You and Me - Episode 13

2011-01-05 ♥ 00:57:57
Justin brydde sig inte utan drog mig närmare och gav mig en lång kyss som jag genast besvarade.
Efter ett tag lutade han sig bort från mig, och kramade om mig en sista gång.
- Godnatt, viskade han i mitt öra innan han försvann ner för gatan.



Jag stod och kollade efter Justin ett tag innan jag gick fram mot huset och började klättra upp för brandstegen intill sovrummet.
- Katherine, äntligen kommer du! Jag har suttit på helspänn, trodde att mormor skulle komma upp och.. jag vet inte, kolla till oss! Viskade Ashley medan jag kröp ner i sängen.
- Nu är jag iallafall hemma! Viskade jag tillbaka.
- Berätta! Vad hände?
- Vi kollade på film, The Descent, och sedan skulle han precis kyssa mig, och då ringde du! Jag blängde lite på Ashley som log oskyldigt mot mig.
- Men sedan gick han med mig hem, och vi höll varandra i händerna, och efter det vinkade jag hejdå! Sa jag och suckade dramatiskt.
- Oups.. 
- Gissa vad som hände sen? HAN KYSSTE MIG! Viskade jag glatt.
Vi låg och pratade ett tag, Ashley och jag, innan vi somnade.

På morgonen vaknade jag sent, vid lunchtid.
Så jag gick direkt ner till matbordet där mormor ställde fram lunchen.
- Godmorgon sömntuta! Jag trodde du gick och lade dig tidigt igår? Sa mormor när hon såg att jag hade vaknat.
- Jo, men jag kunde inte somna, ljög jag innan jag gick in till toaletten för att göra mig i ordning.
Efter det smsade jag Justin och frågade om han ville hitta på något idag.
Jag fick genast ett sms som sa att jag skulle möta honom vid "stranden" (som låg vid en sjö) klockan sju ikväll.

Dagen rullade på fort, och vid sex tiden började jag göra mig i ordning.
Jag drog på mig ett vitt och rött randigt linne, ett par vita shorts, ett par flipflops och lite smycken och sedan var jag nöjd. Under kläderna hade jag på mig min röda bikini, iallafall vi skulle bada.
När jag tittade mig i spegeln såg jag att mitt långa, bruna hår låg i stora vågor över axlarna, och att mina mörkblåa ögon lös av iver inför att träffa Justin.
Efter ett tag blev klockan tillräckligt mycket för mig att kunna gå hemifrån, och jag styrde mina steg mot sjön.

När jag kom fram såg jag Justin sitta på en brun och vit rutig filt, med en korg bredvid sig, vid den tomma sjön.
- Picknick! Sa han och log när jag kom närmare.
- Vad gullig du är som har fixat allt det här, sa jag och kramade om honom.
- Ja, det är ju som våran första dejt så.. jag tänkte att det kunde bli mysigt med picknick.
Sedan började han plocka fram några burkar med cola, vattenmelon och hemmagjort ceasarsallad.
- Jag älskar ceasarsallad! Sa jag och tog en vattenmelons bit.
Medan vi åt satt vi och pratade och skrattade nära varandra, tills Justin tog tag i mina händer och såg lite allvarligare ut.
- Katherine, jag vet att vi precis träffats, men jag vill ändå säga det här nu för att allt känns så rätt med dig. Jag gillar dig, jag gillar dej verkligen. 
- Jag gillar dig också Justin, sa jag och försvann i hans underbara ögon.
- Jag vill bara att du ska veta det, att jag verkligen gillar dig.
Jag blev lite generad och tittade bort, men Justin tog tag i min haka och kysste mig.

- Ska vi bada? Frågade jag efter att vi ätit upp all mat.
- Nu? Vi har precis ätit, sa Justin tveksam.
- Fegis! Sa jag och drog av mig kläderna så jag bara hade bikini på mig och rusade ner mot vattnet.
Utan att tveka dök jag ner i det ljumna vattnet, och när jag vände mig mot land såg jag Justin komma springade.
När han hoppat i kände jag hur han drog i mina ben så jag drogs ner under vattnet.
Jag sprattlade mig loss och när jag kom upp till ytan tjöt jag av förtjusning.
Justin simmade närmare och jag kände hans armar runt mig.
- Du vet inte hur vacker du är just nu, det bara lyser om dig, viskade han i mitt öra.
- Det är för att du är här, sa jag och kollade upp mot hans ansikte.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har varit lite off, och är inte riktigt inne i novell-skrivar läget just nu, så denna episode blev inte den mest lyckade .. Men det blir bättre imorgon som är idag ;P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var visst grymt bra!!:D

2011-01-05 @ 10:25:52
Postat av: Anonym

Awesome! mera! :D

2011-01-05 @ 11:36:54
Postat av: Julia ♥

Jättebra !! ♥ meeeer meer meeeer :D

2011-01-05 @ 16:31:47
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: