You and Me - Episode 18

2011-01-14 ♥ 23:12:48
- Gjorde ni inga pannkakor till mig? Frågade han och slog sig ner vid oss.
- Det finns säkert några kvar, kolla vid spisen, sa Caitlin och pekade.



Jag spenderade dagen hos Caitlin och Christian med Ashley, medan mormor och Ashleys föräldrar ägnade sig åt att planera begravningen.
När klockan blev tillräckligt mycket gick jag hem och tog en dusch.
Sedan packade jag ner ett linne, en tjocktröja och ett par rutiga pyjamasbyxor innan jag gick till Justin.

När jag hade ringt på dörren hörde jag hur någon sprang nedför trappan innan dörren slogs upp och Justin stod där med ett stort leende.
- Hej, sa jag och Justin svarade med en lång kyss.
- Kom, du ska få träffa min mamma, sa han och tog min hand när han hade avslutat kyssen.
Jag blev lite nervös, men det släppte såfort jag såg en kort brunett som såg riktigt snäll ut stå i köket.
- Hej, jag är Pattie - Justins mamma, hälsade hon och skakade min hand.
- Hej, jag är Katherine! Svarade jag och log.
- Justin har pratat om dig, sa Pattie och log.
- Har han? Frågade jag och kände ett glädjeskutt i magen.
Jag betydde något för honom, visst gjorde jag?
Annars skulle han väl inte prata om mig?
- Jaa, det har han, sa Pattie och rufsade om hans hår.
- Och jag trodde han överdrev när han beskrev hur söt du är, men det gjorde han inte, tillade hon och jag rodnade lite.
- Mamma, snälla! Klagade Justin och drog med mig upp på sitt rum.
- Ursäkta min mamma, sa han och skakade på sitt huvud.
- Det är lugnt, hon verkar jätte trevlig, svarade jag och log mot honom.

- Vill du titta på en film? Frågade Justin.
- Jag har sett ganska många filmer den senaste tiden, kan vi inte göra något annat? Svarade jag.
- Visst, vi kan.. bada? Föreslog Justin och mitt ansikte sprack upp i ett stort leende.
- Jaa, det gör vi! 
- Har du badkläder med dig? Frågade Justin.
- Nej, inte dirket..
- Äsch, vi kan hämta dem! Sa Justin.
- Ja, men annars kan jag bada i typ shorts och underkläder, svarade jag tveksamt.
- Gärna, sa Justin och log retsamt.

En halvtimme senare satt jag på Justins pakethållare och susade nedför backars påväg mot vattnet.
- Framme! Och utan att vara nära på att dö den här gången, konstaterade Justin och log stolt.
- Grattis! Skrattade jag och gick mot vattnet.
Jag kände på vattnet med tårna och pep till när jag kände det svala vattnet kyla ner mig.
- Det var ganska kallt, kved jag.
- Äh, fegis, vågar du inte bada? Hörde jag Justin säga retsamt bakom mig.
- Klart jag vågar, jag måste bara gå i vattnet sakta, ropade jag och började sakta gå längre ut i vattnet.
När vattnet var i höjd med mina knäveck hörde jag Justin en bit bakom mig och ögonblicket innan jag kände hans händer på min rygg insåg jag vad som skulle hända.
Utan att tveka en sekund knuffade han mig rätt ner i det kyliga vattnet och jag skrek rätt ut.
- Justin! Bieber! Fräste jag när jag kom upp till ytan och kastade mig hämndlystet efter honom.

När jag nådde mitt mål och blötte ner Justin fullständigt kändes vattnet inte lika kallt längre.
- Visst är det fint? Sa jag, simandes på rygg och stirrandes upp i den mörkblåa himlen.
- Mm, instämde Justin men han kollade bara på mig.
- Varför stirrar du på mig? Frågade jag lite blygt och kollade bort.
- Du är så otroligt vacker, vet du det? Svarade Justin och simmade närmare mig.
- Du är otroligt vacker! Sa jag när Justin kramade om mig.
Han kysste mig mjukt och jag kunde inte låta bli att tänka på att om bara dryga två veckor skulle jag vara tvungen att åka hem igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Naw, vilket lagom litet fint kapitel :D skitbra!!!:D

2011-01-14 @ 23:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: