Episode 34 - Perfect Two

2011-01-17 ♥ 19:10:36
Jag älskade verkligen Justin, men jag hade Easy nu och jag älskade honom med. Jag kunde ju inte bara ge upp det jag hade med Easy för Justin eller?

Jag satt kvar på stranden tills jag knappt kände mina tår längre, då reste jag mig och gick mot bilen. Jag tittade på mobilen och ser att jag har fått tre nya sms. Jag klickade upp dom .
''Kristen, var är du? x Easy''

''Nu blir jag orolig, svara! x Easy''

''Din skolkare, var är du? Har börjat bli orolig. x Susanne''

Jag struntade i att svara utan åkte direkt till skolan igen, jag parkerade snabbt bilen och små sprang in till campus med väskan efter mig. När jag kom fram till mitt och Susannes rum knackade två gånger innan jag öppnade dörren. 
- KRISTEN! Var har du varit, skrek Susanne och gav mig en kram.
- Eh, flyget var försenat, ljög jag och började packa upp direkt.
- Väldigt försenat i såna fall, har det hänt något? Frågade hon och satte sig på min säng.
- Nja, eller ja. Sa jag utan att titta upp.
- Berätta, sa hon bestämt.
- Okej, jag reste mig och satte mig ner bredvid henne på sängen.

Jag berättade hela storyn om Justin på flygplatsen och hur värdelös jag kände mig nu. För det gjorde jag verkligen, riktigt värdelös var jag. När jag satt på stranden gjorde jag ett val, jag skulle göra slut med Easy. För jag kunde inte göra så mot honom, jag hade inte hjärta att i smyg gilla Justin lika mycket.

- Du Susanne, har du sätt Easy? Frågade jag henne och reste mig upp.
- Aa, han är med Damien i killarnas sällskaps rum, svarade hon.
- Okej, jag måste prata med honom. Vi ses sen, sa jag och stängde dörren efter mig.

Jag gick mot killarnas byggnad och gick direkt in till sällskaps rummet. I en av de stora sofforna satt Easy och när han såg mig sken han upp.
- Kristen! Sa han och gick fram till mig och gav mig en kram.
- Hej.. Sa jag lite tveksamt och vred mig ur hans famn.
- Vad är det? Frågade han förvånat.
- Eh, kan vi prata? Frågade jag och kände att mina blev svettiga av nervositet.
- Visst, sa han och såg bekymrad ut.

Vi gick ut och satte oss på den kalla trappan.
- Du Easy.. Sa jag och blickade ut över den stora gräsmattan, det var riktigt kallt och allt var frostigt och isigt.
- Ja? Sa han.
- Jag tycker verkligen, verkligen om dig. Men jag har fortfarande känslor för Justin, du vet mitt ex. Och jag känner att det är helt fel mot dig om jag är tillsammans med dig men jag fortfarande har känslor för mitt ex, det är bara helt fel.
- Så du dumpar mig? Frågade han och tittade på mig med ledsna ögon.
- Eh, ja.. Men du ska veta att jag verkligen älskar dig och jag gör det för din skull, sa jag och gav honom en snabb kram.
- Mm.. Sa han och reste sig och gick in.

Han verkade riktigt sårad, men det var bäst såhär tänkte jag för mig själv och gick tillbaka mot rummet.
- Hur gick det, frågade Susanne när jag kom in i rummet.
- Han tog det nog inte så bra, sa jag.
- Ajdå, sa hon med medlidande i rösten.
- Jag går och tar en dusch, sa jag och tog med mig min neccisär.

När jag kom tillbaka till rummet satte jag mig på sängen och tog upp mobilen och skrev ett sms till Justin.
''Hej Justin, jag har precis gjort slut med min pojkvän. Jag ville bara säga det.. Men vi kan väl snälla vara vänner iallafall? Jag förstår att du är arg på mig, men jag saknar dig! Kristen''

Jag fick ett svar några minuter senare.
''Okej. Jag är inte arg, bara sårad. Men varför gjorde du som du gjorde? Jag skulle vilja ha en förklaring, annars kan vi inte vara vänner! Justin''

Kommentarer
Postat av: Julia

Mer, mer, mer, mer, mer, mer!!

2011-01-17 @ 19:23:12
URL: http://biebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: