Episode 36 - Perfect Two

2011-01-18 ♥ 20:31:53
Jag gick över gräsmattan och klättrade tyst upp för brand stegen igen, jag gick med tysta steg genom korridoren och gick in till rummet. Jag drog av mig jeansen och tjock tröjan och bäddade ner mig i sängen, klockan började närma sig 4 på morgonen. Jag tänkte en sista gång på Justin innan jag somnade snabbt.

- Kristen, vakna! Sa hörde jag Susannes röst säga.
- Vad? Mumlade jag sömnigt.
- Klockan är snart halv 1, du får inte sova bort hela dagen. Sa hon och ruskade om mina axlar.
- Mm, mumlade jag och öppnade ena ögat.
- Och det är lunch om en halvtimme, sa hon.

Jag satte mig upp i sängen och sträckte armarna över huvudet, efter den sena natten igår behövde jag verkligen en sovmorgon.
- Var du ute inatt? Frågade Susanne och satt upp sitt bruna hår i en slarvig knut.
- Eh, jag var med Justin, sa jag och log lyckligt.
- Nu hänger jag inte med, sa hon förvirrat.
- Som vänner, sa jag bestämt.
- Okej jag tror dig, sa hon och skrattade lite smått.
- Jag ska över till honom ikväll så jag ska och prata med Mrs Standford. Sa jag och tog min neccisär och gick mot duschen.

När jag var klar gick bytte jag om till ett par svarta leggins, ett långt linne och en tjocktröja och sminkade mig lite snabbt. Jag gick sedan tillbaka till rummet och jag och Susanne gick tillsammans ner till matsalen. 

Resten av dagen rullade på och när klockan började närma sig 5 så gick jag ner till parkeringen och väntade på Justin, när hans svarta Range Rover körde in på parkeringen sprack mina läppar upp i ett leende. Han klev ur bilen och gick mot mig.
- Hej vännen, sa han och log stort mot mig.
- Hej Justin, sa jag och mitt hjärta slog ett extra slag när jag såg in i hans ljust bruna ögon.

Han gav mig en snabb kram och öppnade bildörren åt mig, jag klev in och Justin räckte mig några filmer
- Jag hyrde dom här på vägen, sa han.

Jag tittade snabbt igenom dom och såg att det var en av mina favoriter, The notebook.
- Ja! Jag älskar den här filmen, sa jag lyckligt.
- Vad bra, sa han glatt.

Resten av filmerna var några skräckisar och en komedi.
- Det blir en lång natt, sa jag.
- Eh, va? Sa Justin och skrattade.
- Eh.. Ja, alltså med alla filmer, sa jag lite generat.
- Tänkte väl det, sa han och log för sig själv.

Jag kände väl igen mig när vi åkte förbi Caitlin och Christians hus.
- Åh, jag skulle vilja träffa dom igen, sa jag dystert.
- Det vill dom med, Christian har pratat om dig, sa han och blinkade till mig.
- Aha, sa jag och rodnade.
- Och Caitlin med såklart, vi kanske kan träffa dom imorgon? Frågade han mig.
- Absolut, det skulle vara jätte kul. Sa jag glatt.

När vi svängde in vid Justins hus kände jag mig lite nervös, jag visste inte hur Pattie skulle reagera mot mig. Jag hade ändå svikit hennes son, hon kunde ju inte vara särskilt glad på mig då? 
- Kom nu, sa han och jag tror han uppfattade min nervositet.
- Aa, sa jag och drog nervöst handen genom mitt hår.

När vi kom in i hallen ropade Justin efter Pattie som kom gående med ett leende på läpparna.
- Nejmen hej Kristen, vad kul att se dig gumman. Sa hon och gav mig en kram.
- Desamma Pattie, sa jag och min nervositet släppte på en gång.
- Justin har saknat dig, sa hon och blinkade till honom.
- Eh, kom nu Kristen. Sa Justin och drog med mig upp till övervåningen.

Allt kändes välbekant och jag drog med fingrarna längst de vita väggarna.
- Jag bara älskar ert hus, sa jag och såg mig med tindrande ögon runt.
- Tack, sa han och log mot mig.

Vi gick in i hans stora luftiga rum och jag slängde mig direkt på sängen.
- Åh, mycket bättre än campus sängarna. Sa jag och hoppade upp och ner på den mjuka madrassen.
- Det kan jag förstå, sa han och satte sig bredvid mig.
- Fast jag sover väl på soffan, sa jag och pekade på skinnsoffan lite längre bort i rummet.
- Nejdå, du sover med mig såklart. Vänner kan väl dela säng? Sa han och log.
-h Haha, absolut. Svarade jag och log tillbaka.
- Vad ska vi hitta på? Frågade Justin.
- Hmm, vi kan väl ta en promenad? Frågade jag honom.
- Jo, absolut. Kom, sa han och vi gick ner och klädde på oss varma kläder.


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Naw, undrar egentligen vad som ska hända mella de två? men iaf skitbra!!!:D

2011-01-18 @ 22:26:07
Postat av: Julia

Sv; Tack. ;) Lägger till er nu.

2011-01-19 @ 16:24:18
URL: http://biebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: