You and Me - Episode 42

2011-02-21 ♥ 19:36:04
Precis när han började dra ner dragkedjan till min tröja hörde vi hur nyckeln till ytterdörren vreds om, och båda flög upp ur sängen.
Justin skyndade sig på med sig tröja igen, och jag rättade till mitt hår.



- Justin? Är du hemma? Ropade Pattie från hallen.
- Jag är här, och Katherine också! Svarade Justin.
Hon kom in i hans rum och kramade om mig.
- Det var ett tag sedan, log hon.
Jag nickade stort.
- Hur mår du? Frågade jag sedan.
- Jag mår bra, du då?
- Jag mår super, svarade jag.
- Vad bra. Vill du äta här?
- Absolut! Sa jag och log.
Patte gick ut i köket för att börja med maten och jag och Justin satte oss på hans säng igen.

Efter en halvtimme ropade Pattie, och vi gick ut till köket där det doftade underbart.
- Vad gott det luktar! Sa jag och slog mig ned på en vit stol.
- Tack, svarade Pattie och bar fram en kastrull till matbordet.
- Mm, pesto-pasta, sa Justin uppskattande och satte sig bredvid mig.
Vi högg in och det smakade otroligt not bättre än det luktade.
- Så, vad har du hittat på den senaste tiden? Frågade Pattie när hon tuggat ur en tugga.
- Åh, jag har pluggat mycket, sa jag och tog en klunk lättdryck.
- Jag förstår det, har du mycket prov?
Jag nickade till svar.
- Jag är glad över att slippa gå i skolan hela dagarna, sa Justin och log retsamt.
- Ha-ha, sa jag.
- Men du pluggar väl ändå Justin? Frågade Pattie med allvarligare röst.
- Jaa, sa Justin.
- Säkert? Du måste få en bra utbildning, fortsatte Pattie.
- Jaa mamma, sluta, stönade Justin och himlade med ögonen.
- Okej, okej, sa Pattie och tog en till tugga.

Efter middagen behövde jag bege mig hem, så jag tackade Pattie för maten och gick sedan ut i hallen.
Jag hörde Justins fotsteg efter mig när jag drog på mig min jacka.
Jag vände mig om och kramade om honom.
- Vi syns imorgon? Frågade Justin lågt mot mitt hår.
- Absolut! Jag behöver bara plugga inför ett historia prov, sa jag.
- Det kan jag hjälpa dig med, sa Justin och drog sitt ansikte närmare mitt.
Han kysste mig försiktigt och kramade om mig en sista gång innan han öppnade ytterdörren åt mig.

Jag gick lyckligt ut genom hans entréport och det var så soligt att jag bestämde mig för att gå hem, även om det skulle ta ett tag.
Efter några minuter märkte jag hur en tjej kollade lite konstigt på mig när jag var påväg åt hennes håll.
Jag kollade bort, men kunde inte låta bli att kasta en blick mot henne igen för att se om hon fortfarande kollade på mig.
Det gjorde hon, och när jag kom närmare öppnade hon munnen för att säga något.
Hon hade långt blont hår, och var några centimeter längre än mig.
- Dejtar du Justin? Frågade hon och jag stannade chockat.
- Eh, va?
- Dejtar du Justin Bieber? Upprepade hon.
Jag visste inte vad jag skulle säga, hur visste hon att vi dejtade?
- Du är väl Katherine Rose? Frågade hon nu lite irriterat.
Jag nickade och svalde.
- Hur.. Varför tror du att vi dejtar? Frågade jag långsamt och tvingade mig att inte avslöja något då Justin sagt att han tyckte vi skulle vänta med att bli officiella.
- Vi har sett bilder på er. Många beliebers tror att ni är tillsammans, sa tjejen.
- Eh, jaha, sa jag.
- Så? Dejtar ni? Frågade hon otåligt.
Jag visste inte vad jag skulle svara, så jag skakade bara lite förvirrat på huvudet.
- Ursäkta, jag.. jag måste verkligen gå nu, sa jag och skulle precis börja gå när hon ställde sig framför mig.
- För om ni gör det, och du sårar honom.. Då jävlar, sa hon och blängde på henne.
Mina ögon blev stora, och jag gick bara förbi henne.

Vad hade precis hänt? Hur visste dem att vi dejtade? Och hade hon faktiskt hotat mig?
Jag kollade mig omkring för att se att hon inte gick efter mig, och drog sedan upp telefonen och slog Justins nummer.
- Hej, älskling, svarade han efter någon ton.
- Hallå, du kan inte gissa vad som precis har hänt! Sa jag.
- Vadå? 
- Det kom fram en främmande tjej och frågade om vi dejtade, hon sa att hon sett bilder på oss. Jag svarade inte, och när jag skulle gå hotade hon mig, hon sa att "om jag sårar dig, då jävlar", sa jag chockat.
Justin var tyst i luren ett tag.
- Hon var helt sjuk, sa jag.
- Paparazzis har väl sett oss tillsammans, jag borde räknat ut det, sa Justin.
- Jo, men hon kan väl ändå inte hota mig, sa jag.
- Hon menade säkert inget illa, hon ville bara veta, dem är väldigt beskyddande över mig, förklarade Justin.
- Och? Hon kan inte bara hota mig, tyckte jag.
Justin sa inget och jag skakade irriterat huvudet åt honom.
- Och man pratar väl inte bara med en främmande på det sättet, hon var säkert sinnessjuk, fortsatte jag.
- Katherine, det är ett av mina fans du pratar om, sa Justin hårt.
- Jag vet, men hon kan ju inte bara hota mig på det sättet. Tar du hennes parti? Sa jag surt.
- Du måste förstå.. började Justin men jag avbröt honom.
- Du måste förstå att det inte är friskt att göra så!
- Jag förstår om du är chockad och upprörd, och det var inte rätt på något sätt av tjejen att göra så. Men de är mina fans, och de är på det sättet. Lite galna, men helt underbara. Och de flesta är inte alls som tjejen du träffade på, jag lovar, sa Justin lugnade.
- Okej, okej, sa jag och försökte andas långsamt.
- Är du okej? Om någon frågar något om det igen, så svara inte, sa Justin.
- Okej, sa jag igen.
- Jag måste gå nu, älskar dig! Sa Justin och lade på.

Jag tog ett djupt andetag och släppte långsamt ut luften.
Jag var inte lika chockad längre, men jag hade blivit så sjukt överraskad när tjejen börjat prata med mig.
"De flesta är inte alls som tjejen du träffade på" hörde jag Justins röst säga i huvudet, och bestämde mig för att tro på det.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi har mycket i skolan just nu, men gör vårat bästa! Kommentera mycket nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: