Episode 2 - Perfect Two

2010-12-29 ♥ 22:58:39
Vi väntade och väntade och till slut kom han ut hoppande på scenen i ett par jeans och en svart t-shirt som satt perfekt på honom. Jag tappade andan så snygg var han. Han sprang fram till mikrofonen och skrek:
- Godkväll min damer.
Och alla började skrika, då märker jag att han tittar på mig och jag ler, och han ler tillbaka. Han tittar sedan bort och börjar sjunga några låtar och gjorde även sin dougie såklart, men medan han sjunger ser jag att han slänger några blickar mot mitt håll. Händer det här verkligen mig eller drömmer jag tänkte jag.


Jag puttade lite lätt på Jesscia och frågar om hon hade märkt nått. Hon skakar snabbt på huvudet och fortsätter skrika. Okej då inbillade jag mig väl bara, tänkte jag. Han gjorde några dans steg och gick sedan fram till micken.
- Okej mina damer, då var vi klara för tillfället. Vi ses ikväll, sa han.
Och precis innan han går av scenen blinkar han mot mig och ler. Jag ler tillbaka och det kittlar i magen, jag vänder mig till Jessica.
- Herregud Jessica, såg du det där eller?
- Nej, vadå ? Säger hon utan att titta upp från kameran.
- Eh, det var inget, säger jag och ler.

Det var ett tag innan själva konserten började så jag och Jessica gick ut och tog lite luft och vi gick sedan och tog varsin latte på ett café som låg rakt över gatan. Vi satt där ett bra tag och när jag kollade på klockan så fick vi bråttom därifrån. Konserten skulle börja om 20 minuter så vi små joggade hela vägen tillbaka och slog oss ner på våra platser, vi såg jättebra och satt riktigt nära scenen.
Arenan fylldes snabbt på med en massa folk, det var helt full satt när det var 5 minuter kvar innan det skulle börja. När det äntligen var dags var ljudnivån sjukt hög och alla skrek, och den höjdes dubbelt så mycket när Justin kom in springande. Han tog av micken från ''stativet'' och höjde andra handen på huvudet och tittade ut över folkmassan. Han visslande till och spelade förvånad.
- Det var inte lite söta damer här ikväll sa han och tittade rakt på mig och log.

Det kändes nästan som jag skulle svimma, jag nöp mig hårt i armen och log tillbaka och skrattade lite. Under konsertens gång kollade han på mig flera gånger, precis som under sound checket. Och när det var One less lonley girl stirrade jag avensjukt på tjejen som fick komma upp och få blommor. När konsert var slut strömmade folk ut ur arenan men jag och Jessica satt kvar och väntade och pratade lite om konserten. Då hände jag en hand på min axel och vände mig snabbt om, där stod en ganska lång kille med mörkt hår.
- Hej, sa killen till mig.
- Eh, hej där svarade jag.
- Jag har en sak till dig sa han och sträckte ut handen.
- Okej sa jag och tog imot den vita ihop vikta lappen som låg i hans hand.
Han blinkade till mig och gick iväg. Jag vek sakta ut lappen och läste vad det stod.
''Hej sötnos! Hoppas du gillade konserten ;) Jag stannar här i Kalifoninen några dagar, men om du skulle vilja ses så möt mig vid den gamla teatern klockan 20:00 imorgon :) Skulle VÄLDIGT gärna vilja träffa dig. x Justin''

Jag läste lappen om och om igen och mitt hjärta klappade som en sten i brösten på mig. Jessica gav ifrån sig ett skrik.
- KRISTEN SKA PÅ DEJT .. Skrek hon.
Jag hann som tur är precis tysta henne.
- SSSSCHHHH, sa jag till henne.
- Haha, det här är riktigt stort Kristen! Skrattade hon.

Jag boxade lätt till henne på armen och drog med henne ut. Jessica tog upp bil nycklarna och låste upp bilen som stod parkerad en liten bit bort. Vi började gå mot bilden men innan jag klev in la jag mig ner och skrek av lycka, jag reste mig generat upp när jag såg att några tittade mot mitt håll och klev in i bilen. Jessica satte på hösta volym och vi åkte iväg hem. Vi sjöng med i låtarna för full hals hela vägen fram, Jessica lämnade av mig hemma hos mig och kramade mig hejdå.
- Lycka till imorgon Kristen, kör hårt! Sa hon.
- Ja, är så nervös. Pep jag.
- Haha, ta det lugnt det fixar sig. Sa hon och log.

Jag stängde igen bil dörren och tog upp hus nyckeln och låste upp.
- Mamma? Ropade jag.
- Här inne gumman, hördes det från vardagsrummet.
Jag tog av mig mina vita Converse, och sprang in i vardags rummet.
- Mamma du kan inte gissa vad som just hände mig, JAG SKA TRÄFFA JUSTIN IMORGON VID DEN GAMLA TEATERN! Skrek jag.
- Nejmen ojdå, sa hon och log mot mig.
- Jag vet, helt otroligt. Sa jag och berättade hela historien för henne.

Jag satt med mamma vid den öppna spisen en lång stund innan jag gick upp till mitt rum. Jag loggade genast in på twitter och kollade om Justin hade twittrat, och det hade han.
California was aaamazing tonight!
Jag blev varm i hela kroppen och tog upp hans lapp som låg i bakfickan och läste den en gång till. Jag gick in på toaletten och tvättade bort allt smink och borstade tänderna, sedan gick jag in i rummet och bytte om till ett par shorts och ett vitt linne. Jag la mig direkt i sängen och satte på tvn, innan jag somnade den kvällen konstaterad jag att jag var världens lyckligaste tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: