Episode 30 - Perfect Two

2011-01-15 ♥ 17:14:47
- Vad har ni gjort idag, frågade Elena oss.
- Pluggat, sa Susanne och himlade med ögonen.
- Varit med min pojkvän, svarade jag glatt.
- Vad härligt, sa hon och log mot mig.
- Aa, sa jag och log tillbaka.

Några minuter senare kom killarna in i rummet och några pressade sig ner i soffan och Easy följde mitt exempel och satte sig bredvid mig på golvet.
- Hej Kristen, sa han och log mot mig.
- Tja, sa jag och log tillbaka.
- Har du haft en bra dag? Frågade han.
- Ja.. Mer han jag inte säga innan han avbröt mig.
- Behöver jag ens frågade det, sa han och blinkade.
- Hehe, eh.. Fick jag fram och rodnade häftigt.

Det blev pinsamt tyst mellan dom innan jag hoppade in i Elenas och Sams konversation med lite för stor entusiasm. När klockan började närma sig 8 bestämde sig killarna för att gå hem så dom slapp problem med en arg Mrs Standford.
- Kristen jag går till rummet nu, följer du med? Frågade Susanne mig.
- Visst, svarade jag och vi sa hejdå till alla innan vi gick upp till rummet igen.

Vi borstade tänderna och sedan satte jag mig och pluggade naturvetenskap och Susanne hjälpte mig när jag inte fattade, naturkunskap var inte riktigt min starka sida.

När vi var klara med pluggandet gick vi och la oss, Susanne började snarka efter bara några minuter medan jag låg och vred och vända på mig en lång stund. Efter ett tag gav jag upp och gick och satte mig i fönstret, jag tog upp mobilen och skrev till Justin.
''Jag kan inte sova.. Är du vaken? xx Kristen''

Några minuter senare fick jag svar.
''Är vaken och tänker på dig ;) xx Justin''

Jag blev helt varm och gick ner från fönstret och satte la mig i sängen ingen.
''Gull Justin, du och jag! x
Skrev jag snabbt som svar, och medan jag väntade på svar somnade jag.

Nästa dag vaknade vi som vanligt till Justins ljuva stämma och  Susanne skrattade lika mycket som igår. På frukosten satt jag och pratade med Easy.
- Eh, Kristen skulle du vilja typ ses efter skolan? Frågade han lite nervöst.
- Jo, visst. Svarade jag, Justin och jag hade ju inte bestämt att träffas eller så.
- Okej, super. Vi ses klockan tre utanför entren, sa han och log lyckligt.
- Bra, vi ses då, svarade jag och reste mig upp.

Skoldagen gick bra och jag hade flera lektioner med Susanne och det gjorde det hela roligare. När klockan började närma sig tre gick jag mot entren, där satt redan Easy och väntade på sten trappan. När han såg mig sprack hans läppar upp i ett stort leende.
- Hej, sa han glatt.
- Hej hej, sa jag och log.
- Kom jag ska visa dig något, sa han och drog med mig över gräsplanen.

Vi gick en stund och kom sedan in på en liten stig som ledde in i skogen som låg en bit bakom skolan.
- Var ska vi, frågade jag nyfiket.
- Du får se, svarade han mystiskt.

Vi gick några minuter till och kom sedan fram till en ganska liten gräsplätt, gräset var långt och grönt och det var fullt av små vita blommor.
- Det är så vackert, sa jag tyst.
- Inte lika vacker som du, sa han och log mot mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA,MEEEER!!!

2011-01-15 @ 17:30:42
Postat av: Johanna/Moonlight

Nej,nej easy bli inte kär i henne för då slår jag dig:P men okej normal nu då....skitbra!!!!!!

2011-01-15 @ 18:27:10
Postat av: Julia

Fan, Easy får inte kyssa henne eller något nu. För då sviker hon ju Justin!!! :o :P

2011-01-15 @ 21:10:18
URL: http://biebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: