Episode 3 - Perfect Two

2010-12-30 ♥ 02:39:12
Jag blev varm i hela kroppen och tog upp hans lapp som låg i bakfickan och läste den en gång till. Jag gick in på toaletten och tvättade bort allt smink och borstade tänderna, sedan gick jag in i rummet och bytte om till ett par shorts och ett vitt linne. Jag la mig direkt i sängen och satte på tvn, innan jag somnade den kvällen konstaterad jag att jag var världens lyckligaste tjej!


Jag öppnade långsamt ögonen men jag stängde dom snabbt igen när jag såg vad klockan var, 07:32. Lika bra att somna om igen tänkte jag och somnade snabbt igen, jag drömde en konstig dröm. Hela drömmen bestod av Justins vackra ögon, det var det ända jag såg. Jag vaknade 3 timmar senare av att någon satte på radion på neder våningen, jag reste mig långsamt och knallade ner för trappan. I köket stod mamma och gjorde frukost.
- Är det dags att vakna nu sjusovare, sa hon och log mot mig.
- Jajamensan, är det frukost på gång eller? Sa jag och slog mig ner på en stol.
- Absolut, den är precis klar, svarade mamma.

Jag åt en stor portion, för jag visste att jag skulle vara så nervös senare idag så jag skulle inte få ner någon mer mat idag. Det kittlade till i magen av nervositet och förväntan när jag tänkte på min lilla dejt. Gud som jag längtade. Jag reste mig upp och diskade av tallriken och gick upp till mitt rum, jag la mig i sängen ingen och kollade på en film. Tiden flög fram och tillslut var det dags att göra mig klar inför ikväll, jag tog av mig kläderna och klev in i duschen. Jag behövde verkligen tvätta håret för det såg verkligen ut som ett fågel bo, mina normalt stora vackra lockar var rufsiga och håret stod åt alla håll. När jag kom ur duschen satte jag på mig en ansiktsmask medan jag fönade mitt blöta hår. Jag tvättade sedan bort ansiktsmasken och satte på mig en neutral makeup, nu var det bara det svåraste kvar. Att välja kläder.. Jag tog en ljus brun lite fluffig magkjol och ett lös sittande linne, och till de hade jag mina älskade Converse. 

Klockan började närma sig halv 8, då hämtade jag mina bilnycklar som låg i en skål i hallen. Jag sa hejdå till mamma och gick ut till min svarta Audi, jag hade precis tagit körkort och pappas present till mig var bilen när jag klarade testet. Jag låste upp den och klev in, såklart satte jag på Justins nya akustiska skiva och sedan bar det av mot den gamla teatern. Den gamla teatern hade används länge, men nu hade det byggts en ny så den användes sällan. Teatern påminde väldigt mycket om den i Justins U smile video, vilket var lite komiskt. När jag kom fram parkerade jag bilen en bit ifrån och började gå mot ingången. Undrar varför han vill att jag möter honom här tänkte jag. När jag närmade mig ser jag en kille i munk jacka stå lutad mot väggen, jag kan inte se hans ansikte för att luvan är i vägen.
- Justin? Säger jag lite frågande.

Killen vänder sig om och kollar på mig och ler ett stort leende. Jag andas ut, puh det var Justin jag hann bli lite rädd där ett tag.
- Du kom säger han och ler ännu större.
- Hur skulle jag kunna låta bli säger jag och ler tillbaka.

Han börjar gå mot mig och ger mig en kram.
- Varför ska vi ses just här? Frågar jag honom.
- För teatrar är så romantiska säger han och skrattar.
- Det går bra för mig säger jag och blinkar till honom.

Justin öppnade dörren och lät mig gå in först.
- Wow säger jag och tittar mig omkring, jag hade inte varit här sedan jag var liten.
- Aa, och vi har den helt för oss själva ikväll.
- Vad härligt, det här kommer bli super säger jag och rodnar lite lätt.

Vi gick vidare in i teatern och han visade mig vägen, han berättade att han hade varit här förut för han hade en kompis som hade flyttat från Kanada till Kalifonien för nått år sedan. Vi pratar vidare om allt möjligt, och han ber mig berätta mycket om mig själv, jag pratar på för fullt och han får veta det mesta. Jag ber även honom berätta om hans fartfyllda liv, jag får reda på dom mörka sidorna men även de ljusa av att vara en super känd tonåring.
- Nu ska jag visa dig någonting Kristen säger han tillslut. Han håller händerna framför ögonen på mig så jag inte ser någonting.

Jag hör att han öppnar en dörr, jag går försiktigt över tröskeln och där stannar vi.
- Är du berädd frågar han.
- Alltid säger jag och ler.
Han tar bort händerna från mina ögon, jag står mitt på en scen och blickar ut över alla tomma platser. Det var så mycket mer annorlunda nu när teatern var tom, nu såg man verkligen alla detaljer och målningar som var målade på väggarna och i taket hängde en stor ljuskrona. Lite längre bort på scenen står det en svart flygel, Justin tar min hand och drar med mig mot den.
- Slå dig ner min sköna säger han och blinkar till mig.

Jag sätter mig ner och Justin slår sig ner bredvid mig, han börjar spela och jag hör direkt vilken låt det är.
U Smile säger jag och ler, jag lutar huvudet mot hans axel. Han spelar klart hela låten och jag rätar på mig och applåderar. Han ställer sig upp och bugar dramatiskt, jag tar chansen och springer fram och snor hans keps och springer ner till alla tomma sittplatser.
- Om du vill ha tillbaka din keps får du fånga mig först skriker jag till honom och fnittrar.
- Nu du! Säger han och springer efter.

Jag springer runt en stund innan han fångar mig, jag skrattar så jag kiknar och skippar efter andan.
- Nu fick jag dig allt säger han och skrattar.
- Nej jag lät dig fånga mig säger jag med ironi i rösten.
- Yeah right svarar han.
Vi sätter oss ner på stolarna och han lägger armen om mig, jag tittar på honom och han möter min blick.
Jag önskar att vi kunde stanna i det här ögonblicket för alltid.


Haha,
den här episoden var lite U smile inspirerad. Hoppas ni gillade den anyway :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: