Episode 7 - Next 2 You

2011-04-24 ♥ 22:34:46
Mamma skulle komma en stund innan konserten började så hon tog sig dit själv.
- Hej Sydney, hälsade Scooter när jag äntligen hittade in i rätt dörr.

- Hej hej, sa jag glatt.

Scooter visade mig runt och presenterade mig för alla människor och ledde mig sedan in i ett litet rum där jag skulle få göra mig i ordning.
- Sen kommer någon och hämtar dig när det soundcecket börjar om ungefär en timme. Drick mycket vatten och värm upp rösten, klarar du det eller ska jag skicka in Mama Jan? Frågade han.
- Nej det går nog bra, sa jag och låtsades som jag absolut visste vem Mama Jan var.

Han fattade och skrattade till.
- Mama Jan är Justins sång coach, förklarade han vänligt.
- Aha, sa jag och skrattade.
- Aja, säg till om det är något. Du hittar oss i rummet längre bort. Sa han och gick.
- Tack så mycket, ropade jag efter honom.

Jag kollade runt i rummet och insåg att det inte fanns en toalett utan bara ett handfat och en stor spegel, jag suckade och bestämde mig för att gå och fråga Scooter. Jag gick ut i korridoren och gick mot sällskap rummet där Scooter och dom andra satt, helt plötsligt gick jag in i någonting. Jag tappade balansen och ramlade rätt ner i det hårda golvet.
- Herregud hur gick det? Frågade en orolig röst.
- Eh.. Det gick bra, jag måste lära mig att se mig för. Sa jag och tittade upp.

Där stod Justin till min förvåning, han sträckte ut handen till mig och drog upp mig på fötter.
- Tack, och förlåt igen. Sa jag och log ursäktande.
- Det är lungt det var mitt fel, sa han och log bländande mot mig.
- Eh.. Jag letade efter en toalett, vet du var det finns en? Frågade jag.
- Min lough ligger i dörren bredvid din, där finns det en toalett du kan låna. Sa han vänligt.
- Åh, tack. Sa jag.
- Kom jag visar dig, sa han och vände sig om och gick mot hållet jag hade kommit ifrån.

Jag följde efter honom in genom korridoren tills vi kom till dörren bredvid min, detta rum var lite större än mitt och mmycket stökigare. Runt om på golvet låg det godis papper och vatten flaskor lite överallt.
- Haha, när kom du hit egentligen? Sa jag skämtsamt.
- En timme sen, skrattade han.
- Där ser man, svarade jag och log stort.
- Jag är inte så bra på att hålla ordning på allt, där är toan. Sa han och pekade på en dörr längst in i rummet.
- Jag förstår, sa jag och gick in på toaletten.

När jag kom ut igen satt han och tog tog olika toner med en medelålders kvinna i en av de två sofforna som stod i det lilla rummet.
- Hej, Mama Jan. Sa hon och sträckte fram handen.
- Hej hej, Sydney. Sa jag och skakade hennes hand.
- Det här är min sång coach, förklarade Justin.
- Aha, sa jag och log mot henne.
- Så det är du som ska sjunga duett med Justin, sa hon vänligt.
- Japp det är jag, det är första gången jag står på sen. Berättade jag och kände fjärilgarna i magen när jag nämnde det.
- Spännande, vill du vara med? Frågade hon.
- Eh.. Visst, sa jag glatt och slog mig ner brevid Justin.

Jag värmde upp rösten med Justin och Mama Jan en stund innan Justin behövde byta om och så inför sound checket.
- Tack så jätte mycket Mama Jan, och tack för toalett besöket. Skämtade jag och blinkade till Justin.
- Det var så lite, sa Mama Jan och gick.
- Haha, varsågod Sydney. Det är bara att komma hit om du behöver låna den igen. Sa han och log mot mig.
- Super, aja nu ska jag lämna dig ifred. Hejdå så länge, sa jag och gick in till mitt lilla rum.

Jag såg på mig själv i spegeln och bestämde mig för att inte fixa mig innan soundchecket, jag skulle ändå bli sminkad innan uppträdandet sedan. Jag la mig i soffan och fifflade lite med min mobil, efter en stund slumrade jag till och vaknade med ett ryck när jag hörde knackningar på dörren. 
- Kom in, ropade jag från soffan.
- Hej Sydney, sa Scooter och klev in i rummet.
- Tja, sa jag sömnigt och log.
- Soundcecket börjar snart, så kom med här. Sa han.
- Okej, sa jag och reste mig och gick efter honom genom korridorerna.

Det var som en hel labyrint och jag fattade verkligen inte hur han hittade. När vi kom fram till ett svart skynke hörde jag en massa skrik utifrån, jag hoppade förskräckt till.
- Eh.. Är det folk här redan, frågade jag chockat.
- Jajamensan, fast inte många. Sa han lungnande.

En annan kille kom och satte fast en mick och någon annan konstig grej vid ryggen, jag hade ingen aning om vad det var med jag struntade i att fråga. 
- Tjena, taggad. Sa Justins röst precis bakom mig.

Jag vände mig förvånat om och märkte att han stog väldigt nära.
- Tjeeena, jo taggad till tusen. Sa jag och tog besvärat ett kliv bakåt.
- Det är bra, sa han och log uppmuntrande.
- Justin, du kan gå ut nu. Kom en av tekninkerna och sa till honom.
- Okej, gick ut genom det svarta skynket.
_______________________________________________________________________________________________
Där har ni den efterlängtade episoden :) Nästa kommer någon gång den här veckan!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-04-25 @ 08:37:07
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra!!!

2011-04-25 @ 11:42:26
Postat av: Jasmine

länkbyte <3 :)???

2011-04-25 @ 19:00:32
URL: http://justinbelieberz.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeera, sjukt bäst. Längtar så jävla hårt till nästa! :D

2011-04-25 @ 19:13:37
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-25 @ 23:20:39
Postat av: samii

Heeej har precis börjat på en ny novell blogg och jag undrar om du kan göra design åt mig? :)

skulle vara sjukt tacksam.

2011-04-26 @ 19:16:37
URL: http://bieberlover.webblogg.se/
Postat av: Linnea :)

mmmer rr r :D

2011-04-28 @ 20:47:41
Postat av: afrodite

Yeey!! Superbra den är asså! Jag längtaar!!

2011-04-29 @ 22:41:04
Postat av: afrodite

Yeey!! Superbra den är asså! Jag längtaar!!

2011-04-29 @ 22:42:06
Postat av: FELICIA

MERA!! <3

2011-04-30 @ 13:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: