Episode 1 - Next 2 You

2011-03-27 ♥ 15:52:36
Den här novellen handlar om en 15 åring tjej vid namn Sydney Reed. Hon bor i Burbank tillsammans med sin mamma Evelyn och sin lillebror Seth, hennes mamma och pappa är skilda och pappan bor i Atlanta med sin nya fru. Hon har en pojkvän som heter Sasha, han är ett år äldre än henne och dom har varit tillsammans i snart 1 år.


- Sydney, vakna. Sa mamma och skakade om mig lätt.
- Mm, mumlade jag sömnigt och öppnade långsamt ögonen.
- Frukosten är klar, sa hon glatt och lämnade rummet.

När matdoften nådde mina näsborrar, kände jag illamåendet slå över mig. Jag reste mig snabbt, lite för snabbt så jag vinglade till och var tvungen att stanna upp innan jag sprang mot toaletten. Jag hukade mig över toalett ringen och väntade på att maten från gårdagen skulle komma upp. När det inte kom upp något reste jag mig sakta och såg mig i spegeln, jag hade fortfarande på mig de tajta jeansen och linnet från igår. Gårdagens smink var utkletat och mitt långa mörka hår var ruffsigt. Det hade varit fest hos min bästavän Chloé igår, och jag hade druckigt lite för mycket. Sasha hade tvingat hem mig och sätt till så jag kom i säng, om han inte hade gjort det hade jag väl vaknat i någon buske eller något. Tänkte jag för mig själv och bestämde mig sedan för att ta en dusch, jag drog av mig kläderna och gick sedan in i duschen.

Jag orkade inte föna mitt nytvättade hår utan klädde bara på mig ett par mjuka shorts och ett enkelt linne. Jag gick långsamt ner för trappan, jag höll för näsan när jag gick in i köket och rotade reda på två huvudvärks tabletter och hällde upp ett stort glas vatten. 
- Tuff natt, gissade mamma som satt och åt på en smörgås vid köksbordet.
- Mhm, mumlade jag och svalde tabletterna och drack upp vattnet.
- Hade du kul? Frågade hon.
- Aa, sa jag och vände mig om och gick tillbaka upp till rummet och la mig i sängen.

Jag kollade mobilen och såg att jag hade två nya sms. Jag klickade upp det första som var från Sasha.
- Hej gumman, hoppas allt gick bra med dig. Glöm inte att dricka mycket vatten ;) Puss.

Jag log och skrev snabbt ett svar, Mår skit, mitt huvud sprängs.. Tog precis huvudvärks tablett så det blir bättre snart :) Puss.

Jag klickade upp det andra smset som var från Chloé.
- Jävlar vilken natt, haha. Hoppas det gick bra med dig, har du lust att träffas och ta en cigg sen? Kram.

Jag svarade snabbt. Bakis som fan, Sasha hjälpte mig hem :) Får se om jag orkar, smsar dig sen! Kram.

Jag la mig ned och somnade, jag vaknade vid tre på eftermiddagen av att Seth hoppade upp i min säng.
- Vad vill du? Gnälde jag och gömde ansiktet i kudden.
- Kan vi inte bada, snääälla? Frågade han bedjande.
- Jag orkar inte, gå. Sa jag bestämt.
- Du är tråkig Sydney, klagade han.
- Mhm, så gå. Sa jag.

Seth gjorde som jag sa och lämnade rummet, han lyssnade ganska bra för att vara 6 år. Jag reste mig ur sängen och gick och drog upp gardinerna och lät ljuset sippra in i rummet, jag kände mig mycket bättre och bestämde mig för att ringa Chloé.
- Ah hallå, svarade hon efter några signaler.
- Hej, jag är röksugen. Sa jag skämtsamt.
- Fan vad bra, kan vi ses vid Kabuki om 15 minuter? Frågade hon glatt.
- Absolut, svarade jag och la på.

Kabuki hade den bästa kinamaten i hela Burbank och jag började faktiskt bli lite hungrig. Jag sminkade mig lite snabbt och bytte om till ett par jeans shorts och en rosa tubtopp.

- Jag funderar på att sluta, sa Chloé och tittade på cigaretten hon hade i handen.
- Hur många gånger har inte du sagt det, sa jag och tog ett till blåss.
- Jo, jag vet. Men det har försämrat min kondition, och jag vill verkligen hålla kvar min plats som lagkapten i laget.
- Då kan du ju lämna över den platsen till mig, sa jag skämtsamt.

Chloé och jag hade varit med i skolans cheerleading lag sedan vi började highschool, dock hade Chloé knyckt platsen som lagkapten direkt. Men det unnade jag henne, även fast jag var avundsjuk.

- Du borde också sluta, sa Chloé.
- Varför? Sa jag och skrattade.
- Tänk om det förstör din röst? Sa hon.
- Kan det verkligen hända? Frågade jag chockat.
- Nej jag vet inte, men kanske? Och föresten du har inte lagt upp någon ny cover på länge, sa hon.
- Har inte haft tid, ska försöka hinna imorgon. Något förslag på låt? Sa jag.
- U smile, sa hon.
- Vem sjunger den? Frågade jag.
- Justin Bieber, sa hon och skrattade.
- Haha, han med håret? Sa jag.
- Japp, den är riktigt gullig. Snälla gör den? Frågade hon bedjande.
- Visst, sa jag och log.

När jag kom hem lite senare satte jag mig direkt vid datorn och sökte upp låten på Spotify. Jag lyssnade igenom den några gånger och loggade sedan in på Twitter och skrev; What wouldu guys say if I did a cover of U Smile by Justin Bieber?

Jag hade ganska många followers på twitter, progrund av att jag skrev mitt Twitter namn i info rutan under mina covers jag publicerade på youtube. 

Några minuter senare hade jag fått fem svar som tyckte det lät som en jättebra idé. Så jag kollade upp akorden och lyricsen. Min röst var för hes för att sjunga idag så jag passade på att lära mig den på pianot som stod i mitt rum.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-27 @ 16:03:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: kathleen

skit bra mer!

2011-03-27 @ 16:12:57
URL: http://oohmybieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: