You and Me - Episode 38

2011-02-13 ♥ 12:14:06
- Aja, jag ska och handla nu, vi syns sen, sa mamma och pussade mig på pannan.



Jag bestämde mig för att ta det lugnt idag, och kröp upp i min säng igen medan jag började titta på min absoluta favoritfilm; titanic.
Som vanligt grät jag som en dåre i slutet, och precis då ringde det på dörren.
Jag torkade snabbt mina ögon innan jag öppnade.
Där stod Justin, lika snygg som vanligt.
- Hej, sa jag och tittade in i hans otroliga ögon.
- Hej, sa han och kramade om mig.
Sedan drog han snabbt bort mig från hans famn och inspekterade mitt ansikte.
- Har du gråtit? Frågade han och rynkade oroligt sina ögonbryn.
- Haha, jag tittade på titanic, sa jag och drog med Justin in genom dörren.
- Jaha, det förklarar saken. Var är din mamma?
- Ute och handlar eller något, sa jag och viftade med handen.
- Men vad gör du här? Sa jag sedan.
- Jag tänkte på dig, och ville träffa dig.
- Vad gulligt, sa jag och kysste honom länge.
- Vad vill du göra? Frågade han efter ett tag.
- Jag måste faktiskt plugga, sa jag och rynkade på pannan.
- Åh, vad tråkigt. Men det är okej, jag kanske kan hjälpa dig? Föreslog Justin.
Jag nickade och tog fram mina matte papper.

Flera timmar senare, när mamma både hunnit komma hem och åkt iväg för en fika med en väninna, var jag äntligen klar med matten.
- Skolan tar döden på mig, sa jag och lutade mig mot Justins axel.
- Nu kan du provet iallafall, sa han och kramade om mig länge.
- Jag hoppas det, sa jag och drog in Justins doft.
- När har du prov? Frågade han och strök mig över håret.
- Imorgon bitti, sa jag och suckade.
- Det kommer säkert gå bra, sa han.
- Jag hoppas det. Nej, ska vi hitta på något annat nu?
- Visst, vi kan väl se en film? Föreslog Justin.
- Vi tittar alltid på filmer, sa jag men gick ändå fram till våran dvd samling och valde en film.

- Vilken film blir det? Frågade Justin när han slog sig ner i soffan med en skål naturgodis.
- Grease, sa jag och log stort.
- Jag har aldrig sett den, erkände han.
- Skämtar du? Hur har du kunnat missa den? 
Jag gick fram till soffan och kröp upp i hans knä samtidigt som filmen började.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kort och tråkigt.. Men jag har inte så många idéer, vad vill ni ha mer utav?

Kommentarer
Postat av: mirja och sanna

hej kommentera gärna vår justin bieber novell vi har inte kommit långt en men det skulle vara kul om du kunde följa den och kanske slänga in någon kommentar kram mirja och sanna

2011-02-13 @ 12:49:14
URL: http://biieberstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: