You and Me - Episode 36

2011-02-12 ♥ 20:42:21
- Absolut! Var klar vid sju så hämtar jag dig då, sa Justin innan han lade på.
Jag log lyckligt, för jag visste att Justin skulle bli den bästa pojkvännen någonsin.



Jag duschade och tvättade håret, innan jag rakfönade det.
Sedan drog jag på mig en kort, mörkröd klänning och en svart bolero över det.
Jag sminkade mig och gjorde mig i ordning, och sedan pluggade jag tills Justin ringde och sa att jag skulle gå ut.
Där satt han i en svart, stor bil och när han såg mig hoppade han ut ur den och öppnade dörren åt mig.
- Tack Justin, sa jag och log.
- Du ser fantastisk ut, sa han och hoppade in i baksätet efter mig.
- Du med, sa jag.
Jag kände hur bilen började rulla under oss och runt 20 minuter senare stannade den.
- Vi är framme! Sa Justin och klev ut ur bilen.

Vi klev in i restaurangen och Kenny gick före oss fram till disken där man beställde bord.
- Vi har reserverat ett bord här, hörde jag han säga.
- Vilket namn? Frågade kvinnan bakom disken.
- Bieber, svarade Kenny och genast förändrades kvinnas lite uttråkade ansiktsuttryck.
- Åh, självklart. Följ med mig här, sa hon och ledde oss genom restaurangen.
Jag tittade mig omkring i den fina lokalen och på alla människor som satt och åt där.
Några slängde en extra blick på Justin, men dem flesta lade inte märke till honom.
Efter ett tag stannade kvinnan vid en bort lite i skymundan.
- Varsågoda, vi kommer strax med menyerna, sa hon och skynda sig iväg.
- Justin, jag går nu, ring mig när ni är klara, sa Kenny och gick han med.
Jag vände mig om mot Justin och såg att han stirrade på mig.
- Vad mysigt det är här, sa jag och log.
Han nickade och log när det kom fram en kypare med menyer.
- Tack, sa han och slog upp menyn som var gjord av något läderliknande material på utsidan.
Jag öppnade menyn jag också, och när jag såg priserna drog jag efter andan.
- Justin! Det är ju svindyrt här, sa jag.
- Det spelar ingen roll, jag vill verkligen ta hit dig, sa han och tittade in i mina ögon.
- Men.. Började jag.
- Jag har alltid velat ta hit någon speciell, sa han och tog tag i min hand under bordet.
Jag klämde den och tittade sedan igenom menyn igen.

Någon timme senare var vi klara efter en otroligt mysig middag, och satt i bilen påväg hem till Justin med Kenny.
- Vart är vi påväg? Frågade jag efter ett tag när jag kände igen mig vid Times Square.
- Det är biopremiär av Scream 4, sa Justin och log stort mot mig.
- Ska vi gå? Frågade jag.
- Absolut, om du vill?
- Såklart jag vill, jag älskar skräckfilmer, sa jag uppspelt.
- Jag visste det, sa han och kysste mig.
Bilen stannade vid en bio nära Times Square och Justin tog tag i min hand innan vi klev ut ur bilen.
- Tack för skjutsen, sa jag innan han ivrigt drog iväg mig mot ingången.
När vi kom fram till den såg jag en massa blixtrar inomhus.
- Vad händer? Frågade jag.
- Det är biopremiär, sa Justin, med röda mattan.
- Oj, sa jag innan vi gick in.

När vi kom in tog någon med oss till alla fotografer och deras kameror.
- Justin! Justin! Ropade dem och försökte fånga hans uppmärksamhet.
Jag kände mig otroligt obekväm framför alla kameror och ville bara in till biosalongen.
- Vem är tjejen med dig? Ropade flera fotografer.
- Är det din flickvän?
Justin log mot kamerorna och svarade inte på frågan utan gick vidare mot salongen.
Jag var glad över att få komma undan från kamerorna och blixtrarna, men undrade varför Justin inte sagt något om oss när dem frågade.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Länge sedan jag skrev, och inte så mycket fantasi. Kommer förmodligen mer ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: