Episode 22 - Perfect Two

2011-01-11 ♥ 19:35:16
Pappa roade från köket att det var mat, vi reste oss upp och gick tillsammans in i köket.
Jag skulle verkligen sakna mina knasiga och underbara föräldrar!

Efter middagen gick jag upp och satte mig på sängen och ringde Jessica.
- Hej det är Jessica, svarade en ljus röst.
- Yo, svarade jag.
- KRISTEN! Det var års sedan vi sågs, nästan skrek Jessica.
- Jag vet, vi ska inte ens prata om hur mycket abstinens vi kommer få efter varandra när jag flyttar, sa jag.
- Usch, men behöver du hjälp att packa? Jag kan vara där om 10 minuter, sa hon uppspelt.
- Tänkte precis börja på det och skulle behöva lite hjälp, svarade jag ivrig.
- Bra, ses! Sa hon och la på.

Jag satte på lite musik och öppnade dörrarna till min ''walk in closet'' och kollade mig omkring. Det skulle krävas riktigt stora resväskor för att få plats med allt det här, jag konstaterade att jag verkligen behövde Jessicas hjälp.
- Jessica är här, ropade mamma från nedervåningen.

Jag reste mig och jag hann inte ens öppna dörren innan Jessica sliter upp dörren.
- Jessica! Skriker jag och springer fram och kramar henne.
- Jag har saknat dig Kristen, pep Jessica.
- Har du färgat håret, sa jag förvånat och tog upp en mörk brun rak slinga.
- Ja, några toner mörkare, svarade hon och log.
- Det är jättefint Jessie, men titta nu är vi varandras motsatser. Sa jag och drog med henne till spegeln.

Vi ställde oss bredvid varandra och våra stora leenden var skrattretande. Vi var ganska lika varandra, förutom håret. Jag hade blont långt hår med stora naturliga lockar, medan Jessica hade mörkt brunt axel långt rakt hår.
- Nu sätter vi igång, sa Jessica ivrigt och klev in i min garderob.
- Absolut, sa jag och hämtade fram mina största resväskor under sängen.

Vi höll på med packingen och tills midnatt då vi var helt slut.
- Jag kan inte fatta att du orkade hjälpa till med allt det här, sa jag och slängde en menande blick på de fullproppade resväskorna som stod i den tomma garderoben.
- Vad gör man inte för sin bästavän, sa hon och log.

Vi satte oss vid tv en stund och sedan gick jag med henne en bit på vägen. När jag kom hem gjorde jag mig i ordning och somnade så fort jag la mig i sängen.

Nästa dag rullade på och senare på kvällen beslöt jag mig för att ringa Justin och höra hur det gick med interjuven.
- Hallå, svarade en mjuk röst.
- Hej Justin, svarade jag glatt.
- Kristen, sa han kärleksfullt.
- Hur gick det på interjuven idag? Frågade jag.
- Jo, det gick bra. Dom köpte våran lilla lögn, svarade han busigt.
- Bra bra, svarade jag och andades ut.
- Bara 1 och en halv vecka innan du börjar skolan, sa han.
- Jag vet, pep jag uppspelt och det pirrade av förväntan i magen.
- Taggad? Frågade han och skrattade.
- Till tusen! Svarade jag.

De sista dagarna innan det var dags för mig att bila hela vägen till Georgia rullade på, och varje dag försökte Justin övertala mig att han skulle ta flyget ner till Kalifornien, så han kunde åka med mig till Georgia i bilen så jag slapp åka hela vägen själv. Det var en otroligt dum idé så jag sa bestämt nej.

När jag väll satt i min proppfyllda vita audi var det riktigt härligt att vara ensam för en gångs skull, jag satt och tänkte på hur mitt liv skulle bli. Tiden gick snabbt och jag lämnade Kalifornien längre och längre bakom mig och när det blev för sent tog jag in på ett litet motell på vägen. Jag var framme vid Justins hus sent nästa kväll, jag knackade försiktigt på dörren.
- Hej gumman, sa Pattie tyst och stack ut huvudet.
- Hej Pattie viskade jag.
- Justin ligger och sover, sa hon och log och öppnade dörren.
- Okej då ska jag vara tyst, sa jag och gav henne en kram.
- Det är kul att se dig igen Kristen, men du måste vara helt utmattad så jag ska låta dig sova.
- Jag är helt slut, sa jag och skrattade lite tyst.

Jag pratade med Pattie en stund innan jag smög upp för trappan med en mindre väska med det viktigaste i, resten lämnade jag i bilen. Jag skulle flytta in i mitt rum på internatet i övermorgon, och imorgon skulle jag ta en rejäl sovmorgon. 

Jag gick in i Justins rum och ser honom ligga utsträckt på sängen, jag drog av mig kläderna och satte på mig ett par shorts och ett gammalt för kort linne. Sedan klättrade jag försiktig upp i sängen och satte mig och tittade på Justins sovande ansikte, han var så jäkla söt med hans ruffsiga hår och slutna ögon. Jag la mig ner och kurade ihop mig bredvid honom.
- Älskling? Mumlade Justin.
- Aa, jag är här nu, svarade jag och smekte honom över kinden.
- Jag har saknat dig, sa han och öppnade ögonen sakta.
- Har saknat dig med sötnos, men sov vidare nu, sa jag och kysste honom lätt på läpparna.
- Mm, sov sött, sa han och blundade.

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Naw, vad gulligt :D Men iaf skitbra!!!!!:D

2011-01-11 @ 20:24:22
Postat av: BIEBER NOVELLER :)

Hihi, aww! Fasiken vad sött! ^^

2011-01-11 @ 21:24:55
URL: http://biebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: