Episode 9 - Next 2 You

2011-05-10 ♥ 19:52:42
- Det var så lite, vem ska du skicka den till? Frågade han och såg på mig med nyfikna ögon.
- De du, sa jag och blinkade till honom

- Du gör mig nyfiken, fortsatte han.
- Bra, sa jag och blinkade till honom innan jag gick vidare in i mitt rum.

Jag satte mig ner och andades djupt en stund innan jag blev avbruten av att Scooter kom in i rummet.
- Dags att be, sa han och jag reste mig och följde efter honom till sällskaps rummet där alla stod samlade i en ring.

Jag klämde in mig mellan Scooters flickvän Carin och Justin, Ryan harklade sig och började:
"Dear God, we thank you for this day and we thank you for making this happen. Thank you for helping us help Justin do this show. Thank you for all the fans, who are the reason we are here right now. We are so grateful we have these amazing jobs and the chance to make other people happy. Bless Justin and bless the whole crew tonight and help us make this into an unforgetable show. In Jesus' name..."

- Amen, sa alla och började applådera.
- Duck, duck, duck, duck. Kvack, kvack, kvack. ZOOM, skrek alla förutom jag som stod och garvade åt dom.
- Vad var det där, tjöt jag och skrattade ännu mer.
- Det är bara en sak vi gör, skrattade Ryan.

Jag skulle inte upp på scenen på ett ganska långt tag men jag satte mig ändå precis innanför det svarta skynket som ledde ut till den stora scenen så jag kunde höra på konserten. Tiden rusade iväg och jag ryckte till när jag kände en hand på min axel.
- Det är dags, sa Scooter och klappade mig stöttande på axeln.
- Herregud, mumlade jag nervöst.
- Scrappy! Allt funkar? Ropade Scooter till tekniken lite längre bort.
- Japp, allt funkar. Svarade han lugnt.
- Bra! Sa Scooter.

En halv minut senare kom Justin ut genom scenen anfådd.
- Underbart, sa han och begav sig tillbaka till rummet för att byta om innan han skulle sjunga med mig.

Jag hörde någon ropa någonting och jag agerade som en robot, jag tänkte inte utan gick rätt ut på scenen och när det var dags öppnade jag munnen och orden flöt ut genom munnen. Jag var som i trans ända tills Justin kom ut på scenen, de mörka jeansen passade honom perfekt och hans ben såg helt galet snygga ut i dom. När det kom till hans bit närmade hans sig mig och stannade inte förens han var en halv decimeter ifrån mitt ansikte, han la handen på min midja och drog mig närmare sig. Jag blev lite besvärad av det här, men jag stod kvar och log. Resten av låten flöt på, och vi avslutade längst fram på scenen och man såg alla människors ansikten. Det var bland det härligaste jag någonsin varit med om, känslorna svämmade över och mina ögon fuktades av tårar. 
- Tack så mycket, ropade jag. 
- Give it up for Sydney Reed, skrek Justin och vi gick tillsammans tillbaka bakom scenen.

Alla samlades runt oss och de fina kommentarerna om hur bra vi hade varit regnade över oss. Jag bara stod där och log lyckligt mot dom. Justin var tvungen att gå tillbaka ut på scenen igen och göra klart de sista låtarna, jag stannade och lyssnade klart på konserten och kände mig varm och glad.

Efter konserten kom mamma in backstage och hon blev presenterad för alla, jag var så trött efter en lång dag att jag höll på att somna medan vi satt i sofforna i ett av de många rummen. 
- Ska vi åka hem? Frågade mamma.
- Mm, låter som en bra idé. Svarade jag och reste mig upp.
- Tack så jätte mycket för den här möjligheten, det här är en av de bästa uppleversena i mitt liv. Sa jag och log mot dom.
- Det är vi som ska tacka dig Sydney, sa Scooter.
- Du var verkligen grym, sa Justin.
- Tach hörrni! Sa jag och gav alla en kram innan jag och mamma lämnade den enorma byggnaden bakom oss.

- Du var fantastisk, sa mamma när vi satt i bilen på väg hem.
- Tack, sa jag och log stort mot henne.
- Det var helt otroligt, jag kan inte fatta att mitt första riktiga framträdande var inför flera tusen personer. Sa jag drömmande.
- Aa, du är född under en lyckostjärna du gumman. Sa hon.

Resten av bilfärden satt vi och tittade ut i den mörka vackra natten under tystnad. När vi parkerade hemma gick jag direkt upp till mitt rum och bytte om till en av Sashas gamla tröjor och tvättade bort sminket. Jag borstade snabbt igenom håret och satte upp det i en hög toffs innan jag gick och la mig i sängen. Jag tog fram min iphone och skrev snabbt iväg ett sms till Sasha.
''Hej sötnos, uppträdandet gick skitbra. Imorgon ska vi ut och fira! xx Sydney.''

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera! :) GRYMT!

2011-05-14 @ 11:56:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Ella

Awesome ! :D:D Har verkligen längtat :)

2011-05-14 @ 12:42:42
Postat av: Anonym

äntligen!

2011-05-14 @ 14:37:34
Postat av: Anonym

asbra

2011-05-14 @ 14:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: