Episode 5 - Next 2 You

2011-03-30 ♥ 20:40:39
- Okej, du tar första versen och första refrängen. Och jag tar andra versen och andra refrängen och sedan kör vi bara på och ser hur det blir. Sa han.
- Det blir jättebra, svarade jag och ställde mig vid micken.

It feels like we've been out at sea
So back and forth that how it seems
And when I wanna talk you say to me
That if it's ment to be it will be..

Resten av låten tänkte jag inte, det bara flöt på. Justin hade en helt underbar röst, och när han sjöng de högsta tonerna gav han mig rysningar. Killen hade verkligen talang!

- Hur gammal är du? Frågade Scooter mig när vi hade sjungit klart och satt oss på stolarna igen.
- Jag är 15 men fyller 16 om en två månader, svarade jag och kände mig riktigt liten.
- Du ser ut att vara äldre, sa Justin och log.
- Eh, tack. Svarade jag lite generat.
- Okej, så du fyller alltså år i slutet av Juli?
- Aa, precis. Den 29, sa jag och log.
- Okej, men då så Sydney då är vi klara för idag. Kom hit vid 3 imorgon eftermiddag, sound checket börjar. Sa han och reste sig.
- Va? Seriöst, får jag sjunga? Frågade jag chockat.
- Såklart du får, skrattade Justin.
- Vad trodde du? Frågade Scooter och log stort.
- Alltså jag trodde ni inte hade bestämt er eller så.. Sa jag lite avvaktande.
- Du försäkrade oss så fort du öppnade munnen, skrattade han.
- Där ser man, men okej. Då ses vi här imorgon alltså. Sa jag och log mot dom.

På bussen påväg hem ville jag bara skrika av lycka, det här var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse. Jag skulle få stå på scenen inför flera tusen personer. Bara tanken gav mig pirr i magen.

- Hur gick det? Ropade mamma högt och kom springande när jag kom innanför dörren.
- Jättebra, sa jag och gav henne en kram.
- Var han snygg? Frågade hon.
- Vem? Frågade jag lite chockat.
- Justin Bieber såklart, sa mamma och försökte låta ungdomlig.
- Eh.. Mamma jag har Sasha, sa jag.
- Jaja, sa hon och log stort mot mig.
- Haha, vad flinar du åt. Skrattade jag.
- Jag är så stolt över dig, sa hon.
- Okej.. Nu går jag innan det blir för känslosamt. Sa jag och smet förbi henne och upp till mitt rum.

Jag satte på datorn och loggade in på twitter, mina followers hade stigit ännu mer i antalet och jag hade riktigt många mentions. Jag började följa tillbaka men gav upp snabbt, dom var för många. Någon måste ha länkat min video eller något för det här var sjukt. Just då får jag ett samtal från Chloé.
- Ah hallå? Svarade jag.
- SYDNEY, JUSTIN LÄNKADE JUST DIN COVER OCH BERÄTTADE ATT DU SKULLE SJUNGA MED HONOM IMORGON. Skrek hon.
- Ta det lungt, sen när började du med twitter? Frågade jag och skrattade.
- Sen nu, men hallå fattar du inte hur stort det här är? Sa hon entusiastiskt.
- Nja, svarade jag.
- Okej, du är korkad. Anyway, vill du träffas? Frågade hon.
- Orkar inte, måste vara pigg tills imorgon. Sa jag.
- Fattar, hörs senare. Puss. Sa hon och la på.

Jag la mig ner på sängen och slöt ögonen, mitt liv var fantastiskt!

________________________________________________________________________________________________
Vad kort den blev, sorry.. Anyway, tror inte jag hinner lägga upp någon imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Det var synd, men mera!!!!

2011-03-30 @ 22:43:49
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer mer :D

2011-03-31 @ 10:49:46
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-31 @ 15:42:26
Postat av: Mimmi

Den är ju jätte bra :)

MEN jag tycker verkligen inte om att hon röker, dt förstör typ storyn för asso hon kan ju dö...Men kan du snälla ändra det :)

Älskar din blogg BTW :D

2011-03-31 @ 17:39:25
Postat av: Mimmi

Mer :)

Asså ahh mer ;D

2011-03-31 @ 21:51:54
Postat av: ella ♥

MEER <3 :DD

2011-04-01 @ 17:30:47
Postat av: Anonym

as bra ! <3 :D

2011-04-01 @ 22:25:28
Postat av: ♥

när kommer nästa Episode?? :P <3

2011-04-03 @ 08:26:51
Postat av: J

Awesome! :D

2011-04-03 @ 22:58:59
Postat av: Karro :D (owner of bbejber.blogg.se)

Jag har nu läst denna novellen som jag lovat, den var faktiskt riktigt bra, än sålänge iaf, och en som är värd att följa!! ;)



Förlåt, men så tror jag dock inte att jag kommer att läsa någon av de andra ni/du har här på bloggen, hoppas det är okej!



Tycker nämligen det är jobbigt att börja läsa någon som redan kommit väldigt långt, haha :)



Skriv gärna till min privata blogg när nästa episode kommer ;) photobykarro.blogg.se

2011-04-06 @ 18:19:53
URL: http://bbejber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: