You and Me - Episode 4

2010-12-31 ♥ 14:15:19
- Godnatt Katherine, sa han mjukt och jag såg hans ansikte närma sig mitt.
Besviket kände jag hur han kysste min kind, inte min mun.
Sedan vände han sig om och små joggade bort mot brasan.
Jag suckade lyckligt, det var ingen tvekan om saken - jag gillade verkligen Aaron.



Jag letade reda på Ashley som satt vid brasan, och sedan började vi gå hem.
När vi hade kommit en bit bort från brasan tjöt Ashley till av lycka.
- HAN KYSSTE MIG KATH, HAN KYSSTE MIG! Skrek hon glatt.
- GJORDE HAN? VAD VAR DET JAG SA? Jag kramade om Ashley.
- Jaa, jag är så glad. Hur gick det med Aaron då? Frågade hon.
- Det.. gick nog bra. Han sa att jag hade fina ögon, att han gillade mig. Sedan gick vi på en promenad och då sa han.. jaa, att han gillade att jag var här, antar jag. Och sen när han sa godnatt kysste han mig på kinden, berättade jag.
- På kinden? Vilken retsticka! Men han gillar dig, ingen tvekan om saken.

När vi kom fram till huset sov redan morfar och mormor, så vi smög upp till vårat rum.
Jag gick och lade mig direkt, jag var utmattad efter flygresan och allt.

När jag vaknade upp morgonen efter såg jag att Ashley fortfarande sov, så jag gick upp och klädde på mig och kletade på lite mascara.
Jag hörde att min mobil pep till och såg att jag fått ett sms av Aaron.
"Hej sötnos, vi är hos Christian, vill inte ni komma över? Hoppas på det ;)"
Jag gick genast fram till Ashleys säng och skakade om henne.
- Vafaa.. Katherine, vad i helvete håller du på med? Det är morgon, stönade Ashley.
- Kom igen, vi blev precis inbjudna till Christian! Så gör dig i ordning nu! Sa jag.
- Mm, okej.. Mumlade Ashley.
Medan Ashley gjorde sig i ordning gick jag ned till morfar och mormor.
- Godmorgon, sa jag.
- Godmorgon, kom ni hem sent igår? Hälsade mormor.
- Vi kom hem till halv tolv, som vi sa. Men ni sov redan då, svarade jag.
- Ja, vi gick och lade oss ganska tidigt. Men Katherine, jag och mormor har blivit inbjudna på fika och lunch hos några vänner, så ni kan väl hitta på något under dagen. Men ikväll skulle jag vilja att ni bara var hemma, vi har inte träffat er på jätte länge! Sa morfar.
- Absolut, vi kan väl spela alfabet eller något? Frågade jag.
Det var en tradition, vi brukar alltid spela alfabet.
- Absolut. Nej, nu måste vi åka, ni får ha det så bra, sa morfar och rufsade om mitt hår.

Tre kvart senare knackade vi på Christians dörr och Caitlin öppnade.
- Hej, Christian sa att ni skulle komma, så jag tänkte att jag också kunde umgås med er! Sa hon och log.
- Det går bra, sa Ashley.
- Faktiskt så kommer en kompis hit idag. Han bor här i närheten men har varit ute och.. rest ett tag, så han kommer hälsa på här, berättade Caitlin.
- Okej, sa jag och vi gick in i huset.
Vi gick in till vardagsrummet där Tyler, Christian och Aaron satt.
- Hej, vi tänkte kolla på en film, sa Tyler efter att vi hälsat.
Jag slog mig ned bredvid Aaron i en fåtölj, och jag kunde känna hur luktade.
Han luktade gott, ganska mörkt, nästan som en granskog.
Jag satt och försökte identifiera hans doft när jag kände en hand på min rygg.
Jag vände huvudet mot Aaron och log.
Jag såg hans ansikte närma sig mitt, och sedan kände jag hans mjuka läppar mot mina.
Efter ett tag drog jag mig undan, och lutade mitt huvud mot hans axlar.
Wow, tänkte jag, äntligen kysste han mig!
Jag försökte koncentrera mig på filmen, men det var omöjligt.

- Borde han inte komma nu? Frågade Christian Caitlin efter ett tag.
- Han kommer nog när som helst, mumlade Caitlin tillbaka från soffan där hon koncentrerat kollade på filmen.
- Vem ska komma? Frågade Aaron.
- Justin, svarade Christian.
- Kommer han hem idag? Fett kul, har inte träffat honom sedan i julas, sa Tyler.
- Nej, han har haft fullt upp med sin turné, svarade Christian.
- Turné? Vem är den här Justin? Frågade Ashley.
- Ähum.. Justin Bieber, svarade Caitlin.
Jag och Ashley kollade på varandra och himlade lite med ögonen, inte heller Ashley var ett stort fan av Justin.
Just då plingade det på dörren, och även om jag inte ville erkänna det var jag lite spänd över att träffa Justin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: charlotte

NEEEEJ, DET SKA JU VARA HON OCH JUSTIN???

AWESOME MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER !

2010-12-31 @ 14:26:38
Postat av: Anonym

yessss äntligen kmr vår bby in i storyn merrrrrrrrrrrr

2010-12-31 @ 15:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: