You and Me - Episode 25

2011-01-29 ♥ 18:07:13
- Hej, sa jag och satte mig bredvid honom.
Han vände sig mot mig och jag blev alldeles snurrig av hans ögon.
- Hej, svarade han kort.




- Hur var det på begravningen? Frågade han.
- Bra, svarade jag och log lite mot honom.
- Katherine, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, började Justin och jag fick genast dåliga föraningar.
- Vad? Frågade jag.
- Du ska hem snart, och jag ska ha några konserter, fortsatte han och kollade på mig för att se min reaktion.
Jag var alldeles kall i hela kroppen.
- Du vet att vi knappt kommer kunna träffas något mer när du åker hem till New York, och det är nog bäst för både dig och mig och ingen får reda på om oss.
- Varför? Frågade jag tyst.
- För det blir så stor uppståndelse då. Det förstår du väl också, va? Hur som helst, jag tycker det är bäst att det vi har haft slutar här.
Han försökte se mig i ögonen, men mina var fyllda av tårar som jag inte ville att Justin skulle se så jag vände bort huvudet.
- Förlåt, men vi kan.. väl höras av ibland eller något? Frågade han mjukt.
Jag ställde mig upp och gick därifrån utan ett ord.
Jag hörde Justin sucka, och när jag kom till skogsbrynet vände jag mig om och tittade på Justin en sista gång.

Jag försökte hålla inne mina tårar, men efter jag virrat mig omkring i skogen i tjugo minuter gav jag upp och lät tårarna komma.
Jag satte mig vid en sten och hoppades att Justin inte skulle hitta mig.
Det gjorde han inte heller, och efter ett tag ställde jag mig upp igen.
Jag kände mig alldeles tom, och tårarna ville inte ta slut.

Fyra dagar senare satt jag på flygplanet hem till New York, och tänkte tillbaka på sommaren här i Atlanta.
Jag hade inte hört något av Justin, och hade inte heller hört av mig.
Jag bestämde mig för att lägga honom bakom mig, hur svårt det än skulle vara.

När jag kom ut ur JFK flygplatsen och fick andas den bekanta New York luften igen kändes allt mycket bättre.
Jag hoppade in i en taxi bredvid mamma och Pete, och längtade efter att få komma hem till våningen på Upper West Side.

Kommentarer
Postat av: elle

NEEEEEEEEEEJ DET FÅR INTE VARA SLUUUUT!! MEEEEEER !!

2011-01-29 @ 18:31:10
Postat av: Emma

fan! sådär kan han väl inte göra?! dom kan väl ha ett distans(?) förhållande elr vad det heter?

2011-01-29 @ 19:16:44
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome! Men det får ju inte va slut här! :D

2011-01-29 @ 20:45:53
URL: http://belieberworld.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Men neje!!! de får inte ta slut, elr iaf inte lång tid:( men det r ra med lite...ehm vad säger man...drama??? men iaf skitbra!!!!:D

2011-01-29 @ 23:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: