You and Me - Episode 37

2011-02-12 ♥ 22:34:01
Jag var glad över att få komma undan från kamerorna och blixtrarna, men undrade varför Justin inte sagt något om oss när dem frågade.



Jag sa ingen om det, men funderade över det tills filmen började.
- Hur är det? Viskade Justin i mitt öra medan reklamen rullade på skärmen.
- Det.. Det är bra, sa jag och tänkte att jag skulle prata med honom om det senare.
Filmen började tillslut och jag gömde ganska snart mitt ansikte i Justins knä när det började bli allt läskigare.

- Haha, blev du rädd? Retades han när vi gick ut från bion när filmen var slut.
- Den var faktiskt ganska läskig, sa jag och knuffade till honom.
Vi gick ut från byggnaden och hoppade in i första bästa taxi.
När bilen stannade framför Justins lägenhet skyndande vi oss in genom porten för att värma upp oss från den kyliga luften.
När vi några minuter senare låg slängda i hans tv och tittade på TV och åt godis harklade jag mig.
- Du.. Du svarade inte på fotograferna när dem frågade om oss, sa jag försiktigt.
- Åh, det, sa Justin och satte sig upp.
- Du förstår, det kommer bli så otroligt mycket uppmärksamhet runt oss när vi väl berättar. Så jag tänkte att vi kunda ta det långsamt, vänta någon vecka, sa Justin och tittade in i mina ögon med frågande blick.
- Aha. Varför berättar vi inte bara på en gång? För vi är ju tillsammans, sa jag.
- Jag vet det, sa Justin och blinkade med blev allvarlig igen.
- Men, du förlät mig precis, och jag vill veta att du vet vad du ger dig in i innan vi säger något, förklarade han.
- Jag vet vad jag ger mig in på, sa jag och rynkade på ögonbrynen.
- Men du vet inte hur det är att bli förföljd av kameror och paparazzis vart du än går, sa Justin.
- Nej.. Men, men ändå, sa jag och hade slut på argument.
- Vi kan berätta snart, vi behöver inte skynda oss, sa Justin och kysste mig på huvudet.
Jag nickade, och vi fortsatte att kolla på TV.

Senare på kvällen tog jag en taxi hem, och somnade genast.
Jag vaknade morgonen efter av att min telefon ringde.
- Hallå, sa jag sömnigt i luren.
- Hej, det är Caitlin, hördes hennes alltid lika glada röst.
- Du väckte mig, sa jag.
- Förlåt, men jag hörde att du och Justin är tillsammans igen, sa hon uppskruvat.
- Ja, det är vi, sa jag och satte mig upp.
- När? Vad hände? Frågade hon.
- I förrgår, på balen. Han fick ut mig på skolgården där han hade fixat värsta picknicken och allting, sa jag och berättade vad som hänt.
- Jag är jätte glad för eran skull, sa Caitlin övertygande.
- Tack. Men igår var vi på en premiär och när fotograferna frågade om oss.. Svarade han inte, sa jag tveksamt.
- Har du pratat med honom om det?
- Ja, han sa att han ville vänta ett tag. Att jag skulle veta vad jag gav mig in på, med paparazzis och allt, förklarade jag.
- Jaha. Det kanske är bäst så? Sa Caitlin.
- Kanske. Men hur är det med dig? 
- Det är bra. Men jag saknar dig, svarade hon.
- Jag saknar dig också! Jag sa till Christian att ni får ta och komma hit snart.
- Absolut! Men jag måste gå nu, sa Caitlin och avslutade samtalet.

Jag gick fram till garderoben men orkade inte byta om så jag gick ut till köket med ett par blåa pyjamasbyxor med rosa prickar på.
- God morgon gumman, hälsade mamma.
- Hej mamma, svarade jag.
- Pete kommer hem ikväll, sa hon och hällde upp en kopp te till mig.
- Just det, sa jag och nickade.
- Var du hos Justin igår kväll? Frågade mamma sedan.
- Ja, efter middagen åkte vi och såg en bio, berättade jag och tog en klunk av det heta teét.
- Trevligt, vilken film såg ni?
- Scream 4, sa jag och log mot mamma.
Jag sträckte mig efter en bit baugette och bredde på en klump smör.
- Du fyller snart år, vad önskar du dig? 
- Just det. Jag vet inte riktigt. Kanske en MacBook? Sa jag och funderade vidare på det medan jag högg in på mackan.
- Aja, jag ska och handla nu, vi syns sen, sa mamma och pussade mig på pannan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ganska tråkigt avsnitt.. Haha, men ni får iallafall något!

Kommentarer
Postat av: simon (yeah) ferm

Sv, tack! Japp det ska jag göra.

2011-02-12 @ 23:55:06
URL: http://imferm.blogg.se/
Postat av: Kim

hej! Läs våran annorlunda och mycket kritiserade biebernovell!

http://justinbnovell.blogg.se/

2011-02-13 @ 01:16:59
URL: http://justinbnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: