långa hår från mitt ansikte.
- Inte så bra, sa jag matt och snyftade lite.
Jag hatade att spy, det var så obehagligt, och började därför automatiskt gråta när jag gjorde det.
- Är du sjuk? Frågade Ashley och klappade mig mjukt på ryggen.
- Jag tror det, sa jag och kände hur huvudet snurrade ännu mer nu.
- Vad händer? Frågade Aaron som precis kommit ut till poolen efter att hämtat lite att äta med Christian i köket.
Justin hade blivit tvungen att åka hem och fixa något, så han skulle komma lite senare.
- Katherine spydde, jag tror hon är sjuk, sa Ashley.
- Ojdå! Hur mår du Katherine? Frågade Aaron oroligt.
- Jag vill hem, stönade jag tyst och kände hur illamåendet kom tillbaka.
- Absolut, kom så går vi, svarade Ashley och hjälpte mig att ställa mig upp.
- Kan du förklara för Christian? Frågade hon sedan Aaron som nickade till svar.

När vi kom hem till morfar och mormor lade jag mig ned i sängen direkt, och vi upptäckte att jag hade hög feber.
Resten av dagen var som en dvala, jag sov och var vaken om vart annat, och febern ville inte ge med sig.
När klockan blev nio på kvällen somnade jag äntligen ordentligt, och vaknade inte förens sent nästa morgon.
Jag vred på huvudet och såg att Ashleys säng var bäddad, och att hon hade lagt en lapp på mitt nattduksbord.
Jag sträckte mig försiktigt efter det, och kände hur varenda muskel i hela kroppen var öm.

"Jag är hos Tyler, om du mår bättre så kom dit! Kram Ashley."

Men jag mådde inte alls bättre, så jag släppte lappen och försökte somna om.
Jag vaknade av att mormor stod i dörr öppningen till rummet med en kopp te.
- Hur mår du? Frågade hon och satte sig på min sängkant.
- Inte så bra, jag vill bara ta det lugnt idag, svarade jag.
- Det ska du absolut göra, tänkte bara ge dig lite att varmt att dricka för halsen.
- Tack, sa jag och log blekt mot mormor.
- Jag ska inte störa mer, vila upp dig nu! Viskade mormor och stängde dörren efter sig.
Jag tog några klunkar av teet, innan jag åter igen somnade.

När jag vaknade igen var det redan mörkt ute, och det knackade på dörren.
- Mm, kom in!
Ashley stack in huvudet och frågade hur jag mådde.
- Inte bra alls, svarade jag.
- Okej, Aaron är här och vill bara säga hejdå, han åker till Hawaii tidigt imorgon bitti, sa Ashley.
Då dök Aarons ansikte upp bredvid Ashleys och vinkade lite åt mig.
- Jag ska inte komma in så jag blir smittad, förklarade han.
- Det är lugnt.
- Okej, krya på dig så syns vi när jag kommer hem, sa Aaron innan han gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: