Episode 12 - Perfect Two

2011-01-02 ♥ 13:41:00
- Kan inte du hålla mig sällskap i helgen? Mina föräldrar är i rom så jag är ensam. Frågar jag och ler mot honom.
- Absolut, jag tog faktiskt med mig lite kläder, det var ju en ganska lång bilresa. Säger han och blinkar till mig och ler.
Mitt hjärta smalt som smör i en stekpanna.
Vi tillbringade hela helgen hemma hos mig, vi solade, cyklade och badade hela dagarna. Men jag hade även viktiga saker att göra, i höst skulle jag flytta till internat skola. Det hade jag och mina föräldrar kommit överens om, jag trivdes inte i skolan och jag ville komma bort från Kalifornien så jag tyckte det var en underbar lösning. Jag hade tittat runt på några olika men hade inte hittat det perfekta än, så jag satt och kollade runt på olika skolor varje dag och Justin satt bredvid och hjälpte till.

- Men du Kristen sa han en dag när vi satt vid datorn.
- Ja Justin? Säger jag utan att titta upp.
- Det finns en internatskola i Georgia, vi kan kolla upp den om du vill? Säger han och ler.
- Visst, är inte Atlanta huvudstaden där? Säger jag ivrigt.
- Japp, det är sant säger han och blinkar till mig.

Vi sökte snabbt upp deras hemsida och vi skickade iväg ett mejl. Efter det plockade jag upp mobilen och slog pappas nummer.
- Oliver McLovin' svarade en mörk röst.
- Hej pappa det är Kristen! Sa jag glatt.
- Hej gumman, hur har du det? Frågade han.
- Jättebra, det är sjukt varmt och Justin är här.
- Vad roligt, vad ville du?
- Jo, jag har hittat den perfekta internat skolan pappa!
- Jaha, vart ligger den då?
- Georgia.
- Okej, det är ganska långt bort det vet du va?
- Ja..
- Jag ska prata med mamma, du kan skicka iväg ett mejl och höra om dom har några lediga platser.
- Redan gjort säger jag ivrigt.

Han skrattade hest och la på. Jag vänder mig om och ser Justin sitta leende på sängen.
- Vad underbart det skulle vara om jag kom in, säger jag och sätter mig i hans knä.
- Verkligen, vi skulle kunna träffas mycket oftare, säger han och lägger armarna om mig.
- Aa, säger jag drömmande.

Jag reser på mig och plockar upp mobilen och ringer Jessica.
- Hej det är Jessica, kvittrar en ljus röst i andra änden.
- Hej Jessica, jag har hittat den perfekta internat skolan säger jag glatt.
- Åh vad kul, vart?
- Eh, Georgia.. Säger jag lite dystert.
- KRISTEN, det ligger över en dags bilfärd bort.
- Jag vet Jessica.. Men vi kommer ju kunna träffas på loven och vi kommer skypa varje kväll.
- Och jag kommer komma upp och hälsa på dig i gröna Georgia, jag har faktiskt alltid velat åka dit. Men jag kommer sakna dig så Kristen.
- Och jag kommer sakna dig Jessie, men vi ska inte dra förhastade slutsatser. Jag kanske inte ens kommer in.
- Du har ju bra betyg så det borde du väl.
- Vi får se hur det blir, vad säger du om att hänga med mig och Justin en stund?
- Visst, jag kommer över, säger hon och lägger på.

Jag går fram till datorn och tittar om jag har fått svar, otroligt nog hade jag det. Jag ropade till Justin att han skulle komma, i mejlet stod det att det fanns lediga platser och att jag skulle mejla över mina betyg och andra meriter som sommarjobb osv. Jag tog upp mobilen och ringde pappa igen.
- Hej igen pappa, dom har svarat och det finns lediga platser.
- Vad roligt gumman, mamma och jag har pratat och om det är det här du verkligen vill så får du åka till Georiga. På ett vilkor, att du kommer hem till Kalifornien på alla lov.
- Absolut pappa, tack så hemskt mycket! Kvittrar jag glatt.
- Hejdå Kristen, mamma hälsar.
- Hälsa tillbaka.

Jag dansar fram till Justin och kramar honom hårt.
- JUSTIN JAG SKA TILL GEORIGA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

FREAKIN AWESOME!!

2011-01-02 @ 17:07:54
Postat av: Johanna/Moonlight

Helt och hållet skitbra :D

2011-01-02 @ 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: