You and Me - Episode 47

2011-03-27 ♥ 17:46:06
- Justin, vi måste nog dra nu, sa Kenny och nickade mot utgången. Justin nickade och försäkrade sig sedan om att han inte glömt att signera något till någon av tjejerna.
- Hejdå, vi ses! Ropade Justin mot skaran och fansen medan vi gick ut genom dörren och mot bilen.

När vi satte oss i bilen som stod utanför flygplatsen och väntade på oss vände jag mig mot Justin.
- Hur visste dem att du skulle hit? Frågade jag.
- Jag har faktiskt ingen aning. Mina fans är otroliga, svarade han och tog min hand i sin. Jag lutade huvudet mot Justins axel och tittade ut genom fönstret.
- Det är så otroligt vackert här, sa jag.
- Jag vet, svarade Justin och lekte med en lock av mitt hår.

Efter ungefär en halvtimme saktade bilen ner framför ett vitt hotell, med stora fönster och söta balkonger. Jag hoppade ut ur bilen efter Justin medan chaffören och Kenny lyfte ut våra väskor ur bakluckan. 
- Wow, Justin. Hotellet ser jätte fint ut, sa jag.
- Vad bra, sa han nöjt och slog armarna om mig.
- Kom nu, vi går in, sa Kenny trött och slog upp entré dörren.
Vi kom in till en luftig, vit lobby med mörkbruna detaljer. Vi gick fram till en lång, blank disk som var bemannad av två kvinnor ur personalen.
- Hej, vi hade bokat två rum, sa Kenny.
- Okej, vilket namn är det bokat i? Frågade den ena kvinnan och bröt lite på franska.
- Chandler Bing, sa Kenny och kvinnan knapprade lite på ett tangentbord.
- Ja, ett ensam rum och ett dubbelrum var det?
- Precis, sa Kenny samtidigt som jag slog mig ned i en av de mjuka sofforna som stod placerade lite här och var i lobbyn. Det var svalt i det stora rummet, och tomt på folk sånär som på en kvinna med två barn som precis klev ut genom hissen. Dem slängde en extra blick på Justin när dem passerade honom vid disken, men sa inget. Några minuter senare kom Justin och Kenny gående mot mig med två nycklar och vi åkte upp till hotellrummen.

Justin drog mig mot ena dörren som ledde till dubbelrummet, medan Kenny låste upp dörren till en andra.
- Ska vi bo i dubbelrummet? Frågade jag Justin förvånat. Han nickade och blinkade till mig.
- Vi syns om en kvart, sa Kenny innan han stängde dörren bakom sig. Jag och Justin klev in i vårat rum, och upptäckte ganska snart att det fanns två breda enkelsängar istället för en dubbelsäng i rummet. Jag skrattade och ryckte på axlarna, medan Justin såg aningen snopen ut. Jag gick förbi honom och hämtade min ena väska som jag sedan placerade under min säng.
- Hinner jag ta en snabb dusch? Frågade jag Justin som höll på att packa upp.
- Va? Ja visst, svarade han lite frånvarande. 
- Toppen, sa jag till mig själv och gick in till badrummet.

När jag kom ut ur duschen drog jag en vit handduk runt mig och gick tillbaka till sovrummet där jag hade mina resväskor. Justin tittade upp från sin mobil som han höll på med när jag började rota efter kläder i resväskan. Jag tog fram ett par ljusa jeans och en tunn, svart långärmad tröja. Efter en sekundstvekan började jag byta om med ryggen mot Justin. När jag vände mig om märkte jag hur han tittade på mig.
- Du hade inte behövt stirra, sa jag och satte upp håret i en högt tofs.
- Jag kunde inte låta bli, sa han och log retsamt mot mig.
Jag fnittrade till lite och virade en stor beige halsduk runt min hals.
- Kom nu, vi måste gå, sa jag och försökte dra upp Justin ur sängen.
- Bara om jag får en puss, sa han och lät gulligt löjlig.
Jag kysste honom på munnen och drog sedan med mig honom upp ur sängen. När vi tagit på oss våra jackor tog vi hissen ner till lobbyn där Kenny väntade.
- Vad ska vi göra? Frågade jag glatt och tog Justins hand.
- Vi kommer vara ganska trötta tidigt ikväll pågrund av jetlagen men vi kanske kan titta runt på stan lite, föreslog Kenny.

Efter vi gått runt i Paris i någon timme och bara kollat på den vackra staden slog vi oss ned på en restaurang. Det var mitt på dagen i Frankrike, och solen värmde så vi bestämde oss för att sätta oss på uteserveringen restaurangen hade på baksidan av huset. 
- Det skulle varit mysigare att sitta så man såg staden, men nu blir vi iallafall inte störda av några fans, sa Justin och tittade på mig. 
- Det är mysigt här också, sa jag och såg mig om i den lummiga trädgården. 
Vi beställde in mat som vi hungrigt slängde i oss när den serverades.
- Jag har en gammal kompis här som jag tänkte träffa imorgon, jag antar att ni klarar av att ta hant om er själva? Sa Kenny.
- Toppen, sa Justin och nickade.
Efter ett tag var vi klara, och jag gäspade stort.
- Trött? Frågade Justin.
- Mm, mumlade jag.
- Ska vi ta och åka hem då? Frågade Kenny och reste sig upp.

När vi kom ut på gatan kryllade det av folk där, och vi skyndade oss in i en taxi så det inte skulle bli någon stor uppståndelse över Justin. När vi kom till hotellet hade jag svårt att hålla uppe mina ögonlockar men var fortfarande vaken när jag klev in till hotellrummet. Jag drog snabbt av mig mina kläder och kröp in i ett par mjuka pyjamas byxor och ett mjukt linne. Jag gick bort till badrummet där Justin borstade sina tänder, och jag följde hans exempel och tryckte ut lite tandkräm på mig rosa tandborste. När jag var klar i badrummet gick jag tillbaka till sovrummet där Justin nu satt utan tröja och lekte med sin mobil. Jag betraktade hans magmuskler och kände hur mina ben blev lite svagare, osäker på om det var jetlagen eller synen av Justin som var orsaken.
- Du behöver inte stirra, imiterade Justin mig med ljus röst när han upptäckte att jag tittade på han.
Jag log och skakade på huvudet medan jag kröp ner i min säng och blundade.
- Nej, kom hit, sa Justin och klappade på sin säng.
Jag var bara halvt vid medvetande nu, men tog mig på något sätt över till Justins säng.
När mitt huvud nuddade kudden sov jag, men kände ändå hur Justin lade sina armar runt min midja och kramade om mig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-27 @ 18:46:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madde

Äntligen ni var ikke döda, det var ju bra det! Har ju saknat era noveller skrivandet :)

2011-03-27 @ 23:21:01
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: IdaJennySofia

hej vill ni att justin ska vinna pris för bästa låt & bästa sångare/artist? :)

gå då in på där du hittar länkarna till vars man kan rösta på han:



http://bloggida.blogg.se/2011/march/rosta-d.html#comment



kram Ida!

ps. det går att rösta flera gånger

2011-03-28 @ 17:18:11
URL: http://bloggida.blogg.se/
Postat av: natalie

så himla bra! :D såg att ni inte postat på ett bra tag, har ni tagit en paus eller har ni bara inte hunnit skriva :)?

2011-04-19 @ 23:56:32
URL: http://nataliiehallqvist.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni måste fortsätta skriva på den här!! Går inte att kommentera det senaste inlägget, men det var väl inget slut? FORTSÄTT!! :D

2011-05-04 @ 16:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: