You and Me - Episode 24

2011-01-29 ♥ 17:55:02
Jag hoppades att allt var bra mellan mig och Justin, att har litade på mig och det jag sa.
Jag tänkte ringa honom senare, efter jag kollat på några avsnitt av Pretty Little Liars.



Efter några avsnitt ringde jag upp Justin och vi pratade ett tag.
Efter ett tag kom Ashley in i rummet och frågade om jag ville följa med henne på spa.
Jag sa genast ja, och lade på telefonen.

Vi åkte till spaet där vi fick en lerinpackning, massage och manikyr.
På vägen hem stannade vi vid en yoghurt shop där vi köpte en varsin yoghurtglass innan vi fortsatte hem.
Under kvällen bakade jag och mormor cupcakes och hade det allmänt mysigt.
Sedan parkerade jag, Ashley och mormor oss framför tvn och åt upp alla bakverk medan Ashleys föräldrar åt ute på en restaurang.
Jag somnade nöjt efter att ha legat och pratat med Ashley ett tag, det hade varit en bra dag.

En vecka senare satt jag i bilen påväg till flygplatsen där mamma och Pete precis klivit av sitt plan.
Veckan hade gått fort, och jag kunde inte förstå att jag bara hade fyra dagar kvar i Atlanta.
Jag hade umgåtts mycket med mormor, Ashley och Caitlin, men mest med Justin.
Aaron hade jag varken hört något från, eller sett på hela veckan.
Jag klev ut ur bilen och såg snabbt mammas blonda hår.
- Mamma, ropade jag och sprang in i hennes famn.
- Hej gumman, hur mår du? Frågade hon.
- Jag mår bra, men jag har saknat dig, sa jag.
- Jag har saknat dig också.
- Hej Katherine, sa Pete och rufsade om mitt hår.
- Hej, svarade jag glatt och vi gick mot bilen.

När vi kom hem satte sig mamma, mormor och Tyra och pratade.
Jag gick upp till sovrummet där min nya, svarta klänning till begravningen imorgon hängde.
Klockan var tio och jag bestämde mig för att somna nu så jag skulle vara utvilad till imorgon.

Morgonen efter vaknade jag tidigt, och började genast göra mig i ordning.
Jag lockade mitt hår i stora lockar, och tog försiktigt på mig min nya klänning.
Jag gick ner till köket där jag gjorde en macka åt mig.
Ashley sov fortfarande, och dem vuxna hade redan åkt till kyrkan.
Vi skulle bli hämtade 30 minuter innan ceremonin. 

När jag några timmar senare klev in i kyrkan, såg jag genast den vita kistan.
Det var redan ganska många människor där, och jag slog mig ned bredvid mamma på första raden.

På kvällen, efter begravningen och mottagningen efter, var jag riktigt trött.
Justin hade fortfarande inte ringt mig, något han lovat att göra.
Jag tänkte inte så mycket på det, utan somnade snabbt.

På morgonen efter såg jag att jag fått ett sms från Justin.
"Möt mig vid klippan klockan 11, Justin"
Jag fick en konstig känsla av smset, det var så kort och kallt.
Men jag skakade av mig det och bytte snabbt om till ett par svarta shorts och ett vitt ballonglinne.
Jag åt snabbt frukost innan jag började gå mot skogen.
Efter tio minuter såg jag öppningen mot klippan, där Justin satt.
- Hej, sa jag och satte mig bredvid honom.
Han vände sig mot mig och jag blev alldeles snurrig av hans ögon.
- Hej, svarade han kort.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för ingen uppdatering.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj,oj vad kommer hända!!? men skitbra:D

2011-01-29 @ 23:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: