Episode 6 - Next 2 You

2011-04-06 ♥ 21:29:49

Jag låg helt stilla en liten stund innan jag reste mig och gick mot toaletten, jag tvättade bort allt smink och borstade tänderna. Sedan gick jag tillbaka in till rummet och bytte om till en stor tröja innan jag la mig ner och somnade.

Jag vaknade tidigt nästa morgon, eftersom jag somnade tidigt kvällen innan. Jag gick ner för trappan med ett leende på läpparna.
- Good morning sunshine, sa mamma glatt när hon såg mig.
- Godmorgon, och godmorgon Seth. Sa jag och rufsade honom i håret innan jag gick mot kylskåpet.

Jag fixade i ordning en skål med mjölk och flingor och satte mig sedan vid bordet med dom andra.
- Kommer ni ikväll? Frågade jag när jag hade diskat undan min tallrik.
- Nej, vi har ju inte fixat biljetter. Och jag vet inte om Seth klarar av ljud nivån. Sa hon dystert och såg lite skamsen ut.

Jag sa inget utan reste mig och gick ut i hallen och hämtade biljetten jag hade fått av Scooter igår kväll.
- Tada, sa jag glatt och räckte över den till henne.
- Åh, vad har du fått den ifrån. Frågade hon chockat.
- Scooter, svarade jag belåtet.
- Men Seth? Frågade hon oroligt.
- Moster Nellie har lovat att komma över, sa jag glatt.
- Sydney, det här kommer bli jätte kul. Sa hon uppspelt och gav mig en kram.
- Aa, du kommer få sitta på ett speciellt ställe där hans mamma, Scooter, Carin och alla står. Förklarade jag.
- Okej, sa hon och log tacksamt mot mig.

Jag vände mig om och gick tillbaka upp på mitt rum, jag kollade mobilen och såg att jag hade fått ett nytt sms från Sasha.
- Hej älskling, lycka till idag. Du är en stjärna, älskar dig! xx.

Jag blev helt varm i kroppen och kunde inte låta bli att le som ett fån. Jag slog hans nummer och log ännu större när jag hörde hans röst.
- Hallå? Svarade han.
- Hej gubben, sa jag glatt.
- Tja, hur är det? Frågade han.
- Super, kan du inte komma över? Frågade jag ivirigt.
- Jo visst, är hos dig om en halvtimme. Sa han.
- Bra, puss. Svarade jag och la på.

När han kom en halvtimme senare gick jag fortfarande omkring i min pyjamas. Han vek sig dubbel av skratt när han såg mig.
- Haha, vadå? Gillar du inte när din flickvän har shorts med grisar på sig och en gammal t-shirt från 80-talet? Frågade jag skämtsamt.
- Du är snygg i vad som helst, sa han mjukt och log stort mot mig.
- Tack, sa jag och kysste honom lätt innan jag drog med honom upp till mitt rum.

- Vilken tid ska du iväg? Frågade han och satte sig på min säng.
- Ska vara där klockan tre, svarade jag och stängde dörren efter mig.
- Är du nervös? Frågade han.
- Aa, det är därför du ska få mig på bättre tankar. Sa jag flirtigt och gick mot sängen.
- Kom här, sa han och sträckte ut armarna mot mig.

Han drog mig över sig och kysste mig passionerat.
- Du är bra på det här, mumlade jag mellan kyssarna.
- Jag vet, sa han självsäkert.

- Hur mycket är klockan? Mumlade jag.
- Vänta ska kolla, sa han och reste sig från sängen.

Han var så snygg, hans mörka ruffsiga hår, mörka ögon. Och hans bara överkropp fick mig att rysa, och tänk att han var min. Bara min. 
- Jävlar, klockan är halv 2. Sa han.
- FUCK, skrek jag och rusade in i badrummet.

Jag gick direkt in i duschen och tvättade snabbt håret med mitt nya schampoo som luktade cocos. Jag fönade håret torrt och lockade det sedan i dramatiska lockar. Jag visste att dom inte skulle hålla sig särskilt fina till ikväll med jag packade ner locktången så jag kunde fixa till det innan jag skulle upp på scenen. Jag sminkade mig lätt, Scooter hade nämligen sagt att Justins stylist skulle fixa mitt smink också. Jag sprayade lite av min favort parfym och satte sedan på mig ett par svarta skinn shorts med en vit blus till, jag sprang tillbaka ut i rummet igen. 
- Sorry, jag måste dra nu. Jag glömde helt bort tiden, sa jag ursäktande medans jag slängde min väska över armen. 
- Det är lungt gumman, glöm inte klänningen. Sa han och blinkade till mig.
- Fan, höll nästan på att glömma. Jag gick in i min garderob och hämtade klänningen och skorna.
- Du räddade mig, sa jag och pussade honom på kinden.
- Jag skjutsar dig, sa han generöst och vi gick ut mot bilen.

Mamma skulle komma en stund innan konserten började så hon tog sig dit själv.
- Hej Sydney, hälsade Scooter när jag äntligen hittade in i rätt dörr.
_______________________________________________________________________________________________
Tadaaa, här är den :) Jag vet att det är lite drygt nu i början av en novell, men jag lovar det kommer bli bättre :) PUSS

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-07 @ 07:03:29
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-07 @ 07:47:24
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-04-07 @ 09:41:48
Postat av: Mimmi

meeeeer :) (och oftare!!!)

2011-04-07 @ 09:42:15
Postat av: idajennysofia

bra! meeeer :D

2011-04-07 @ 13:52:45
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-07 @ 17:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: