You and Me - Episode 20

2011-01-16 ♥ 16:01:10
- Vi kan väl träffa Chrisitan och Caitlin och hitta på något? Föreslog Justin.
- Visst, jag tror Ashley och Tyler skulle hitta på något själva, sa jag och vi högg in på maten.



När vi hade ätit upp och gjort oss i ordning lite, begav vi oss mot Beadles hus.
När vi kom dit bestämde vi oss för att ta ett dopp i deras pool, innan vi gick och köpte glass.
- Just det, imorgon kommer Aaron hem, sa Christian och log när vi satte oss på en bänk och åt våra glassar som börjat smälta.
- Ja, just det, sa jag tyst.
Jag hade helt glömt bort Aaron, efter allt med morfar och hur underbar denna veckan varit med Justin.
Jag kände hur Justin tog min hand, och jag kollade upp mot hans ansikte och log.
Vad skulle jag säga till honom när han kom hem?
Hans skulle nog inte bli så glad när han upptäcker att jag "bytt ut honom" mot Justin.
- Vi tänkte överraska honom hemma hos honom när han kommer hem imorgon bitti, fortsatte Christian.
- Det blir väl kul? Sa Caitlin och log stort.
- Eh, jag tror jag måste vara hemma då, jag har inte varit det så mycket, ljög jag.
Jag tänkte försöka undvika Aaron, det skulle kännas så obekvämt att umgås med honom.
- Vad synd, men kan du Justin? 
- Jag tror det, svarade han.

På kvällen satt jag med mormor, Ashley och hennes föräldrar och spelade alfabet i vardagsrummet.
Alla mådde bättre nu, även fast mormor fortfarande var lite chockad.
Hon hade bestämt sig att bo kvar i huset, hon ville verkligen inte lämna det!
Efter vi kört en lång omgång vann Tyra, Ashleys mamma.
- Ska vi köra en omgång monopol? Fråga sedan Oscar - Ashleys pappa.
- Jag orkar inte, svarade jag och sträckte på armarna.
Medan de andra började köra monopol gick jag upp på mitt rum och letade reda på en bok.
Innan jag satte mig i sängen och började läsa kollade jag min mobil och såg att jag fått en sms.
"Hej gulle, vad gör du? xx Justin"
Jag svarade log och svarade snabbt.
"Inget speciellt, tänkte läsa lite.. Du då? xx din Katherine"
Jag lade ifrån mig mobilen och sjönk in i boken.
När jag läst något kapitel vibrerade telefonen till.
"Chillar vid tvn.. Kan du verkligen inte komma imorgon bitti? xx Justin"
Jag suckade högt och funderade på det.
"Hmm.. Om du lovar att inte lämna mig ensam så kan jag väl komma ;) xx Katherine"
Det tog bara några sekunder för Justin att svara.
"Jag LOVAR, inga problem. Vi syns utanför ditt hus 6 imorgon bitti!"
Klockan 6? På allvar?
"Okej.. Vi syns då, ♥ Katherine"
Jag kollade på mobilen klocka och tänkte att jag lika gärna kunde gå och lägga mig nu om jag skulle orka upp imorgon bitti.

Jag hörde ett skarpt ljud, det lät som att något kastades mot glas.
Jag öppnade ögonen med ett ryck och tittade mig förvirrat omkring.
Ashley satt också upp i sin säng, och kollade sig runt.
Då hörde jag ljuder igen - något kastades mot våran fönster.
Vi gick fram till det och när vi kollade ut stod Justin utanför.
- Vad gör han där? Frågade Ashley med hes röst.
- Jag vet inte, sa jag och öppnade fönstret.
- Katherine, kom nu! Klockan är 6! Ropade Justin tyst.
- Skit också! Aaron kommer hem nu och vi ska överraska honom.. Vill du följa med? Frågade jag Ashley.
- Eftersom att jag redan är vaken så.. okej.
Vi bytte snabbt om till kläder, och jag drog bara på mig ett par tajta jeans och ett tunt linne innan vi smög ut genom fönstret.
- Kom nu, vi har bråttom! Manade Justin.
Jag satte upp mitt rufsiga hår i en hög hästsvans medan vi gick, och ryste till av luften som var kall mot mina bara armar.
- Fryser du? Frågade Justin och började ta av sig sin tjocktröja.
- Mm, lite.
- Här, ta min tjocktröja, sa Justin och höll fram den mot mig.
Jag skakade på huvudet.
- Då kommer du frysa, sa jag.
- Kom igen nu, det är lugnt, sa Justin och tillslut drog jag mig på den stora, varma tjocktröjan.
- Tack, mumlade jag och drog in Justins doft i min näsa.
- När kommer Aaron hem? Frågade Ashley.
- Snart, dem har redan åkt från flygplatsen.
- Hur vet du det? Frågade jag skeptiskt.
- Tro mig, jag vet det, sa Justin och log.

När vi kom hem till Aarons hus väntade Christian och Caitlin redan där.
Vi gick till baksidan av huset där dem drog fram en nyckel under en sten.
- Hur vet ni vart hans extra nyckel är? Frågade Ashley förvirrat och skakade på hennes huvud.
- Vi gör alltid såhär när någon kommer hem från en semester eller så, förklarade Caitlin och log.
Hon var jättesöt fast hon nu hade på sig mjukisbyxor och en för stor tröja.
- Inte när jag kom hem från turnén, muttrade Justin och spelade sur.
- Äh, Katherine var din överraskning.
- Det har ni rätt i, sa Justin och kysste mig.
När vi kom in i huset stod det en tårta på bordet, och Christian förklarade med hjälp av Caitlin och Justin att dem gick in fullhjärtat i sina överraskningar.
Tydligen så gjorde räckte det inte med att smyga in i huset, utan dem överraskade också alltid med en tårta.
En stund senare hörde vi en bil rulla in på uppfarten och jag greps av lite panik.
Vad gjorde jag här egentligen?
Jag skulle ju undvika Aaron, inte överraska honom med tårta tidigt en morgon..


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Skitbra!!!! Längtar redan tills nästa kapitel :D

2011-01-16 @ 17:27:18
Postat av: julia

SÅ JÄVLA GRYM !

2011-04-05 @ 17:09:20
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: