Episode 60 - Perfect Two

2011-02-21 ♥ 20:13:53
- Godmorgon, mumlade Justin från sängen.
- Godmorgon sötnos, sa jag och böjde mig ner och kysste honom lätt.
- Sovit gott? Frågade jag ömt.
- Aa, verkligen. Sa han och log sömingt.
- Och dagens planer är..? Sa jag frågande.
- Hänga med Chaz och Ryan, sa han.
- Trevligt, sa jag glatt.

Vi gjorde oss i ordning och ringde sedan upp Chaz.
- Tja mannen, är det okej om vi kommer över? Bra, när kommer Ryan. Aha, okej. Hejdå.

- Ryan är på Ishockey träning, han kommer sen men vi drar över till Chaz nu. Sa han och såg allmänt lycklig ut.
- Visst, sa jag glatt.

Vi gick ner för trappan och in i vardagsrummet där Jeremy och Erin satt.
- Vi drar till Chaz nu, sa Justin glatt.
- Okej, sa Jeremy och log.
- Hur kommer ni dit? Frågade Erin.
- Vi går, sa Justin.
- Det är ju långt, glöm det. Ni får låna min bil, sa hon vänligt.
- Tack Erin, sa jag och Justin i kör.
- Det var så lite, och jag ska ändå ingensans idag. Sa hon och log stort mot oss.

Vi sa hejdå och satte oss sedan i Erins bil och körde mot Chaz. Jag satt och beundrade den söta lilla staden, det var riktigt gulligt här. Och man såg verkligen att Justin trivdes här, han såg så nöjd ut.

- Framme, sa Justin och körde upp framför ett vitt ganska kantigt hus.
- Vilket fint hus, sa jag.
- Aa, du ska bara se insidan. Hans mamma är inrednings artitektl, sa han.

Vi gick och plingade på dörren, en ganska lång kvinna med fina drag öppnade dörren.
- Hej Justin, sa hon och gav henne en lång kram.
- Det var riktigt länge seda Mrs Somers, sa han och log.
- Verkligen, Chaz har saknat dig så mycket. Sa hon.
- Har saknat honom med, det här är min flickvän Kristen. Sa han.
- Hej Kristen, trevligt att träffas. Sa hon glatt.
- Hej hej, desamma. Sa jag och log.
- Mamma.. Sa Chaz som hade dykigt upp bakom henne.
- Tja, sa Justin och gav honom en kram.
- Hej Chaz, sa jag och log stort mot honom.
- Hej Kristen, sa han glatt.

Chaz visade mig runt i huset innan vi bestämde oss för att gå ut en stund, vi tog en basketboll och gick sedan ut till deras stora asfalterade uppfart. Vi spelade en stund och efter ett tag på Ryan också.
- Din brud spelar ju bra, ropade Chaz till Justin samtidigt som han dribblade bollen på något avancerat sätt.
- Vad hade du förväntat dig? Sa jag retsamt och tog bollen ifrån honom.
- Hon är bra på allt, sa Justin ömt och log mot mig.
________________________________________________________________________________________
Kort jag vet, men jag MÅSTE plugga nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: