You and Me - Episode 40

2011-02-13 ♥ 15:29:03
Jag kände hur mina ögonlockar blev allt tyngre medan jag funderade vidare, och tillslut somnade jag.



Morgonen efter vaknade jag med ett ryck utav att mamma ropade på mig.
- Va? Sa jag förvirrat och tittade mig omkring i TV-rummet.
Vad gjorde jag här?
Mamma ställde sig i den breda dörröppningen och log åt mig.
- Du sov här när vi kom hem igår, förklarade hon och pekade på soffan.
- Aha, sa jag, just det.
- Frukosten står på bordet nu, sa mamma innan hon gick.
Jag traskade in till mitt sovrum, och öppnade garderoben.
Jag var trött, för trött för att orka klä mig särskillt snyggt, så jag drog fram ett par mörka jeans och en ljusrosa velour hoodie som jag hade ett vitt linne under.
Mitt långa hår satte jag upp i en knut på huvudet, och sminkade mig snabbt.
Sedan gick jag ut till köket och gjorde iordning en macka med ost och gurka på.
Jag slängde en blick mot klockan och såg att den var ganska mycket, så jag skyndade mig på med en jacka och åt mackan påväg till skolan.

- Katherine! Ropade Crystal när jag klev ut i korridoren efter morgonuppropet.
- Jaa? Svarade jag.
- Du måste berätta om i Fredags! Vi hann inte träffas på hela helgen! 
- Jag var med Justin, sa jag och blinkade.
- Du måste berätta nu! Krävde hon.
- Haha, men vi har franska nu, sa jag.
- Vem bryr sig om franska nu? Vi går till cafeterian istället.
Jag övervägde saken men nickade sedan.
- Men jag har matteprov sedan, det kan jag inte missa! Sa jag.
- Okej, okej.

Vi gick och satte oss i elevcafeterian där lärarna aldrig var, och jag började berätta om helgen.
- Herregud! Så ni är tillsammans nu?
Jag nickade och log stolt.
- Jag är så glad för din skull, sa Crystal och kramade om mig.
- Jag är också glad. Han är underbar!
- Då får jag väl träffa honom igen? Sa Crystal.
- Absolut! Så snart som möjligt, sa jag och nickade åt mina ord.
Jag kollade på klockan och såg att det var dags att gå till matten.
- Kom nu! Matte provet början om 10 minuter, sa jag och ställde mig upp.
Crystal reste sig upp och gick efter mig genom korridoren.

Vid lunch, efter provet som hade gått bra, smsade jag Justin.
"Min bästakompis, som jag var med när vi träffades förut, skulle vilja träffa dig. Går det bra? ;)"
Bara någon minut senare vibrerade min mobil.
"Absolut. Idag? xx Justin"
Jag tittade upp från skärmen och mötte Crystals blick.
Det satt några andra kompisar runt oss, och jag hade inte berättat för dem om Justin ännu.
Men matsalen var så stimmig så ingen märkte när jag lutade mig mot Crystal och viskade i hennes öra.
- Justin frågade om det gick bra idag?
- Idag? Haha, visst, svarade hon.
Jag gjorde tummen upp mot henne.

Vi bestämde att träffa Justin i Central Park, så det var dit jag och Crystan styrde våra steg efter skolan.
Vi gick bredvid varandra genom parken mot caféet vi skulle träffas vid.
När vi kom nära såg jag honom sitta på en parkbänk, och mitt hjärta slog över ett slag.
- Där är han, sa jag till Crystal och pekade.
Vi gick fram till honom och jag knackade honom på ryggen.
- Katherine! Hej, sa han och kysste mig.
- Det är här Crystal, som du träffade förut, sa jag efter jag dragit mig undan från kyssen.
- Hej, sa han och skakade hennes hand.
- Hej, svarade hon och log.
- Vi hann inte prata förra gången vi träffades, sa han och log mot henne.
- Nej, det hann vi inte, instämde Crystal.
Jag tackade gud för att min bästa kompis var lugn och normal i Justins tillstånd, och inte freakade ut.
Hon hade inte heller varit ett så stort fan, vilket jag insåg var positivt då hon tog allt med Justin ganska coolt.
- Vad ska vi hitta på? Frågade jag.
- Vi kan väl ta en fika? Jag bjuder, sa Justin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: