Episode 2 - Next 2 You

2011-03-27 ♥ 17:40:16
Några minuter senare hade jag fått fem svar som tyckte det lät som en jättebra idé. Så jag kollade upp akorden och lyricsen. Min röst var för hes för att sjunga idag så jag passade på att lära mig den på pianot som stod i mitt rum.
När pappa lämnade oss hade han gett mig pianot som plåster på såren, men jag kunde aldrig förlåta honom för att han lämnade mamma för en annan. Jag hatade honom rent utsagt, han hade till och med glömt bort att ringa på min födelsedag utan en månad senare hade jag fått en iphone på posten. Som han trodde att han skulle bli förlåten för att han gav mig saker, men varje år brukar mamma skicka iväg mig och Seth till Atlanta för att bo där två veckor eller så. Hon tyckte det var viktigt att vi träffade honom ibland, och när vi var där betedde sig pappa som om ingenting hade hänt. 

Det visade sig att den var ganska lätt på piano så jag lärde mig den snabbt.
- Det är middag, ropade mamma från nedervåningen.
- Kommer, ropade jag och gick ner för trappan.
- Mår du bättre? Frågade mamma omtänksamt.
- Aa, mycket. Åt lite på Kabuki förut så jag är inte hungrig. Men jag tar lite sallad, sa jag och sträckte mig efter salladskålen.
- Kan vi inte bada sen Sydney? Tjatade Seth.
- Okej, men jag orkar inte bada. Jag kan följa med men inget mer, sa jag och log mot honom.
- Taaack, sa han lyckligt.
- Jag ska göra en cover på en Justin Bieber låt, berättade jag för mamma.
- Aha, vad roligt. Han har ju konsert i Los Angeles om tre veckor, min kollegas dotter är galen i pojken. Skrattade hon.
- Där ser man, sa jag.

Jag somnade redan klockan 8 på kvällen och sov till 10 nästa morgon, då gick jag upp och åt en ordentlig frukost innan jag ringde Sasha. 
- Tja älskling, svarade han.
- Tjena, du jag tänkte göra en cover. Kan du komma över? Frågade jag.
- Sure, kommer om en liten stund.
- Super, puss. Sa jag och la på.

Sasha var väldigt intresserad av film och foto så det var alltid han som spelade in mina covers. Jag tog en snabb dusch och satte på mig en magkjol och ett vitt linne. Jag lät håret hänga fritt över mina axlar, och sminkade mig lite lätt med mascara och kajal. Jag hann precis värma upp rösten när mamma ropade från nedervåningen att Sasha var här. Jag sprang ner för trappan och mitt hjärta slog som vanlig ett extra slag när jag såg in i hans mörka bruna ögon, jag gav honom en snabb kyss innan jag drog med honom upp till mitt rum.

- Vilken låt ska du sjunga då? Frågade han och plockade upp kameran ur väskan.
- U Smile med Justin Bieber, sa jag.
- Justin Bieber? Sa han och garvade högt.
- Ja.. Den här låten är faktiskt bra, sa jag lite förnärmat.
- Du kommer säkert göra den jätte bra, sa Sasha uppmuntrande.

- Så klart, sa han när videon var uppladdad på min youtube kanal.
- Tack älskling, sa jag och kysste honom.
- Du jag måste dra, men det är fest hos James ikväll. Kommer du? Frågade han och började plocka ihop.
- Visst, har inget bättre för mig. Sa jag och ryckte på axlarna.
- Bra, kom vid 11. Sa han.
- Jag tar med mig Chloé, sa jag och log.
- Absolut, sa han.

När Sasha hade gått ringde jag upp Chloé, vi bestämde oss för att fixa oss tillsammans.

Dock var det slöseri på tid eftersom festen sög så vi bestämde oss ganska snabbt för att åka hem. När jag kom hem drog jag av mig de hemskt osköna skorna och gick upp till mitt rum, jag startade laptopen och kollade om jag hade några visningar på min cover. Jag blev uppriktigt chockad när jag såg antalet.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

kan ni inte lägga upp klippet hur det blev? Ta någon annans klipp & tro att det är hon som sjunger den ? :D

2011-03-27 @ 17:55:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: