Episode 57 - Perfect Two

2011-02-13 ♥ 20:44:07
- Är du.. Eh.. Redo? Frågade jag förväntans fullt.
- Tror det, sa han och tittade mig i ögonen.
- Säker? Frågade jag.
- Japp, sa han och kysste mig.

Jag vaknade nästa morgon av att jag hörde Justin sjunga från köket. Jag reste mig motvilligt upp och letade reda på mina underkläder som jag hittade på golvet, jag tänkte tillbaka på vilken underbar kväll jag och Justin hade haft. Jag log och klädde på mig underkläderna och virade en morgonrock runt kroppen.
- Godmorgon solstråle, sa jag och gav Justin en snabb kyss.
- Godmorgon sötnos, sa han och log stort.

Jag gick mot kaffebryggaren och försökte fundera ut hur den funkade.
- Den funkar inte, sa jag irriterat.
- Ditt kaffe monster, drick jucie istället. Sa han.
- Nej, jag måste ha mitt morgon kaffe. Sa jag och tryckte på alla knappar jag hittade.
- Ta det lugnt, jag fixar den efter frukost. Sa han tålmodigt.
- Tack, sa jag glatt.

Vi åt snabbt frukost och jag sedan gick jag och tog en dusch och bytte om till ett par ljusa jeans shorts och en vit blus.
- Har du fixat den, frågade jag förväntans fullt.
- Tyvärr älskling den var för komplicerad för mig, sa han.
- Fan, men det är lugnt vi ska ändå över till Alec och Isobel strax. Sa jag.

Medan Justin gjorde sig klar för att åka ringde jag upp Alec.
- Hallå det är Alec, svarade han efter tredje signalen.
- Hej på dig, sa jag glatt.
- Nejmen tja Kristen, sa han.
- Vi kommer över till er om en stund, kvittrade jag.
- Super, svarade han.
- Bra, då ses vi. Hejdå så länge, sa jag och la på.

Jag satte mig vid tvn en stund och när Justin var klar bestämde vi oss för att ta en promenad över till deras hus, dom bodde bara några kvarter därifrån och det var underbart väder.
- Hej Isobel, pep jag uppspelt och slängde mig runt hennes hals.
- Hej gumman, skrattade hon och kramade mig.
- Och du måste vara Justin, jag är Isobel. Sa hon och sträckte fram handen.
- Japp det är jag, trevligt att träffas Isobel. Sa han och log ett av hans charmiga leende.
- Hej ungdomar, ropade Alec högt och gav oss varsin kram.

Vi stod och småpratde i hallen en stund innan vi gick vidare in i deras stora rymliga villa.
- Snälla säg att ni har kaffe? Sa jag nästan desperat när jag kände hur jag hade börjat få huvudvärk, jag hade börjat dricka kaffe för två år sedan och nu behövde jag verkligen en kopp på morgonen annars fick jag huvudvärk.
- Absolut, kom så fikar vi. Sa hon och vi gick in och satte oss vid deras matbord.

- Vi har någonting att berätta, sa Alec efter en stund.
- Spännande, sa jag uppspelt.
- Jag är gravid, pep Isobel lyckligt.
- Gud vad roligt, skrek jag och gav dom både en kram.
- Jag ska bli faster, sa jag och kände hur mina ögon fuktades.
- Jajamensan, sa Alec stolt och klappade Isobel på magen.
- Grattis, sa Justin ocg log stort mot oss.
- Så när lilla Naomi kommer, får ni komma och hälsa på oss. Sa Isobel lyckligt.
- Ska hon heta Naomi? Frågade jag med stora ögon.
- Ja, ett av dina favorit namn. Sa han och log mot mig.
- Åh, vad fint. Sa jag och kramade Justins hand under bordet, Justin log stort mot mig.

Vi stannade hos dom hela dagen och efter den sena middagen bestämde vi oss för att gå hem, jag gick in och drog på mig ett par frotté shorts och en magtröja. Sedan tog vi varsitt glas läsk och satte oss på altanen.
- Jag är så lycklig, sa jag lyckligt och slöt ögonen och vände huvudet mot kvällsolen.
- Jag med, sa han och smekte lätt min arm.
- Du är allt jag behöver, sa han.
- Desamma, sa jag och öppnade ögonen och lgo stort mot honom.
- Hur kommer allt bli i höst? Frågade han och tittade på mig med oroliga ögon.
- Ja.. Jag vet inte, sa jag tyst.
- Jag drar iväg på turne i September, sa han.
- Mm, och jag stannar i Kalifornien som planerat. Sa jag och suckade dystert,
- Om vi försöker kan vi klara det, sa han förväntans fullt.
- Aa.. Allt går om man vill, mumlade jag.
- Men frågan är om du vill? Frågade han.
- Jag vill men vet inte om det kommer funka, sa jag.
- Jag förstår om det känns konstigt, men du ska veta att jag verkligen älskar dig Kristen och du är tjejen jag vill vara med. Och jag tycker vi ska berätta om oss, det är dags för det. Sa han.
- Jag känner likadant för dig Justin, jag har aldrig varit så kär som jag är just nu. Sa jag och log.
- Vi kan väl försöka? Annars kan jag nog övertala dig. Sa han och blinkade till mig.
- Okej, vi försöker. Men jag vill gärna bli övertalad också, sa jag.



Kommentarer
Postat av: Emma

Fett bra när kommer nästa? :)

2011-02-16 @ 08:25:51
URL: http://prinsessancolliander.blogg.se/
Postat av: Madde

fett bra läste allt från charpter 1 forsätt snälla

2011-02-16 @ 18:24:05
URL: http://ourlifeinprofile.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEERRRRRR

2011-02-16 @ 19:59:34
Postat av: Anonym

Meeer!!

2011-02-17 @ 12:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: