You and Me - Episode 12

2011-01-03 ♥ 01:40:12
Vid lunchen föreslog morfar att vi skulle äta middag ute ikväll.
- Det låter bra, tyckte Ashley och jag nickade medstämmande.



Efter lunchen gick jag upp till sovrummet medan Ashley tog en dusch, och då ringde min mobil.
- Hej det är Katherine, svarade jag och log när jag hörde mammas röst i telefonen.
- Hej gumman, hur är det i Atlanta?
- Det är jätte bra, fast jag har varit lite sjuk i några dagar, svarade jag.
- Har du? Vad tråkigt, svarade mamma och lät genast lite orolig.
- Men hur är det på Hawaii? Frågade jag glatt.
Mamma började prata om hur fint det var, om klimatet och om vädret som de tydligen var jättefint.
- Det låter jätte fint mamma, sa jag och efter ett tag lade vi på.

Jag bytte om till lite finare kläder inför kvällen, ett par mörka jeans och ett ljust linne med volanger på.
Jag lockade mitt mörka hår som jag oftast bara hade hägnade platt, sminkade mig lite och drog till sist på mig ett par söta ballerina skor.
Sedan var jag klar, och en stund senare åkte vi till restaurangen.
Vi hade det jätte trevligt och efter någon timme rullade vi hemåt fullproppade med thai-mat.
Väl hemma sminkade jag snabbt av mig, satte upp håret i en knut och drog på mys mjukisbyxor och ett linne.
Då fick jag ett sms - av Justin.

"Hej gulle! Mår du bättre - isånnafall kan väl du komma över på filmkväll hos mig?"

Jag rusade genast ner till morfar och mormor och frågade.
- Åh, Justin - det var han som tog hand om dig inatt va? Frågade morfar och blinkade åt mig.
- Haha, ja det var det, sluta. Ashley ville bara väldigt gärna stanna kvar på stranden, sa jag och lipade mot morfar.
- Men gumman, du har precis varit sjuk - är det inte bättre om du går och lägger dig tidigt nu istället så du kan bli riktigt frisk? Föreslog mormor.
- Snällaaaa! Bad jag och gick nästan ner på knäna.
- Nej jag tycker faktiskt inte det är en så bra idé, funkar det inte imorgon? Frågade mormor.
- Jo, jag antar det, sa jag och sa godnatt till både morfar och mormor.
Aldrig att jag stannar hemma ikväll, tänkte jag när jag gick upp för trappan.

Så när jag hörde att morfar släckte ner i huset berättade jag för Ashley vart jag skulle, innan jag öppnade fönstret och smög ut.
Jag hade fortfarande bara på mig mjukisbyxor och ett linne, men det var varmt ute och vi skulle bara titta på film.
När jag väl kom fram till Justins hus smsade jag honom och en minut senare öppnade han ytterdörren.
- Kom in! Sa han och gav mig en lång kram.

- Vad vill du se för film? Frågade han och öppnade ett skåp fyllt med filmer.
- Jag vet inte, du får välja!
Justin valde snabbt en film och satte in den i dvd-spelaren.
- Vilken film blev det? Frågade jag när han satte sig alldeles intill mig i soffan.
- The Descent, svarade Justin och log retsamt.
- Jag gillar faktiskt skräckfilmer, svarade jag och knuffade till Justin i midjan.
- Vad synd, mumlade han.
- Vadå då? Frågade jag och log.
- Jag hade hoppats att du skulle bli rädd så jag kunde få hålla om dig, erkände Justin.
- Du kan få hålla om mig ändå, svarade jag och kröp upp i hans famn.

Filmen skrämde faktiskt mig, även fast jag inte så ofta blev rädd för skräckfilmer.
Mot slutet av filmen skrek jag högt och borrade in huvudet i Justins tjocktröja.
Jag njöt när jag kände hans doft, den var nog den godaste doften jag någonsin känt.
Jag kände hur Justin strök mig över håret, och jag lyfte försiktigt på huvudet.
När hans läppar bara var några centimeter ifrån mina, ringde mig mobil.
- Alltid ska det vara någon som stör, muttrade jag och svarade.
- Det är Ashley, du borde verkligen komma hem nu! Mormor blir galen om hon får reda att du smög ut, väste Ashley för att inte väcka någon i huset.
- Mm, jag kommer.
- Jag är ledsen Justin, jag måste gå nu, förklarade jag när jag hade lagt på.
- Det är lugnt, du kan komma tillbaka någon annan kväll, sa Justin och reste sig upp.

Justin insisterade på att följa mig till mitt hus, och när vi gick den tio minuter långa vägen som skilde våra hus ifrån varandra tog han min hand och tryckte den lätt. 
Det hade blivit lite kyligare utomhus nu, men det var fortfarande ljus trots att klockan var två på natten.
Det var alldeles tyst ute, det ända som hördes var våra fotsteg och andetag.
När vi kom fram till mitt hus visste jag inte riktigt hur jag skulle säga hejdå, så jag råkade ta upp handen i luften och vinka en minst sagt pinsam vink.
Justin brydde sig inte utan drog mig närmare och gav mig en lång kyss som jag genast besvarade.
Efter ett tag lutade han sig bort från mig, och kramade om mig en sista gång.
- Godnatt, viskade han i mitt öra innan han försvann ner för gatan.

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

JÄTTEBRA !! meeeer <3

2011-01-03 @ 02:33:44
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Jättebra:D Hoppas verkligen inte att hennes morfar och mormor kommer komma på henne ;) då blir det nog inte så kul :P

2011-01-03 @ 13:12:54
Postat av: Julia

Aww.. Så jävla bra! :D Jag fattar det inte, men ni är grymma som fan på detta! :O

2011-01-03 @ 13:30:56
URL: http://jumpie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome! Meraa! :D

2011-01-04 @ 02:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: