Episode 21 - Perfect Two

2011-01-10 ♥ 20:46:26
Flygturen gick ganska snabbt och jag satt med min ipod fullproppad med Justins musik och läste senaste numret av min favorit skvaller tidning, när jag precis hade läst klart en intressant artikel om Selena Gomez som var en av mina stora idoler, fick jag en enorm chock när jag vända sida..

Nästa sida var fylld av paparazzi biler på mig och Justin, mitt hjärta hoppade ett extra slag och jag granskade noga bilder. Ja, det var helt klart jag och Justin. På en bild satt vi bredvid varandra och skrattade, på en annan gick vi och höll handen. Som tur var det ingen som verkligen bevisade att vi var tillsammans utan alla var oskyldiga som tur var, jag såg direkt var bilderna var tagna, påväg från internat skolan när vi skulle in på resturangen. En tjock text stod som rubrik, HAR BIEBER NY FLICKVÄN?
Jag plockade upp mobilen och skickade snabbt iväg ett sms till Justin:
Justin, vi är i tidningen.. Vi blev visst fotade på resturangen i förrgår, men ta det lugnt bilderna var inte så farliga. Puss!

Jag fick snabbt ett svar:
Helvete, vad ska jag säga om någon frågar?

Jag tog några lugna andetag och blundade, det här hade jag inte räknat med. Jag kanske skulle tänkt mig för innan jag gick och blev Justins flickvän, jag skapade ju bara problem för Justin. Jag började skriva ett svar på moblien:
Okej, säg vad som behövs för att hålla det hemligt. Jag tror det är bäst så, både för min och din skull. Säg att vi är bästa vänner och har känt varandra länge typ :) Du klarar det Bieber-boy!

Två minuter senare fick jag svar:
Du är smart älskling, jag tänker ut något i den stilen. Ha en skön flygtur, tänker på dig! Puss.

Det tog en halvtimme innan planet landade och då stod mamma och pappa och väntade på mig med ett stort leende på läpparna.
- Hej gumman, skrek mamma hysteriskt och sprang fram till mig och gav mig en lång kram.
- Hej mamma, ta det lite lugnt jag vill inte skämma ut mig, sa jag och log.
- Hej Kristen, sa pappa och gav mig en kram.
- Har du haft det bra Kristen? Kvittrade mamma.
- Underbart! Svarade jag och log stort mot dom båda.

Pappa skrockade mörkt.
- Det har vi nog sätt, sa han och höll fram samma tidning som jag hade läst.
- Jag såg det precis, sa jag och rodnade.
- Du är ju nästan känd kan man säga, sa mamma ivrigt.
- Det är för tidigt med att komma ut offentligt med vårt förhållande tycker jag, så Justin kommer neka att vi dejtar. Sa jag och log mot mamma.
- Du är förnuftig Kristen, sa pappa och klappade mig på axeln.
- Kom nu gumman, nu åker vi hem, sa mamma och började gå mot utgången.

När vi kom hem satt jag och förklarade skolan i detalj för mamma och pappa, pappa tröttnade efter en stund och gick och började laga middag istället.
- Det låter som en fin skola, men vi kommer sakna dig. Sa mamma och gav mig en kram.
- Och jag kommer sakna er, men jag kommer hem på loven ju. Sa jag och pressade fram ett leende.

Pappa roade från köket att det var mat, vi reste oss upp och gick tillsammans in i köket.
Jag skulle verkligen sakna mina knasiga och underbara föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Jättebra skrivet ofc:D

2011-01-11 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: