You and Me - Episode 21

2011-01-17 ♥ 18:36:16
En stund senare hörde vi en bil rulla in på uppfarten och jag greps av lite panik.
Vad gjorde jag här egentligen?
Jag skulle ju undvika Aaron, inte överraska honom med tårta tidigt en morgon..



- Vad ska vi göra nu? Frågade Ashley när vi hörde att nyckeln vreds om i låset.
- Göm er, väste Caitlin och duckade bakom en soffa.
Jag följde samma exempel, och en sekund senare öppnades dörren.
- Vad skönt att vara hemma, kunde jag höra Aaron säga till sina föräldrar.
- Mm, jag hå.. Men vad är det här? Hörde jag en kvinna, antagligen Aarons mamma, säga.
Hon gick fram till tårtan och sekunderna efter hoppade Caitlin, Chrisitan och Justin upp från sina gömställen.
- Välkommen hem! Sa Caitlin till Aaron samtidigt som jag ställde mig upp.
- Tack, sa han och såg inte alls överraskad ut över att vi var här.
Inte hans föräldrar heller, så dem hälsade bara på oss innan dem gick och packade upp.
Jag kände att Aaron tittade på mig, men stirrade envist bort från honom och ställde mig bredvid Justin istället.
Vi åt lite tårta, fast jag var inte särskilt hungrig.
När jag stod och pratade lite med Justin kände jag plötsligt två armar krama mig bakifrån och jag stelnade genast till.
- Hej Kath, jag har saknat dig, viskade Aaron i mitt öra.
Jag svalde hårt och stirrade på Justin, jag hade nog aldrig känt mig såhär obekväm.
- Hej, sa jag kort och försökte ta mig ur Aarons grepp.
Han kollade förvirrat på mig när jag slet mig ur hans armar.
Jag kände att jag verkligen inte ville vara kvar, så jag gick till Ashley och bad henne gå hem med mig.

- Gud, varför följde vi med? Det blev jätte pinsamt, kved jag när jag och Ashley promenerade hem.
- Äh, det är väl lika bra att han ger upp hoppet om dig på en gång.
- Mm, mumlade jag.
- Vad tycker Justin?
- Jag vet inte.. Vi har inte direkt pratar om det, sa jag och nu kunde vi se mormors hus.
- Okej, sa Ashley innan hon öppnade dörren.

Senare på kvällen plingade min mobil till, och jag jublade tyst för mig själv!
Sms från Justin, tänkte jag.
Men när jag öppnade smset var det inte från Justin, utan från Aaron.
"Hej Katherine, vad hände imorse? Du verkade sur - eller något.. Är allt okej? Puss Aaron"
Oh shit, vad skulle jag svara nu? Skulle jag ens svara?
Jag tänkte över det en stund, och det slutade med att jag raderade meddelandet och istället smsade till Justin.

Dagen efter åkte Caitlin med mig och Ashley och shoppade.
- Det blev ganska pinsamt igår, blev det inte? Frågade Caitlin och drack en klunk av sin jordgubbsmilkshake hon beställt på restaurangen vi åt lunch på.
- Skämta inte! Sa jag och doppade en pommes frites i en hög ketchup.
- Han undrade om du var sur på honom eller något, men vi sa att vi inte visste något och sa att det kanske berodde på din morfar, berättade Caitlin.
- Okej, tack. Så Justin sa inget?
- Nej, han var ganska tyst, sa Caitlin.
- Men helt ärligt, jag behöver hjälp! Sa Ashley och bytte samtalsämne.
- Men vadå?
- Jag och Tyler är ju typ tillsammans, men jag vet inte vad jag ska göra när vi åker härifrån? Förklarade Ashley och tuggade på en bit sallad.
- Hm, vad har du tänkt göra? Frågade jag och svalde ner den sista kycklingbiten med cola.
- Jag har tänk på att typ göra slut med honom, vi bor ju inte så jätte nära varandra - inte ens i samma stat.
- Nej, det kanske är en bra idé, sa Caitlin och nickade.
- Och var inte du på gång med han från din skola innan du åkte hit? Vad heter han? Joey? Frågade jag och kom ihåg att Ashley nämnt någon kille när vi pratade i telefon någon vecka innan vi åkte hit.
- Jo, Jeffrey heter han, sa Ashley och hennes ansikte lyste upp.
- Men.. Om jag redan nu bestämt mig att dumpa Tyler sedan, är det inte lika bra och göra det på en gång nu? Det känns ganska lågt, funderade Ashley högt.
- Eh, vänta ett tag. Du vet ju inte om han tänkt på samma sak, och då är det onödigt att göra slut nu om både du och han tänkt att det tar slut när du åker hem. Förstår du? Sa Caitlin.
- Inte riktigt, men jag kör väl på det, sa Ashley och skrattade.

När vi kom hem med flera kassar med kläder vibrerade min mobil till igen.
"Hallå, Katherine? Varför svarar du inte?"
Det var från Aaron, säkert den tredje smset för idag.
Jag hade fortfarande inte svarat och planerade inte att göra det heller.

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Skitbra!!!! undrar hur hon kommer att göra?

2011-01-17 @ 20:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: