You and Me - Episode 46

2011-03-27 ♥ 13:51:21
- Jo, absolut. Du är bara extra sprudlande idag, påpekade Justin.
Jag ryckte på axlarna och lade huvudet på sned.
- Hur kan jag inte vara glad när jag ska resa bort med dig?
Några timmar senare satt vi på planet som precis lyft från startbanan. Jag satt bredvid Justin, som hade Kenny på sin andra sida. Kenny satt för tillfället och tittade ut genom fönstret, och Justin lyssnade på musik i sina JustBeast. Själv satt jag och läste, när jag kände att Justin kollade på mig. Jag höjde blicken och mötte hans ögon.
- Vad läser du? Frågade han och tog boken ifrån mig.
- The Last Song, läste från framsidan.
Jag nickade och tog tillbaka boken.
- Den är bra. Sorlig, sa jag och fortsatte att läsa.

Efter ett tag tittade jag upp från boken igen och såg att det var mörkt utanför flygplansfönstrerna. Både Justin och Kenny sov, så jag gick snabbt på toa innan jag återgick till boken som nu börjat bli allt sorligare.

När jag läst yttligare några kapitel kände jag hur Justin strök mig över kinden och jag vände mig överraskat mot honom.
- Hur är det? Frågade han och jag hörde att han lät orolig.
- Bra, hurså? Svarade jag och skrattade till.
- Du gråter, kommenterade han och tittade på mig med förbryllad blick.
Jag drog med fingrarna över ena kinden och kände fuktig hud.
- Jag insåg inte att jag grät, sa jag och rykte på axlarna.
- Varför grät du? Svarade Justin oroligt.
- Boken är väldigt sorlig, sa jag och log.
- Okej, sa Justin och skrattade lite.
- Får jag läsa vidare nu? Frågade jag och vände mig mot boken.
Justin tog tag i min haka och kysste mig.
- Nu får du läsa vidare, sa han och vände bort mitt ansikte från honom.

Flera timmar senare när jag hade läst ut boken, satt jag och Justin och spelade kort när pilotens röst genom högtalarna meddelade att vi snart skulle landa. Jag pep till av glädje för att snart vara framme och knäppte fast säkerthetsbältet runt mig. Justin skakade Kenny, som fortfarande sov, lite lätt och sekunden senare ryckte han till.
- Vi ska landa nu, sa Justin och flinade mot Kennys förvånade, nyvakna ansiktsuttryck.

När vi en halvtimma senare gick ut ur planet sken solen för fullt, och vi började sakta gå mot rullbanden som våra väskor skulle komma på.
- Eh, Katherine, sa Kenny medan Justin gick och hämtade en vagn vi kunde köra väskorna på.
- Mm, sa jag och log mot honom.
- Det kan komma ett par fans som har väntat på Justin här, så var beredd på det, varnade han mig.
Jag ryckte på axlarna och sa att det inte gjorde något alls.

Vi slapp vänta så länge på våra väskor, och när Kenny lyft upp väskorna på vagnen började vi gå mot utgången. När vi kom till ankomsthallen stod det runt 20 tjejer där som alla tjöt till när Justin visade sig.
- Justin, jag älskar dig! Tjejerna skrek och alla försökte fånga Justins uppmärksamhet. Dem stod, förvånadsvärt, stilla och rusade inte fram mot oss. Justin log stort mot sina fans, vinkade och gick sedan fram till dem. Jag och Kenny stod och små pratade vid sidan om och väntade på att Justin skulle bli klar.
- Det finns en kiosk här, vill du ha något? Frågade Kenny och nickade mot en butik.
- Visst, sa jag och Kenny gick med mig mot kiosken.
Jag kastade en blick bak mot Justin och frågade sedan Kenny om vi verkligen kunde lämna honom där.
- Det går snabbt, och dem var ganska lugna. Det står förresten en massa vakter där, förklarade Kenny.
Då upptäckte jag att det stod flera svartklädda män vid tjejerna och förhindrade dem från att springa fram mot Justin. Vi klev in i den lilla butiken och jag valde snabbt en cola åt mig, och tog med mig en ginger ale till Justin innan jag gick mot Kenny som stod vid kassan med en tidning och en påse chips i handen.
- Klar? Frågade han och jag nickade. När vi betalat gick vi ut mot Justin som fortfarande stod och pratade med sina fans.
- Justin, vi måste nog dra nu, sa Kenny och nickade mot utgången. Justin nickade och försäkrade sig sedan om att han inte glömt att signera något till någon av tjejerna.
- Hejdå, vi ses! Ropade Justin mot skaran och fansen medan vi gick ut genom dörren och mot bilen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Äntligen tillbaka! Lite tråkigt inlägg men jag behöver komma in i storyn igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: