Episode 32 - Perfect Two

2011-01-16 ♥ 12:04:39
Jag hann inte svara hans läppar pressades mot mina, han la sig försiktigt över mig och båda ryckte till när dörren slogs upp. I dörr öppningen stod Justin.

- Justin, jag kan förklara, sa jag förskräckt och puttade bort Easy.
- Kristen, du behöver inte förklara någonting. Sa han och vände sig om.
- Snälla vänta, sa jag och reste mig och tog tag i hans arm.

Han drog sig loss och tittade på mig med besvikna ögon.
- Det var bäst att det blev såhär, sa han och gick.

Jag stoppade honom inte utan stod och tittade efter honom, han slängde något i golvet innan han försvann ur synhåll. Jag gick fram och tog upp det i handen, det var ett armband med en berlock i form av ett hjärta där det stod: My California girl. Mina ögon fylldes med tårar och jag gick tillbaka in på rummet och satte mig bredvid Easy och lutade huvudet mot hans axel.
- Jag hann inte säga att jag älskade honom, snyftade jag fram.
- Kärlek är svårt, mumlade han och la tröstande armen runt mina axlar.
- Jag är dum i huvudet Easy, hur kan någon vilja ha mig? 
- Jag vill ha dig, sa han och smekte mitt hår.
- Du känner mig inte, mumlade jag.
- Nej men jag vill göra, sa han och torkade bort mina tårar med tummen.

Veckorna gick, och jag hade inte hört ett ord från Justin. Jag försökte inte heller få tag på honom, men jag bar alltid armbandet. Easy och jag blev tillsammans efter ett tag när jag hade insett att jag troligtvis aldrig skulle få se Justin igen, jag tänkte på honom ibland men Easy var en toppen kille och vi var lyckliga tillsammans. När det äntligen blev jul lov tog jag flyget hem till Kalifornien och mamma och pappa mötte mig på flygplatsen.
- Åh, Kristen! Pep mamma glatt och sprang mot mig när hon såg mig.
- Mamma, jag har saknat dig. Sa jag och gav henne en lång kram.
- Hej gumman, sa han och gav mig en bamsekram.
- Vi har saknat dig så mycket gumman, sa mamma och hennes ögon fylldes med tårar.
- Men mamma, gråt inte jag är ju här nu. Sa jag och strök henne över armen.

Under bilresan från flygplatsen berättade jag om skolan och Easy.
- Hemma, sa jag lyckligt när vi svängde upp på infarten till vårt hus.

Jag plockade ut min resväska och mamma låste upp dörren, när jag klev in slogs jag av doften av hemma. Huset var pyntat med jul pynt och det luktade kanel i hela huset. Jag drog resväskan upp för trappan och klev in i mitt gamla rum, det såg precis ut som när jag lämnade det. Jag ställde väskan innanför dörren och satte mig på sängen, jag fick en massa flashbacks från när jag vaknade upp den där morgonen när Justin hade konsert. Jag skakade bort minnena och tog upp mobilen och ringde Jessica.
- Hallå det är Jessica, kvittrade hon.
- I'm home, sjöng jag glatt.
- AH, jag kommer över på en gång, sa hon och la på.

Jag började packa upp lite smått och efter en stund ropade mamma från nedervåningen.
- Jessica är här! Ropade hon.

Jag hörde snabba steg i trappan och dörren slås upp.
- KRISTEN, skriker hon och kastar sig över mig.
- JESSICA, jag har saknar dig så mycket, säger jag och ger henne en lång kram.
- Vet du hur tråkigt jag har utan dig? Frågade hon mig och spelade ledsen.

Hon sov över hos mig och jag berättade allt om den nya skolan och mina nya vänner.
- Den där Susanne verkar jätte snäll, sa hon och log.
- Hon är toppen, men hon slår inte dig Jessica! Sa jag och log tillbaka.
- Vänner livet ut, sa Jessica lyckligt.

Jul lovet gick för fort och det var jobbigt att lämna Kalifornien men det skulle bli kul att träffa alla igen, speciellt Susanne och Easy. När jag landade i Georgia hämtade jag ut mina väskor och när jag sedan går mot utgången möts jag av en stor överaskning..

Kommentarer
Postat av: Julia

Justin! ;) Hihi :D Hoppas hon sviker Easy nu, Justin ska det ju vara!

2011-01-16 @ 12:12:33
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: anna

ååååh, fan vad spännande :o komigen skriv mer, du ääääger :D

2011-01-16 @ 12:29:25
Postat av: Anonym

MER MER MER MER MER MER DET SKA VARA HON OCH JUSTIN JUSTIN JUSTIN JUSTIN AWESOME MER !!!

2011-01-16 @ 12:50:38
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är säkert Justin!;) Men iaf skitbra!!!! Bara det att Kristen och Justin måste bli tsm igen. Annars blir det ingen bara story:(

2011-01-16 @ 13:21:45
Postat av: Anonym

meeeeeeeer skiitbra!!!

2011-01-16 @ 16:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: