You and Me - Episode 28

2011-01-30 ♥ 17:27:02
- Men vi syns imorgon! Ropade Crystal när hon gick över gatan till sin lägenhet.



Veckorna rullade på, skolan började på riktigt och allt gick tillbaka till det vanliga.
- Katherine, vi måste handla klänningar till dansen snart! Sa Crystal när vi gick till skolan en morgon i slutet av september.
- Just det! Dansen är om två veckor, eller hur? Frågade jag och log.
Crystal nickade och vi svängde in på 91st street och såg skolan.
- Där kommer drömkillen, kommenterade Crystal när min nya pojkvän, Brandon gick mot oss.
Vi hade börjat dejta efter någon vecka att skolan börjat, och han var verkligen jätte söt.
- Brandon, hälsade jag och kysste honom snabbt på munnen.
- Hej, svarade han och log mot Crystal.
- Kom, det ringer in snart, sa hon och gick mot den stora dörren som ledde in till skolan.

- Oh my BIEBER! Tjöt Emma under en lektion i Amerikans historia och stirrade på sin mobil.
Jag kände ett litet hugg i magen, jag hade nämligen inte tänk så mycket på Justin på flera veckor.
Det hade tagit ett tag, men jag hade faktiskt kommit över honom nu.
- Emma, varför har du din mobil på under skoltid? Skällde läraren och tittade surt på henne.
- Förlåt, förlåt, det är bara det att det precis blev bekräftat att Justins nya skiva kommer släppas inom två månader, sa Emma och log stort.
Jag tittade ut genom fönstret och försökte tänka på annat.
- Får jag din mobil nu, sa läraren och Emma gav motvilligt den ifrån sig den.
- Så, Ryan, kan du förklara lite om det jag nyss berättade om, bad läraren och lektionen tog fart igen.

Senare den dagen, när jag satt på min säng och pluggade, ringde Caitlin.
- Hej, hur mår du? Frågade hon.
- Jag mår bra, fast det är ganska mycket i skolan, svarade jag.
- Samma här, hur är det med Brandon?
- Åh, det är toppen! Vi firade en måndag för någon dag sedan, berättade jag och log åt minnet av picknicken på Sheep Meadow i Central Park.
- Okej, jag tänkte bara säga att.. Eller, alltså.. Stammade Caitlin.
- Vadå? Frågade jag.
- Ähum, det är så att.. Jus.. Eh, det var inget, jag måste verkligen gå nu. Hejdå! Sa Caitlin.
- Vänta, sa jag med Caitlin lade på i örat på mig.
Jag skakade på huvudet och undrade vad det var hon tänkte berätta, men jag antog att det inte var någon viktigt och fortsatte med läxorna.

På kvällen tog jag ett långt, bubbel bad och när jag kom upp från det kom mamma hem från jobbet med thai-mat.
- Åh, vad gott! Jublade jag och virade en handduk om mitt hår och kröp in i min lurviga morgonrock.
- Dukar du? Frågar mamma medan hon ställde fram maten på bordet.
- Visst, sa jag och dukade fram tallrikar och glas samtidigt som Pete kom in i köket.
- Thai-mat, mumms! Kommenterade han och satte sig på en stol bredvid mamma.
Vi högg in på maten och efter ett tag harklade mamma sig.
- När tänkte du fixa en klänning inför dansen? Frågade hon och torkade sig om munnen.
- Imorgon faktiskt, med Crystal.
- Vad trevligt, sa mamma och tog en stor tugga.

Dagen efter var det lördag, så jag och Crystal gav oss ut på stan tidigt.
- Åh, jag vill in på TJ Maxx sedan! Sa Crystal när vi gick in på Starbucks för att köpa en varsin dricka.
- Absolut, sa jag och vi gick fram till disken och beställde det vi ville ha.
När vi några minuter senare gick ut genom dörren med våra drickor i händerna och fortsatte nedför gatan mot TJ Maxx.
Plötsligt hörde jag en mörk röst.
- Katherine?
Jag vände mig om och såg ett välbekant ansikte.

Kommentarer
Postat av: elle

MEEEEEEEEEEEER ÅÅÅÅÅÅÅH AWESOME !!!

2011-01-30 @ 17:56:24
Postat av: Juli

åhhhh meraaa idag!!! Älskar't! :D

2011-01-30 @ 19:15:15
Postat av: Johanna

Eye, det är ju Justin säkert!!!!!:P men suveränt bra:D

2011-01-30 @ 20:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: