Episode 25 - Perfect Two

2011-01-12 ♥ 21:24:32
Vi vände oss lite generat om och där stod..

En sjukt söt kille med mörkt rufsigt hår och djupa bruna vackra ögon. Jag kände hur det pirrade till i magen, jag kommer nog få roligt här tänkte jag och fick genast dåligt samvete.
- Eh, jag tänkte bara fråga om du ville ha hjälp med väskorna, sa han med en silkes len röst och log ett bländande leende.
- Ja tack gärna, sa jag och log tillbaka.
- Vi hörs sen, sa Justin och tittade lite surt mot killen.
- Ring mig, sa jag och gav honom en snabb kyss på kinden och drog mina väskor mot killen.

Justin klev in i bilen och körde snabbt iväg.
- Ny här?, sa han och log stort.
- Japp, kommer från Kalifornien så det är en bit, svarade jag och log tillbaka.
- Ojdå, varför väljer du att gå här då? Frågade han och tog väskorna och vi började gå.
- Min pojkvän bor i Atlanta och jag tycker att det verkar vara en underbar skola, svarade jag och rodnade lite.
- Aha, sa han.
- Bor du vanligtvis i Georgia? Frågade jag.
- Jajamensan, svarade han och log.
- Kristen, föresten sa jag och sträckte fram handen.
- Easy, svarade han.
- Va? Sa jag förvånat.
- Ja, jag heter Easy, sa han och skrattade hest.
- Där ser man, sa jag och skrattade.

Vi gick och småpratade hela vägen och det visade sig att vi hade samma humor och han verkade riktigt schyst.
- Så, om du är tjej ska du in här, sa han och drog mina tunga väskor över tröskeln.
- Okej, tack för hjälpen Easy, sa jag och log mot honom.
- Det var så lite, hoppas vi ses snart igen. Sa han och log stort mot mig.

Jag kände hur jag blev helt varm i kroppen, och tog tag i minna tunga väskor och gick fram till en äldre dam som såg ut att jobba här. 
- Ursäkta, jag är ny här. Jag vet inte var jag ska vara, sa jag.
- Aha, välkommen. Vad är ditt namn? Sa hon och log vänligt.
- Kristen McLovin', svarade jag.

Hon bläddrade i lite papper.
- Du ska till våning två, rum 20. Sa hon och pekade mot trappan.
- Tack så mycket, sa jag och kämpade iväg med väskorna efter mig.

Jag gick genom korridoren med dörrar på andra våningen och jag hittade tillslut rum 20. Jag öppnade dörren och kom in till ett vitt rum med två sängar och ett stort fönster som blickade ut mot gräs planen med några stora ekar på. På båda kortsidorna stod det ett skrivbord och bredvid där en garderob, jag gick och ställde mina väskor vid en av sängarna. Jag tog såklart den närmast fönstret och började packa in sakerna i garderoben närmast mig.

När jag var klar test la jag mig i sängen, som förvånansvärt var väldigt skön. Jag låg kvar där en stund och tänkte på Easy, jag skulle väldigt gärna vilja lära känna honom bättre. Jag tänkte på Justin, men jag fick inte riktigt fram någon bild av honom i huvudet. Då hör jag dörren öppnas och jag sätter mig upp.
- Hej, sa en tjej med brunt hår och mörk blåa ögon.
- Hej, så det är vi som blir rums kamrater, sa jag och log mot henne.
- Vad roligt, jag heter Susanne, sa hon.
- Kristen, sa jag och log.

Vi satt och pratade en stund, det visade sig att  hon kom från England egentligen men hon och hennes familj hade flyttat därifrån för några år sedan.
- Du Kristen, det är upprop i matsalen nu och alla ska samlas, sa hon.
- Okej, tur att du har koll, sa jag och skrattade.
- Ja, precis. Kom nu, sa hon och reste sig från sin säng.

Vi gick tillsammans in i den stora matsalen, jag spanade efter Easy och jag hittade honom längre bort i salen. Han tittade på mig och log och vinkade. Jag blev svag i knäna och det pirrade till i magen, varför kände jag så här för en kille jag precis hade träffat?
Jag hade ju Justin, men varför kände jag mig så.. Jag vet inte.. Förälskad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: