Episode 51 - Perfect Two

2011-02-05 ♥ 23:15:10
- Hur mår du? Frågade jag oroligt och granskade hans ovanligt bleka ansikte.

Han ignorerade frågan och ville veta hur jag har haft det i Georgia.
- Erkänn nu du har saknar varma Kalifornien? Sa han restamt.
- Jag erkänner, men Georgia är undebart. Sa jag och log.
- Och hur är det med Justin? Frågade han nyfiket.
- Eh, vi har gjort slut. Mumlade jag.
- Igen? Frågade han.
- Aa, svarade jag.
- Ungkärlek, muttrade han och log sedan mot mig.
- Jag antar det, men nu ska jag stanna här i Kalifornien ett bra tag. Sa jag och bytte samtals ämne.
- Kristen, det behöver du inte. Sa han allvarligt. 
- Pappa, skärp dig. Såklart jag stanna här med er, sa jag och gav honom en kram.

Jag och mamma stannade på sjukhuset ett tag, och jag fick även gå och prata med hans läkare om hur sjukdomen skulle utveckla sig.
- Besöks tiden är slut nu, kom en sjuksköterska in till oss och sa.

Vi sa hejdå till pappa och tog med våra saker och satte oss i bilen och körde hem.
- Home sweet home, sa jag och log när vi körde upp på våran infart. 

Vi klev ur bilen och gick in i huset, jag drog in doften av liljor och en annan doft jag inte kände igen. Jag fick snabbt svar på den frågan när en liten guldbrun sak kom springade mot oss.
- Överraskning, vi har skaffat en hund. Ropade mamma glatt.
- Herregud, skrek jag lyckligt.

Jag hade alltid önskat mig en hund sedan jag varit liten men vi hade helt enkelt inte haft tid.
- Det är en golden retriver, sa hon och log stort mot mig.

Jag tog upp den lilla hunden i famnen och kramade om den.
- Han ska heta Noah, sa jag och tittade in i valpen bruna varma ögon.
- Låter bra, sa mamma.

Mamma och jag hjälptes åt att bära upp mina väskor till mitt rum på övervåningen och jag började genast packa upp. Jag gav upp när jag hade packat upp en av dom och la mig sedan på sängen, jag tänkte på Justins min när jag gjorde slut med honom. Jag saknade honom redan men jag visste att jag hade gjort rätt val, det skulle inte funkat att vara så lång ifrån varandra.

Jag orkade inte grubbla mer över det utan bytte om till ett par mjuka shorts och en stor t-shirt och gick ner till mamma.
- Ska jag hjälpa till med middagen, erbjöd jag mig.
- Visst, gör en sallad. Sa hon och log tacksamt mot mig.

Vi hade en mysig middag men jag var riktigt trött och bestämde mig för att gå och lägga mig direkt efter. Jag tog med mig Noah och gick till mitt rum. Jag loggade in på twitter och skrev:
California, home sweet home.

Jag hade inte sagt till Jessica att jag skulle börja i samma klass som jag gick i innan jag bytte till Darlington i Georgia, utan hon skulle bli riktigt överraskad när jag kom till skolan imorgon.

Jag gick och borstade tänderna och tvättade bort sminket, sedan gick jag och la mig i sängen och somnade direkt.

- Godmorgon Kristen, sa mamma.
- Godmorgon, mumlade jag till svar.
- Frukosten är klar, sa hon glatt och lämnade rummet.

Jag låg och blundade i några minuter innan jag stack fötterna i ett par tofflor och gick ner till köket.
- Våfflor, sa jag lyckligt och satte mig vid bordet.
- Som alltid, sa hon och log mot mig.

När jag hade ätit klart gick jag upp till mitt rum och satte på mig ett par leggins och en lång mysig tröja, sedan sminkade jag mig och satte mig i bilen och körde mot skolan.

Jag parkerade snabbt bilen och gick sedan in i den stora gamla byggnaden, jag gick och ställde mig vid Jessicas skåp och drog upp huvan på min tröja över huvudet.
- Ursäkta jag skulle vilja komma in i mitt skåp, hörde jag Jessicas röst säga efter en stund.

Jag kunde inte hålla längre utan tog av mig luvan och slängde mig över henne.
- KRISTEN, skrek Jessica.
- Schh, sa jag och kände att alla tittade på oss.
- Åh, det var evigheter sedan vi sågs. Sa hon och kramade mig.
- Jag vet, sa jag och log stort.
- Vad gör du här föresten? Du skulle väl bli hemskolad nu under tiden.. Ja.. Du vet, stammade hon fram.
- Lögn, jag ska börja här igen. Sa jag glatt.
- Gud så roligt, sa hon och hoppade av lycka.

Vi pratade en stund innan vi gick mot första lektionen, dagen gick snabbt och när första dagen i skolan var slut satte jag mig i pappas svarta BMW och körde till sjukhuset.
______________________________________________________________________________________________
Jordens mest tråkiga episode men jag har inga ideér :o förlåt..

Kommentarer
Postat av: Juli

Awesome! :D

2011-02-05 @ 23:28:33
Postat av: Anonym

Asbra! :D MEER <3

2011-02-06 @ 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: