Episode 62 - Perfect Two

2011-02-27 ♥ 00:05:37
- Nellie? Frågade jag skeptiskt.
- Ja, hon är en av mina gamla vänner som jag nästan aldrig träffar. Sa han och lät lite dyster.

- Okej, sa jag lite nonchalant och sträckte upp armarna över huvudet.
- Jag tar en dusch medan du vaknar till, sa han och reste sig upp ur sängen.
- Om du hade frågat jag gärna följt med, sa jag flörtig och blinkade till honom.
- Vill du följa med? Sa han förväntans fullt.
- Nej tack, jag orkar inte just nu. Sa jag retsamt och skrattade.
- Väldigt kul, sa han och gick in på badrummet. Man hörde honom skratta hest innefrån.

Vid klockan fem på eftermiddagen packade vi ihop högtalare, ipod, tält och även lite tjockare kläder om det skulle bli kallt.
- Redo? Frågade Justin.
- Japp, nu drar vi. Sa jag och vi hjälptes åt att bära ut allt till bilen.

- Det är så snällt av Erin att låna oss hennes bil, sa jag.
- Aa, verkligen. Men nu när hon är mamma ledig så stannar hon mest hemma. Förklarade han.

Vi parkerade bilen precis vid stranden och gick hand i hand ner där en liten grupp människor satt.
- Justin, hörde jag en tjej röst skrika och en söt tjej med långt brun hår kom spingande.
- Nellie! Ropade Justin och gav tjejen en lång kram.
- Det var sjukt länge sedan, sa hon med ljus röst.
- Jag vet, hur är det med dig? Frågade han.
- Super, själv? Sa hon.
- Med mig är det underbart, sa han glatt och log stort mot henne.

Hon vände sig mot mig och sträckte fram handen.
- Nellie, sa hon och log mot mig.
- Kristen, sa jag och besvarade hennes leende.
- Du måste vara hans flickvän, eller hur? Sa hon vänligt.
- Ja, precis. Sa jag.
- Kul att få träffa dig, sa hon och sprang med lätta steg tillbaka till dom andra.

- Hej på er, sa Justin och la armen runt min midja.
- Tja, sa Ryan och Chaz i kör.
- Hej killar, sa jag och slog mig ner på trä bänken bredvid Chaz.

EN VECKA SENARE.
- Kristen, ropade mamma högt när hon såg oss komma gående med våra väskor släpandes efter oss.
- Hej mamma, sa jag och sprang fram till henne och gav henne en lång kram.
- Och hej Justin, sa hon och gav Justin en kram.
- Hur har ni haft det? Frågade hon.
- Undebart, Ryan och Chaz är fantastiska. Sa jag glatt.
- Vi har haft det jättebra, sa Justin.

Justin skulle bo hos oss två dagar innan han flög tillbaka till Atlanta igen. 
- Gud så skönt att vara hemma igen, sa jag och slängde mig på sängen direkt när jag hade öppnat dörren till mitt rum.

Justin svarade inte utan la sig bredvid mig i sängen, vi låg tysta några minuter och jag hörde hur Justin började snarka lite tyst. Jag log och reste mig upp och gick in på mitt badrum, jag kollade mig i spegeln och bestämde mig för att ta en dusch. När jag var klar drog jag på mig rena underkläder, ett par mjuka shorts och en stor tröja. Började även föna håret men orkade inte göra klart det utan gick och la mig bredvid Justin i sängen och somnade direkt.
________________________________________________________________________________________________
Kort och tråkig, men jag har lite nya ideér ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer *:D

2011-02-27 @ 10:01:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver jätte bra :)!

2011-03-02 @ 21:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: