You and Me - Episode 22

2011-01-17 ♥ 20:24:37
"Hallå, Katherine? Varför svarar du inte?"
Det var från Aaron, säkert den tredje smset för idag.
Jag hade fortfarande inte svarat och planerade inte att göra det heller.



Eftermiddagen rullade på, med fler sms från Aaron.
Vid nio ringde Justin, och vi bestämde oss för att träffas.
Jag hade redan bytt om till mjukisshorts och ett linne, men det var varmt ute så jag behöll dem på.
När jag stängde ytterdörren efter mig väntade Justin redan där.
- Hej, viskade han i mitt öra samtidigt som han kramade om mig hårt.
- Hej, svarade jag och kysste han snabbt på munnen.
Vi gick hand i hand bort från mormors hus, och promenerade runt i kvarteren som fortfarande var fulla av liv.
- Jag gillar verkligen dig, sa Justin efter ett tag och tryckte min hand hårdare.
- Jag gillar dig också. Verkligen, sa jag och stirrade in i hans otroliga ögon.
Och när hans läppar närmade sig mina var jag säker på att jag var den lyckligaste tjejen i hela världen.

Flera timmar senare satt jag hemma på sängen, alldeles för uppskruvad för att kunna sova.
Jag och Justin hade gått runt i flera timmar, pratat och bara ägnat oss åt varandra.
Det var otroligt hur mycket energi jag gick av att bara vara nära honom.
Jag kunde inte sitta stilla, så jag smög så tyst jag bara kunde ut genom fönstret och började gå vid gatorna jag och Justin för några timmar sedan passerat på våran promenad.
Jag styrde mina steg mot vattnet, och medan jag gick betraktade jag solen gå upp.
Helt plötsligt började min mobil ringa och utan att kolla vem det var som ringde svarade jag.
- Hallå.
- Katherine! Det är Aaron, svarade personen.
Skit också, for det genom mitt huvud.
- Aaron, hehe, hej, sa jag och försökte komma på vad jag skulle göra.
- Varför har du inte svarat på mina sms? Frågade Aaron och lät lite sur.
- Dina sms.. Ähum, stammade jag och började få panik.
Jag visste inte varför jag bara kunde säga det rätt ut; jag har valt bort dig, Justin har ersatt dig, kom över det.
Det kändes så taskigt, han hade varit så ovetande borta i Hawaii och när han kom hem var han plötsligt bortvald, utan att han kunde gjort något för att förhindra det.
I ren och skär panik lade jag på i örat på honom, och ägnade någon minut åt att fundera på vad jag skulle säga till Aaron när jag väl var tvungen - för det visste jag att jag någon gång skulle vara.
Jag ville inte tänkta på det, så jag smsade Justin.
"Hej, är du uppe fortfarande? Jag kunde inte somna.. så nu är jag vid vattnet! :)"
Jag glömde helt bort tankarna på Aaron så fort jag såg det fina vattnet och hur den rosa himlen speglades mot det.
Utan att tveka slängde jag min mobil och mina skor i sanden och sprang i shorts och linne mot vattnet.
Jag dök i det ljumna vattnet och simmade runt under ytan i några sekunder.
Jag kände håret flyta omkring runt mitt ansikte, och jag log stort.
Det slutade med att jag råkade svälja vatten och när jag kom upp till ytan igen hostade jag okontrollerbart.
Jag kastade en blick mot sanden, och såg att en människa stod där.

- Ha-hallå? Ropade jag.
- Katherine? Hörde jag någon ropa tillbaka.
- Justin? Frågade jag.
- Nej, Aaron.. 
Oups, tänkte jag.
Inte nog med att han antagligen ville ha svar på alla sina frågor - jag var också dyblöt och mina kläder var säkert genomskinliga nu.
- Vad gör du här? Var det första som kom ut ur min mun.
- Jag hörde att du var utomhus när jag ringde dig, och jag antog att du skulle till vattnet, du tycker ju det är så fint här, svarade Aaron.
- Jaha, svarade jag och började gå upp ur vattnet.
- Varför har du inte svarat på mina sms? Frågade Aaron igen och rynkade på pannan.
Lika bra att få det gjort, tänkte jag.
- Jag.. Medan du var borta så.. Stammade jag, och funderade på hur jag skulle förklara.
- Jaa?
- Jag har kommit Justin väldigt nära och jag gillar honom verkligen, började jag.
- Men du gillar väl mig också? Frågade Aaron stött.
- Jo men.. Inte på samma sätt, försökte jag förklara.
- Men jag gillar fortfarande dig, sa Aaron och tog några stek närmare mig.
- Jag känner inte likadant längre, tyvärr, sa jag och började gå bort från Aaron, mot min mobil så jag kunde bege mig hem igen.
Plötsligt tog Aaron tag i mig och kysste mig hårt.
Jag försökte slita mig loss, men han höll i mig stenhårt.
Vad håller han på med? Tänkte jag.
Till slut kom jag loss från hans grepp och skulle precis börja skälla ut honom när jag såg att det stod en person bakom Aaron.
Justin.
- Vafan? Sa han innan han vände sig om och gick.

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Oj,oj det lukta problem!!!! Men iaf så var det skitbra!!:D

2011-01-18 @ 17:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: